Powered by Neostrada.nl
TDI Club Nederland
Forum navigatie
 Navigatie
Home Home
Forum Forum
 Nieuws
Categorieën Categorieën
Archieven Archieven
 Download
Nieuwste Nieuwste
Zoeken Zoeken
Top 10 Top 10
 Overig
Recente onderwerpen Recente onderwerpen
Wiki Wiki
Kalender Kalender
Fotoalbum Fotoalbum
Links Links
Webshop Webshop
 Over ons
FAQ FAQ
Organisatie Organisatie
Gebruikerslijst Gebruikerslijst
Groepen Groepen
Statistieken Statistieken
Mail ons Mail ons

Top posters
Gebruiker Berichten
Lucas   19188
Renate   18332
fedde   14630
Henno   14159
ps   13622
Martin_TDI   12696
Speek   11381
Renkie   9473
muurman   8895
vpzeeman   8893

Snel zoeken


[ Geavanceerd zoeken ]

Recente onderwerpen
 aansluiten achteruitrijcamera
door Roy_01 op vr 24 feb, 2017 20:41

 Spullen van Passat 3B/3BG
door DaSuperGrover op vr 24 feb, 2017 20:20

 AJM versnellingsbak op AXR motor?
door Archiebald op vr 24 feb, 2017 14:51

 Motorstoringslampje knippert
door Banshee op vr 24 feb, 2017 11:04

 koppakking lek HULP
door muurman op vr 24 feb, 2017 08:57

 Je auto op de home page
door Dick-S op do 23 feb, 2017 22:08

 Welke tandempomp voor 1.9 TDI?
door olieslurper op do 23 feb, 2017 20:19

 Tandempomp nieuw of revisie set kopen
door olieslurper op do 23 feb, 2017 16:11

 magneetventiekblok blijft lang nazoemen bij A3 bwj 2008
door reistje op do 23 feb, 2017 12:12

 launch control en popcorn limiter
door Roy_01 op wo 22 feb, 2017 22:03


Recente bestanden
» Utrechtse heuvelrit
» Utrechtse Heuvelrit
» Garmin route
» De Nordschleife Tips ...
» Driver USB kabel

Statistieken
We hebben 11916 geregistreerde gebruikers.
De nieuwste gebruiker is Grenzgenger

De gebruikers hebben in totaal 669590 berichten geplaatst

Welkom op het TDIClub forum!

Auto in the picture.
Image

Wil jij ook een kans maken?


Notitie  VW heeft dikke plannen in Amerika Reageer op dit Nieuws Item Print dit onderwerp E-mail dit onderwerp
Geplaatst op wo 12 mrt, 2008 16:59 door Renate
Nieuws uit de media

VW heeft dikke plannen in Amerika

Image


Volkswagen wil vastere voet aan de grond krijgen in Amerika. Daarom wordt er de komende jaren het nodige gedaan aan het modellenprogramma aldaar. VW-directeur Winterkorn heeft in de Amerikaanse media daar al het nodige over verteld.

Volkswagen wil nadrukkelijker aanwezig zijn op de Amerikaanse markt. De komende jaren moeten daar flink meer aantallen worden gemaakt. Daarom worden voor de VS speciale modellen in het leven geroepen. Dat is onlangs begonnen met de ietwat twijfelachtige Routan, die niet veel meer is dat een tot VW omgedoopte Chrysler Voyager.
Er is al eens over gesproken dat de Volkswagen Polo in de VS de immer toenemende vraag naar kleine auto’s moet gaan vervullen. Winterkorn wil die auto echter niet uit Europa gaan importeren, maar in de VS gaan bouwen. Daarnaast wil de grote baas van VW een speciaal model voor de VS dat de Passat opvolgt. Die wordt niet buiten dat land aan de man gebracht, is goedkoper dan de huidige Passat en krijgt bovendien een andere naam.
Bij de opvolger van de Phaeton wordt eveneens rekening gehouden met de Amerikaanse markt. Dat model is in 2005 bij gebrek aan succes zelfs geschrapt uit het Amerikaanse assortiment. Het wordt niet meer zon fullsize limo als we hem nu kennen. Hij wordt een flinke maat kleiner en de W12 motor verdwijnt. De nieuwe nieuwe Phaeton moet het gaan doen met een V8 en dieselmotoren. Voor de Europese markt zal dat niet anders zijn.

