Powered by Neostrada.nl
TDI Club Nederland
Forum navigatie
 Navigatie
Home Home
Forum Forum
 Nieuws
CategorieŽn CategorieŽn
Archieven Archieven
 Download
Nieuwste Nieuwste
Zoeken Zoeken
Top 10 Top 10
 Overig
Recente onderwerpen Recente onderwerpen
Wiki Wiki
Kalender Kalender
Fotoalbum Fotoalbum
Links Links
Webshop Webshop
 Over ons
FAQ FAQ
Organisatie Organisatie
Gebruikerslijst Gebruikerslijst
Groepen Groepen
Statistieken Statistieken
Mail ons Mail ons

Top posters
Gebruiker Berichten
Lucas   19208
Renate   18332
fedde   14728
Henno   14159
ps   13622
Martin_TDI   12701
Speek   11385
Renkie   9522
muurman   9053
vpzeeman   8894

Snel zoeken


[ Geavanceerd zoeken ]

Recente onderwerpen
 olielekkage AFN, waar kan het vandaan komen
door WilfredT2 op wo 26 jun, 2019 10:54

 Distributieriem verschoven
door WilfredT2 op wo 26 jun, 2019 10:43

 Hier is de Audi SQ8
door Dick-S op ma 24 jun, 2019 23:28

 axd en axe hoe slecht zijn ze nou eigenlijk?
door Henk op za 22 jun, 2019 14:27

 Zoeken naar een 2e TDI.
door Kaneelschep op wo 19 jun, 2019 06:34

 Feedback op gestelde diagnose chronisch startprobleem
door Roy_01 op di 18 jun, 2019 20:28

 andere differentieel laten inbouwen
door Renkie op di 18 jun, 2019 17:34

 Wie kan mijn rijdend LOGJE beoordelen ? AHU motorcode
door Dick-S op di 18 jun, 2019 11:17

 Verkeerde N75 kan zomaar geplaatst worden?
door Jos_br op zo 16 jun, 2019 15:47

 Teveel druk op KVS systeem
door Roninbot op wo 12 jun, 2019 07:54


Recente bestanden
» Roetfilter
» Utrechtse heuvelrit
» Utrechtse Heuvelrit
» Garmin route
» De Nordschleife Tips ...

Statistieken
We hebben 11679 geregistreerde gebruikers.
De nieuwste gebruiker is Golffreak

De gebruikers hebben in totaal 672744 berichten geplaatst

Notitie  Audi heeft de grootste Reageer op dit Nieuws Item Print dit onderwerp E-mail dit onderwerp
Geplaatst op wo 16 apr, 2008 08:17 door Renate
Nieuws uit de media
Audi heeft de grootste

Image


Lengte is wťl belangrijk, vinden ze bij Audi. En dus is de nieuwe A4 Avant een stuk groter dan de Mercedes C-klasse Estate en de BMW 3 Serie Touring. Net zoals zijn grote broer A6 in lengte ook al de concurrentie overtrof.

Het recept is simpel. Neem de oude Audi A4 Combi, voeg een snufje A5 toe alsmede een scheut A6 en drie eetlepels sportiviteit. Lardeer het geheel met enkele scherpe LED-dagrijlichten en een omkeerbare laadvloer en laat het geheel even rijzen in de oven. Het eindresultaat is een product dat er niet alleen appetijtelijk uitziet, maar ook nog eens zeer smakelijk rijdt.

De Audi A6 Avant was al een centimeter of acht langer dan de BMW 5 Serie en de Mercedes E-klasse, maar bij de A4 Avant heeft Audi qua lengte pas echt de turbo erop gegooid. Hij is met een lengte van 4,70 meter bijna twaalf centimeter langer dan zijn voorganger.

Daarmee is hij tien centimeter langer dan de Mercedes C-klasse Estate en maar liefst twintig centimeter langer dan de BMW 3 Serie Touring. Niet verrassend dus dat de A4 ook de grootste kofferruimte heeft. Toch ontlopen de Duitsers elkaar op dit gebied weinig. Met een inhoud van 490 liter overtreft de A4 de Benz slechts met vijf liter. Ook de BMW kan goed bijblijven met een inhoud van 460 liter. Dat het verschil relatief klein is, komt vooral door de schuin aflopende achterklep van de A4. Het oogt goed, maar gaat wel ten koste van de inhoud.

Binnen zien we het hoogwaardige interieur dat alle moderne Audis karakteriseert. De beenruimte achterin is niet overdadig, maar daarvan hebben ook zijn directe concurrenten last. De kofferruimte is voorzien van een laadvloer die eenvoudig omgedraaid kan worden. Dan is het een soort kunststof bak waarin je vieze laarzen of sportkleren kunt leggen zonder de laadruimte te bevuilen.

Tegen meerprijs is een handige bevestigingsset leverbaar, waarmee bagage in een handomdraai vastgesnoerd kan worden. Het is helaas niet mogelijk om een volledig vlakke laadvloer te creŽren. De neergeklapte achterbank blijft een beetje omhoog staan. Toch is er in deze configuratie plek voor 1430 liter aan bagage.

