TDI Club Nederland

Tips en Adviezen. - import / invoeren uit duitsland

denbosse - zo 20 apr, 2008 23:07
Onderwerp: import / invoeren uit duitsland
heyz

ik zou een golf 4 uit duitsland willen invoeren.
ik ben van belgiŽ dus moet dan al geen extra bmp betalen enzo..

ik heb vooral vragen over waarbij opletten in advertenties en vb als er staat enkel export.. is er dan iets mis met de wagen ( keuring) of te maken met in zwart verkopen enzo..

wie denk dat die wel wat vraagjes kan antwoorden of tips geven, pm me maar gerust of direct op forum lijkt mij handig voor andere mensen hier..

grtzz Zwaai

ps: men eerst full member bericht Grijns
der_@nton - di 22 apr, 2008 18:25
Onderwerp:
ik was vorige week in Neu Muenster met een vriend, een auto kopen voor ze vader. Ik heb in ieder geval nog 500 eraf gekregen! Zorg in ieder geval dat hij checkheft gepflegt ist, aankoopbewijs en de tuv/apk rapport hebt.

Regel een paar export kentekens ŗ 167.50 inc btw en scheur trug ueber die Autobahn, zoals ik in de a4 avant TFSi Knipoog
fedde - di 22 apr, 2008 21:21
Onderwerp:
wat is een checkheft, en waar kun je die export kentekens kopen?
der_@nton - di 22 apr, 2008 22:16
Onderwerp:
checkheft= service boekje onderhouden
die export kentekens kan bij de lokale rdw gehaald worden. Meestal bij een handelaar of dealer kunnen zij dat wel regelen voor je!
MAS3 - di 22 apr, 2008 23:44
Onderwerp:
Ehh.

RDW in BelgiŽ ?

Dat met de import platen zal dus ook nog ff getoetst moeten worden aan de Belgische regelgeving.
der_@nton - wo 23 apr, 2008 08:45
Onderwerp:
DONDERDAG weer naar gerrmany met een andere kennis Vw Eos 2.0 TDi halen...kan beter zelf een exportbedrijf beginnen zeg
denbosse - wo 23 apr, 2008 13:35
Onderwerp:
en naar waar importeer je, nederland?
der_@nton - wo 23 apr, 2008 15:30
Onderwerp:
Naar Den Haag...Die maat van me was vandaag bij het RDW voor een tijdelijk kenteken. Hij zei, dat er allemaal handelaren staan met dikke 5 series die zo op Nederlands kenteken gezet moesten worden. DIe gasten hebben het maar druk daarzo!
denbosse - do 21 aug, 2008 22:21
Onderwerp:
ff men oud topic weer openen, die transit platen in duitsland bij de plaatselijke RDW daar, kan ik die verkrijgen de dag zelf? dus naar duitsland gaan, zie een auto die mij aanstaat, koop deze, ga vervolgens naar hun plaatselijke RDW en vraag zulke transit plaat voor 1 maand of 2 weken en kan ik dan de dag zelf nog terug naar belgie of is er een aanvraag- / leveringsperiode?

Het gelijkvormigheids attest hoe noemt dit in duitsland? moet ik er nu 1 gaan laten maken of niet voor een A3 van 2001? ( kost rond 100 euro)
Is dit hetzelde als het TUV keuring papier of een Europees gelijkheidbewijs (of een COC = Certificate of Comformity)

iemand die in laatse 2 jaar ofzo een auto uit duitsland naar Belgie heeft geimproteerd?? kan die mij even wat opklaren dan? aangezien inschrijving en zo in belgie toch anders is als in nederland

grtzzz Grijns
fedde - do 21 aug, 2008 22:32
Onderwerp:
wij hebben vandaag 1 uit duitsland gehaald, maar op een auto ambulance
2 kentekenbewijsen kregen we bij de auto, voor de rest zat er volgens mij weinig bij
bjorn84 - do 21 aug, 2008 22:38
Onderwerp:
Makkelijkste is op een autoambulance. Dan alles verzekerd op het trekkende voertuig. Dus geen gekloot met 1 dags kentekens etc etc. (in nl) rij je meteen door naar de rdw. hier zit douane kantoor. ff aftikken en na de keuring 2-3weken later je nieuwe kentekenplaten op de deurmat. (in nederland dan he)
denbosse - do 21 aug, 2008 22:50
Onderwerp:
autoambulance gaat niet we hebben geen wagens met trekhaak in de familie en met de transit plaat voor paar weken hoef ik mij niet te haasten met het inschrijven enzo

zie de bomen echt niet meer door het bos
the_one - vr 22 aug, 2008 09:37
Onderwerp:
http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html