BRON

 
Dit nieuwsbericht is 11025 keer bekeken en heeft 10 reacties. Reageer

Notitie  In detail: Skoda Superb Reageer op dit Nieuws Item Print dit onderwerp E-mail dit onderwerp
Geplaatst op vr 07 mrt, 2008 15:51 door Renate
Nieuws uit de media
In detail: Skoda Superb

Image Image



Skoda introduceert met de nieuwe Superb haar nieuwe topmodel. De Superb is uitgerust met een aantal gloednieuwe technieken binnen de Skoda-groep en hoopt zodoende snel weer bij de gevestigde orde aan te klampen. Innovatief is de dubbele achterklep.

De eerste generatie Skoda Superb werd in 2001 geïntroduceerd en was destijds het eerste model van een serie nieuwe en moderne Skoda’s. De wagen heeft sindsdien 130.000 klanten gevonden en is nog steeds het topmodel binnen de Skoda groep. Net als de vorige versie moet de Superb het opnemen tegen modellen als de Ford Mondeo, VW Passat en Renault Laguna. Een sterk punt van de Superb is dat de auto qua prijs met deze modellen kan concurreren, maar qua ruimte-aanbod feitelijk een klasse hoger zit.

Twin-door
Opvallend detail aan de nieuwe Superb is de kofferklep. Deze ‘Twin-door’ zorgt voor een variabele opening van de bagageruimte. Onder normale omstandigheden is de Superb gewoon een sedan met een kofferklep. Maar als er grote bagage mee moet die niet door deze relatieve smalle opening past, kan de wagen zich omtoveren naar een hatchback. Door middel van een knop op de klep ontgrendeld het systeem automatisch en gaat de klep samen met de achterruit omhoog, zodat er grotere objecten de wagen in kunnen. Onder normaal gebruik pas er 565 liter bagage in, wat 85 liter meer is dan de oude Superb. Met neergeklapte achterbank wordt dit nog eens vergroot naar 1.670 liter. Skoda combineert daarmee het beste van twee werelden en heeft daarmee een unieke innovatie in de autobranche.

Geluidreductie
De nieuwe Superb is gebouwd op gedeeltes van het Golf en Passat platform. De modules zijn niet klakkeloos overgenomen, maar nog eens aangepast aan de wensen van Skoda. Er is tijdens het ontwerpen goed gelet op het geluidsniveau in de auto. Betere isolatie en dikkere ruiten moeten ervoor zorgen dat de auto één van de stilste in zijn klasse is.

AFS
Een nieuwkomer voor Skoda is de komst van AFS (Adaptive Front Light System). Dit systeem zorgt ervoor dat de bestuurder in het donker in verschillende situaties meer ziet. Het systeem past zich automatisch aan om de bestuurder het beste licht te geven. Zo schijnt naar mate de snelheid toeneemt de lichtbundel verder en kan het licht in bochten ook meedraaien. Ook is er een speciale functie tijdens regenbuien die de reflecties verminderd. AFS wordt gecombineerd met de Bi-Xenon koplampen. Skoda is de eerste fabrikant in de Volkswagen-groep die een dergelijk geavanceerd systeem op de markt brengt. Het valt te vergelijken met het Intelligent Light System van Mercedes.

Veiligheid
Veiligheid is een belangrijke zaak voor Skoda. Om dit kracht bij te zetten krijgt elke Superb standaard het ASR (Anti-Spin Regulation) systeem mee. Ook is de Superb afhankelijk van de uitvoering uitgerust met negen airbags. Verder moet ook het hill-assist systeem, wat achteruit rijden op een helling tegen gaat, de veiligheid en het gebruiksgemak verhogen.