Tijdens het rijden valt op dat de neiging om de buitenkant van de bocht op te zoeken totaal verdwenen is. Het werd veroorzaakt doordat de motor ver voor de vooras was geplaatst en leidde er ook toe dat de voorkant van de auto in bochten tamelijk zwaar aanvoelde. Bij de nieuwe A4 is dat probleem opgelost door de vooras 15 centimeter naar voren te verplaatsen en de accu in de achterbak te monteren.

Wel hebben de voorwielen van de sterker gemotoriseerde versies soms moeite om de aandrijfkrachten goed kwijt te kunnen. In de vierwielaangedreven Quattro-versies speelt dit probleem uiteraard niet.

Waarom kopen?
Meeste laadruimte. Mooi interieur. Dynamischer dan ooit tevoren.

Waarom niet?
Slippende voorwielen. Behoudende vormgeving. Geen volledig vlakke laadvloer.

Prijzen motoren

De nieuwe Audi A4 Avant is te koop vanaf %u20AC 37.965 voor de 160 pk sterke 1.8 TFSi met standaard zesversnellingsbak.
De top van de benzinemotoren vormt de 3.2 FSI V6, die 265 pk sterk is. Deze kost vanaf 54.175 euro
Op dieselgebied is er voorlopig alleen keus uit een 143 pk sterke 2.0 TDI (vanaf 41.160 euro), later gevolgd door een 170 pk sterke variant. Topversie is de 55.005 euro kostende 3.0 V6 TDI, die 240 pk sterk is en een koppel heeft van 500 Nm. Later dit jaar volgen een 120 pk sterke uitvoering van de 1.8 TFSI en een 211 pk sterke 2.0 TFSI. Ook komen er nog een 120 en 170 pk sterke 2.0 TDI en een 190 pk sterke 2,7 V6 TDI. De nieuwe A4 Avant staat half mei bij de dealers.


BRON

 
Dit nieuwsbericht is 6171 keer bekeken en heeft 9 reacties. Reageer

Notitie  'Puntenrijbewijs voor alle automobilisten' Reageer op dit Nieuws Item Print dit onderwerp E-mail dit onderwerp
Geplaatst op vr 11 apr, 2008 07:41 door Renate
Nieuws uit de media
'Puntenrijbewijs voor alle automobilisten'

Image



Verkeersofficier wil puntenrijbewijs voor iedereen

(Novum) - Het puntenrijbewijs moet voor alle automobilisten worden ingevoerd. Dat heeft verkeersofficier Koos Spee van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie vrijdag gezegd op BNR Nieuwsradio.

Nu hebben alleen beginnende automobilisten een puntenrijbewijs. Dat houdt in dat ze hun rijbewijs kwijtraken als ze drie keer flink de fout in gaan, bijvoorbeeld door met alcohol op te rijden.

Verkeerspsycholoog Kees Wildervank zei tegen BNR Nieuwsradio zich af te vragen of het puntenrijbewijs nut heeft. Zo zou niet kunnen worden aangetoond dat door het systeem minder slachtoffers zijn gevallen.

Het puntenrijbewijs bestaat nu vijf jaar. Ongeveer tienduizend mensen hebben een strafpunt gekregen. Zo'n zeventig beginnende automobilisten kregen er drie en raakten hun rijbewijs kwijt.




BRON

 
Dit nieuwsbericht is 10810 keer bekeken en heeft 17 reacties. Reageer

Inloggen
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

 Onthoud mij



Wachtwoord vergeten

Heb je nog geen account?
Je kunt gratis registeren


TDI Wiki
TDI Wiki

Mensen met vag-com
Mensen met Vag-com

Wil jij er ook bij?

Wie zijn er Online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 Verborgen en 19 Gasten

Geen

[ Bekijk complete lijst ]


Grootst aantal gebruikers online was 228 op wo 07 mei, 2008 16:11


Poll
Waarin rij jij?
Skoda TDI [ 42 ]
3%  3%  
Audi TDI [ 136 ]
11%  11%  
Seat TDI [ 200 ]
16%  16%  
Volkswagen TDI [ 802 ]
64%  64%  
Andere merk TDI [ 9 ]
0%  0%  
Ik rij niet in een TDI [ 45 ]
3%  3%  
Totaal aantal stemmen : 1234
[ Bekijk resultaten ]

Kalender
<<Juni 2019>>
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
gebruikers die vandaag jarig zijn: Bandit (49), brambino (38), bungg (33), E (33), jcb01 (39), jherings (63), JuVe (32), margri (48), maus109 (24), Michael-D (57), Nolske (55), octavaII (40), ronaldvdmeer@live.nl (57), rubst3r (31)
Binnenkort komende evenementen:
Geen

Laatst Gezien
In totaal hebben 0 gebruikers vandaag het forum bezocht:  
nm-freak op wo 26 jun, 2019 21:40
Mari op wo 26 jun, 2019 21:17
Udo op wo 26 jun, 2019 21:03
Roy_01 op wo 26 jun, 2019 20:37


Chiptuning FenoUw advertentie hier? Mail ons!
VagtechniekJos
VVTJD Engineering
Autodiagnose-mobiel

© TDI Club Nederland 2008