Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
derjan38
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 18:28  Onderwerp:   10 procent meer vermogen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

BP Ultimate Diesel is voortaan te koop naast de standaard diesel. Behalve reinigend vermogen heeft de nieuwe diesel een hoger cetaangetal (gegarandeerd minstens 55 in plaats van 51 bij standaard diesel) dat tot minder bezinksel in de motor leidt en een betere verbranding. Dat rijdt soepeler en geeft tot 10 procent meer vermogen

mooi verhaal niet maar 10 procent lijkt mij wel heel erg veel
iemand al ervaring met dit goedje

OfflinePersoonlijke Gallerij van derjan38Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
TeazNutz
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 18:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

BP Ultimate Diesel is voortaan te koop naast de standaard diesel. Behalve reinigend vermogen heeft de nieuwe diesel een hoger cetaangetal (gegarandeerd minstens 55 in plaats van 51 bij standaard diesel) dat tot minder bezinksel in de motor leidt en een betere verbranding. Dat rijdt soepeler en geeft tot 10 procent meer vermogen

Nope, ik tank Shell V-Power Diesel.
Bevalt me heeel erg goed!

Tank het nu een maand of 4 continue.
Voordelen zijn, minder roet, en hij rijd zuiniger. Ik krijg zobieso het idee dat Merkendiesel zuiniger is dan "Hatjibabba-deluxe" benzinepompen

OfflinePersoonlijke Gallerij van TeazNutzBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
mboe
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 21:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik tank het bp ultra maar ik merk geen verschil

OfflinePersoonlijke Gallerij van mboeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Barthezz
Lite Member

Leeftijd: 27
Auto: VW Golf IV 1.9 TDI H6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 05 apr, 2005 22:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens mij zitten dat soort dingen meer tussen de oren!

Minder roeten is wel mogelijk, maar echt duidelijk meer vermogen.... 10% is veel hoor. Als je je bedenkt dat je 150pk TDI dan ineens 165pk wordt....

Ik denk dat het zowat onmogelijk is.

Grt. Bart

Vissen Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van BarthezzBekijk gebruikers profielStuur PM
redcaddy
Lite Member

BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2005 09:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je krijgt alleen meer vermogen als je inspuiting om wat voor reden dan ook te laat staat. Door een hoger cetaangetal heb je een kortere 'onstekings'vertraging, waardoor de drukpiek verder naar voren wordt gehaald. Als dit netto een voordeel oplevert in de bepaling van het koppel (een hoge druk is leuk, maar als ie teveel voor BDP valt kost dat alleen maar vermogen) heb je er wat aan.

Met 'als je inspuiting te laat staat' bedoel ik niet dat je pomp/inspuitregeling niet goed is, maar van fabriekswege zetten ze de timing later dan voor maximaal vermogen optimaal zou zijn, anders heb je zoveel NOx dat een motor/auto nooit een type goedkeur haalt (ja, euro I of II misschien nog, maar tegenwoordig niet meer).

Die vermogenswinst ligt lager.

De rest van het verhaal is quatsch...

groeten,
erik

OfflinePersoonlijke Gallerij van redcaddyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
davy
Lite Member

Leeftijd: 32
Auto: volkswagen bora ajm
belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 06 apr, 2005 23:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik tank hier in spanje de campsa 1+ diesel, daar zit ook meer cetaan in. Motor lijkt soepeler te draaien.

grttz

Kreeft  Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van davyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
redcaddy
Lite Member

BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2005 10:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

D'r zit meer cetaan in ?

leg es uit...

erik

OfflinePersoonlijke Gallerij van redcaddyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
davy
Lite Member

Leeftijd: 32
Auto: volkswagen bora ajm
belgium.gif
BerichtGeplaatst: do 07 apr, 2005 14:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja, weet ik veel joh. Dit hebben ze mij gezegd bij het benzinestation.

grttzz

Kreeft  Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van davyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
redcaddy
Lite Member

BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2005 09:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ok Ok, zal het ff uitleggen.

Als een dieselbrandstof een cetaangetal x heeft, betekent dat dat het dezelfde zelfontstekingseigenschappen (ontstekingsvertraging) heeft als een mengsel van x% cetaan en (100-x)% alfa-methylnaftaleen. Hetzelfde dus als bij octaangetallen maar dan met andere stofjes en de schaal loopt andersom, d.w.z. een hoger getal betekent makkelijker zelfontsteken.

Tot uw dienst,
erik

muurman
Full Member
Full Member

Leeftijd: 39
Auto: Seat Toledo 226pk 460Nm
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 13:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wie heeft er ervaring met Cetaan .
Is het nuttig?
Geeft het idd meer vermogen?
Kan het probleemloos in een getunde auto?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 14:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Cetaan uitleg

PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Luftwaffe
Full Member
Full Member

Leeftijd: 27
Auto: Golf IV 1.9TDI Pacific
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 14:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij benzine motoren zijn de voordelen ervan veel groter! Bij slechte kwaliteit brandstof roet zelfs een benzine auto op de rollenbank. Volgens een artikel te vinden op de site van JD, is het verschil wel te meten in combinatie met een ander soort uitlaat echt een fors verschil. Zonder het ook maar te chippen.

Ik heb met mijn diesel ook zowel BP als Shell brandstoffen getankt. Ik merkte toen weinig verschil. Wel had ik het idee dat de motor stationair rustiger liep, maar dat kan inderdaad tussen de oren zitten.

Verschillende consumenten programma's hebben het getest en de uitkomsten waren allemaal dat het meer een marketing verhaal is. Bij de Shell gooien medewerkers van de pomp een flesje bij de opslagtanks van de pomp in. Dus de toevoeging is dus niet heel erg geconcentreerd, logisch is dat de voordelen klein zijn..... Heb ook altijd mijn bedenkingen mij bedrijven zoals Wynns die additieven verkopen.
Zelfs schijnt tegenwoordig olie wissel overbodig. Ook een marketing aangelegenheid van de oliemaatschappijen. Het schijnt nog uit de tijd te komen dat de kwaliteit nog wel eens de wensen over liet van de 15W40 en de motoren van toen. Zie artikel van Autoblog jl. Bijvullen en filter wisselen is goed genoeg.
maar ben geen expert.... ik tank gewoon overal en nergens en doe gemiddeld 850km op 1 tank.

Het gaat niet om de eindbestemming maar om de reis erna toe;)
AXR + VB = 203pk / 421Nm

Ram Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van LuftwaffeBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Tuxik
Lite Member

romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 14:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Luftwaffe schreef:
Verschillende consumenten programma's hebben het getest en de uitkomsten waren allemaal dat het meer een marketing verhaal is.

Ze hebben verschillende merken brandstof getest ja, maar ze hebben niet getest of het toevoegen van een cetaan verhoger werkt of niet .....

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 21:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

TeazNutz schreef:
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Helvetica" size=2 id=quote>

Nope, ik tank Shell V-Power Diesel.
Bevalt me heeel erg goed!

Tank het nu een maand of 4 continue.
Voordelen zijn, minder roet, en hij rijd zuiniger. Ik krijg zobieso het idee dat Merkendiesel zuiniger is dan "Hatjibabba-deluxe" benzinepompen

Heee ons weggepeste voorzittertje is er ook weer?

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
ps
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 21:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Heee ons weggepeste voorzittertje is er ook weer?

Ja..........7 jaar geleden....... Smile

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Eenzet Automotive
Diesel ServiceCeltemp
Paul Versteeg Autos
FasttechVagtechniek
Van der VeldenOptiMotor
Jos<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Votrade<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics