Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Banshee
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 24 mei, 2019 09:39  Onderwerp:   Storing lucht inlaatklep Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,

Ik rijd sinds een dag rond met de een P2015 fout. (passat 2.0TDI, CBAB, met aluminium spruitstuk).
Nu had ik gelezen dat het mechaniekje aan deze klep uit wil lubberen en dat met een 'blokje' gefixt kan worden. (anders beweegt de klep te ver en is het signaal niet goed zo zegt men). Zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=s9CeON8FqUU
Of dit aan de klep ligt of aan de spruitstuk kant is me niet duidelijk. Klep is minder duur begreep ik Knipoog. Als het aan de klep ligt --> moet je die inleren of kan je die zo vervangen?

-Mijn vragen 'werkt' de 'fix' ?
-Helpt het vervangen van de stuurklep? Zo ja, moet die dan ingeleerd (zo ja hoe, is dat te doen?)

Auto rijdt overigens nog prima (met storingslampje aan)

1 Fault Found:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 17
Mileage: 266921 km
Time Indication: 0
Date: 2019.05.23
Time: 08:28:54

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Lambda: 11.8 %
Lambda: 1.6 %
Voltage: 0.380 V
Bin. Bits: 00000000

OfflinePersoonlijke Gallerij van BansheeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
RRider
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 25 mei, 2019 09:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Voordat je de klep vervangt, zou je met VCDS (filmpje) de klep kunnen testen, schoonmaken), en kijken of hij volledig opent en volledig sluit). Ook kun je met VCDS de klep op "basisinstelling" zetten, wat anderen misschien 'inleren' zouden noemen.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RRiderBekijk gebruikers profielStuur PM
Banshee
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 25 mei, 2019 22:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gisteren zo'n fixblokje besteld (~18 euro met verz. kan ook voor minder maar moet je langer wachten). Ik bouw het morgen in, kijken of t werkt...
Als de motor uitstaat zet dit blokje feitelijk de klep iets verder open (denk ik, in ieder geval een stukje van de eindaanslag af).

OfflinePersoonlijke Gallerij van BansheeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Banshee
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 27 mei, 2019 09:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Blokje ingebouwd. Geen motorstoring meer gehad (~ 50 km gereden).
Die basisinstelling was idd een leuke optie geweest, maar lijkt me niet zo'n goed idee met n blokje erin (feitelijk verleg je de aanslag). Ik weet ook niet wat die test pecies afstelt...

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVT
Autodiagnose-mobielVagtechniek
Chiptuning FenoJos
JD EngineeringUw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008