Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
WilfredT2
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 07 mei, 2019 07:57  Onderwerp:   Vliegwielbouten hergebruiken en naaldlager trekken, tips? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb even de bak achter mijn AFN TDI weggehaald, er mocht een nieuwe koppeling op.

Nu viel me op dat het naaldlager in de krukas stuk was. Even plaatje van internet geplukt, het gaat dus om het naaldlager wat in het middelste gat hoort (zit er op deze foto niet)

Er hoort zo'n lager in:

Image

de oude wil er alleen nog al lastig uit. Iemand tips? Anders slijp ik hem vanavond met de dremel een stukje in en komt ie er aan stukjes uit.

Ik heb nog een TDI blok op een pallet staan hier, en het valt me op dat bij deze dit lager ook al stuk is. Ik heb het vermoeden dat dit wel vaker gebeurt dus, maar het geeft eigenlijk geen problemen. Bij mij was het ook al jaren zo. Maar ik wil het nu goed maken.

Tweede vraag: Kan je vliegwielbouten hergebruiken, met wat loctite eraan? Of zijn dit rekbouten?

Voor de volledigheid, ik heb een dubbelmassavliegwiel en dat blijft zo. Ik rij heel weinig, en het vliegwiel is nog in goede staat. Overstappen op vast vliegwiel is niet aan de orde.

Laatst aangepast door WilfredT2 op do 09 mei, 2019 13:32, in totaal 2 keer bewerkt
   OfflinePersoonlijke Gallerij van WilfredT2Bekijk gebruikers profielStuur PM
WilfredT2
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 07 mei, 2019 13:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het zijn inderdaad rekbouten, dus ik heb 6 nieuwe besteld. Geen punt, wel jammer dat ik daar net weer op moet wachten terwijl de koppeling etc net geleverd is!

Vanavond dan maar even het naaldlager wegprutsen en alvast een nieuwe plaatsen.

Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 59

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 mei, 2019 22:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zou fijn zijn als je de foto van het vliegwiel wilt verkleinen tot max 1024x800.

Schorpioen Geslacht:Man Varken VerborgenPersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
WilfredT2
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 09 mei, 2019 13:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik haal em wel weg

Mari
Lite Member

Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 09 mei, 2019 17:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dick-S schreef:
Zou fijn zijn als je de foto van het vliegwiel wilt verkleinen tot max 1024x800.

Die kan het forum ook eenvoudig verkleinen... kwestie van klein stukje script plaatsen en het gebeurt automatisch!

We zijn niet allemaal even handig met verkleinen van foto's e.d. Knipoog

OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekJos
Chiptuning FenoUw advertentie hier? Mail ons!
JD Engineering
Autodiagnose-mobielVVT

© TDI Club Nederland 2008