Motorgamma
Onder de kap van de Superb is een groot aantal verschillende motoren te vinden. We beginnen bij de diesels; basismodel daar is de 105 pk sterke 1.9 TDI, een stap hoger vinden we de 2.0 TDI met 140 pk, als derde diesel is er de 2.0 TDI met 170 pk. Deze zorgt ervoor dat de Superb binnen 8,8 seconden naar de honderd km/h gaat en in staat is een topsnelheid van 222 km/h te halen. Het verbruik van deze motor blijft steken op 6 liter per 100 km. Bij de benzinemotoren is er keuze uit een 125 pk sterke 1.4 TSI motor, welke de auto al een topsnelheid van boven de 200 km/h geeft. Voor meer vermogen komen we bij de 160 pk sterke 1.8 TSI. Dit model heeft een verbruik van 7,6 liter per 100 km en zorgt voor een top van 220 km/h. De sprint van 0 naar 100 km/h doet hij in 8,6 seconden. Deze motor wordt leverbaar met de gloednieuwe zeventraps DSG-versnellingsbak. Vlak na de introductie wordt de Superb ook leverbaar met de 3.6 liter V6 met 260 pk. Deze geeft de Superb sportieve prestaties en laat de wagen in 6,5 seconden naar de honderd accelereren. De topsnelheid ligt op 250 km/h. De V6 is standaard uitgerust met de zestraps DSG bak en vierwielaandrijving. Het verbruik bedraagt 10 liter per 100 km.

Najaar
De nieuwe Skoda Superb zal vanaf dit najaar (september) bij de dealers staan. Op dit moment zijn de prijzen en uitrustingsniveaus nog niet bekend. Die worden in aanloop naar de marktintroductie vrijgegeven. In 2009 zal Skoda bovendien ook een Superb Estate op de markt brengen

BRON

 
Dit nieuwsbericht is 16088 keer bekeken en heeft 18 reacties. Reageer

Inloggen
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

 Onthoud mij



Wachtwoord vergeten

Heb je nog geen account?
Je kunt gratis registeren


TDI Wiki
TDI Wiki

Mensen met vag-com
Mensen met Vag-com

Wil jij er ook bij?

Wie zijn er Online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 Verborgen en 37 Gasten

Geen

[ Bekijk complete lijst ]


Grootst aantal gebruikers online was 228 op wo 07 mei, 2008 16:11


Poll
Waarin rij jij?
Skoda TDI [ 40 ]
3%  3%  
Audi TDI [ 133 ]
11%  11%  
Seat TDI [ 194 ]
16%  16%  
Volkswagen TDI [ 782 ]
65%  65%  
Andere merk TDI [ 9 ]
0%  0%  
Ik rij niet in een TDI [ 45 ]
3%  3%  
Totaal aantal stemmen : 1203
[ Bekijk resultaten ]

Kalender
<<Februari 2017>>
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
gebruikers die vandaag jarig zijn: bazuin96 (66), cag (32), edmeer (56), Hakiem J (35), jdehommel (33), Jebro (38), JPW1975 (42), Misavoir (30), Sl!der (35), Tamaraverhey (35), vwdannnytdi (29)
Binnenkort komende evenementen:
Geen

Laatst Gezien
In totaal hebben 40 gebruikers vandaag het forum bezocht:  
mklop op vr 24 feb, 2017 22:53
Ramazan_007 op vr 24 feb, 2017 22:47
Roy_01 op vr 24 feb, 2017 22:23
Fullhouse op vr 24 feb, 2017 22:03
GolfASZ op vr 24 feb, 2017 22:01


Chiptuning FenoDiesel Service
Fullmember worden? Klik Hier!Uw advertentie hier? Mail ons!
Autodiagnose-mobielVagtechniek
JD Engineering<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Jos

© TDI Club Nederland 2008