Als de auto je bevalt bij aankomst in Duitsland kan je deze, als je hem bij een autohandel koopt, direct overschrijven. De autohandelaren regelen met een belletje of fax de tijdelijke kentekenplaten.
Of je kunt gewoon een exportkenteken halen bij Kraftfahrt Budesambt. Deze is twee weken geldig, je bent verzekerd en je mag er in heel Europa mee rijden.
denbosse - vr 22 aug, 2008 10:18
Onderwerp:
wagen is van bij een particulier.
die kraftfahrt budesambt zijn er zo verschillende in duitsland of?
en je link is om in te voeren naar Nederland, Belgie is anders, we moeten bvb al geen BMP betalen.

er is wel veel informatie te vinden maar ook omdat er veel verschillen zijn en nergens concreet staat, dat heb je nodig voor je naar ginder vertrekt, dat kan je ginder regelen, zorg dat je dat en dit meekrijgt en rijd naar belgie...

Help tong uit
PvdH - vr 22 aug, 2008 11:33
Onderwerp:
Deze is wellicht interessant:
http://www.cleaned.be/faq.php?action=toonmeer&id=10

Verder:
http://forum.belgiumdigital.com/f16/auto-invoeren-uit-duitsland-101263.html
&
http://forum.cleaned.be/lofiversion/index.php/t5204.html
jacob - vr 22 aug, 2008 11:52
Onderwerp:
en al je uit de US iets wilt halen?

een nieuwe Tiguan kost daar $27,814

Primary Information about this vehicle:
AT Car ID: AT-EB553F4
Price Unlisted
MSRP $27,814
Mileage 10
Body Style Sport Utility
Engine 4 Cylinder Turbo
Transmission 6 Speed Automatic
Drive Type 2 wheel drive - front
Fuel Type Gasoline
Doors Four Door
Stock No. 49006
VIN WVGAV75N79W004135

wat zou er dan allemaal bijkomen aan kosten om hem voor de deur te hebben?

ik ben ook eens iemand tegengekomen die een europees kenteken had
die betaalde geloof ik geen BPM !!
hoe zit dat precies?
Renkie - vr 22 aug, 2008 12:29
Onderwerp:
Je zit met transport kosten + btw + bpm

Maar, wanneer je een X periode in de VS woont dan en dan terug gaat verhuizen hoef je geen btw en/of bpm te betalen.
struikie - vr 22 aug, 2008 12:43
Onderwerp:
6 maanden...
en zo lang moet je dan ook al eigenaar zijn van de auto...


JW
jacob - vr 22 aug, 2008 12:53
Onderwerp:
het gaat mij erom als je hier woonachtig bent
er zit een behoorlijke BPM dip in als hij 6 maand oud is
dat zal hoop ik aanzienlijk schelen in de prijs
Caddy - vr 22 aug, 2008 13:08
Onderwerp:
jacob schreef:

en al je uit de US iets wilt halen?
...



Een kennis van me importeerde ca.30 jaar geleden `n Studebaker, `een koopje` uit de USA.
Hij kreeg er van de RDW grijze haren bij cadeau!

Het electrisch cirquit en remsysteem bleken anders te zijn als de Europese norm, heeft `m veel geld maar nog meer erger gekost het in orde te krijgen! Huil

Denk Weet niet of dat nu nog aan de orde is, toch wel handig om daar vooraf naar te informeren!
denbosse - za 23 aug, 2008 14:14
Onderwerp:
ga even proberen mij situatie concreet uit te leggen Grijns hopelijk is het verstaanbaar.

Ik heb een wagen gevonden in duitsland die mij intresseert afkomstig van een Particulier, is het nu mogelijk om deze op 1 dag en in 1 keer naar Belgie te krijgen?
Dus ginder aankomen, wagen controleren en indien deze mij aanstaat, de wagen kopen en met de eigenaar naar de plaatselijke RDW ( autokeuring center ofzo) gaan, de wagen laten uitschrijven voor export en de nodige papieren voor het herinschrijven in BELGIE ontvangen, farhzeugbrief +....
En dan terplekke ook nog een duitse export/ transit nummerplaat aanschaffen ( 2 a 4 weken geldig) om terug te rijden en op mijn gemak de wagen in Belgie kunnen in te schrijven.
Of moet je die transit plaat op voorhand aanvragen of iets anders? dat ik niet voor verassingen kom te staan en 2 keer moet heen en terug rijden..

alvast bedankt Zwaai
denbosse - zo 24 aug, 2008 12:33
Onderwerp:
is het verstaanbaar want ik heb dyslectie...?
Heb men afspraak 1 september bij de persoon in duitsland

tips, hulp, info altijd welkom Knipoog
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB