TDI Club Nederland

Motorisch tunen - 2.0 tdi 140 pk tunen richting 190pk wat is nodig?

emiel - zo 23 jan, 2011 13:16
Onderwerp: 2.0 tdi 140 pk tunen richting 190pk wat is nodig?
Ik sta op het punt een passat uit 2006 te kopen met een 140 pk tdi dsg.

Nu rij ik momenteel een a4 avant 2.5 tdi met 200 pk en wil ik met de passat ook wel wat meer vermogen.

Met een chip kom je rond de 175 pk uit heb ik begrepen maar wat is op dat moment de bottleneck om er meer uit te halen?

Ik heb 8 pagina's doorgelezen maar het antwoord niet kunnen vinden.

Ik weet helaas niet wat de motorcode is maar hoeveel pk zou de turbo van een 140pk tdi moeten kunnen halen? en voor hoeveel pk zijn de verstuivers goed?

Zoals gezegd zou ik graag richting een 185-200 pk willen.
R@lph - zo 23 jan, 2011 13:20
Onderwerp:
VB turbo plus 783 pd race en chip van JD moet het wel lukken om 200 pk te hebben.

Gr. Ralph
michael06 - zo 23 jan, 2011 13:43
Onderwerp:
Volgens mij moet dit mogelijk zijn met de orginele turbo en een chip op maat bij JD.

Heb bij JB weleens iemand gesproken met een seat leon 2.0tdi 140pk. Die had enkel met een chip op maat 190 pk

Denk dat 185 pk dus wel kan lukken met de orginele setup.

Wil je echt meer is volgens mij de turbo de bottleneck. Maar als je het zeker wilt weten moet je contact opnemen met één van de sponsors.
Iwan - zo 23 jan, 2011 13:44
Onderwerp:
met alleen een vb lukt t ook wel. heb je niet perse 783's voor nodig. thermisch wel beter natuurlijk
fedde - zo 23 jan, 2011 13:53
Onderwerp:
met originele verstuivers en een andere turbo(finse?) ga je naar zon 190-210pk
dit moet dan voldoende zijn lijkt mij

783`s passen zoieso niet als de 2.0 tdi een 16 klepper is
Iwan - zo 23 jan, 2011 13:55
Onderwerp:
bij 185/190pk loopt de va echt wel op zn max hoor. dan is t wachten tot ie barst.
emiel - zo 23 jan, 2011 14:06
Onderwerp:
Kort samengevat een chip op maat moet goed zijn voor 180pk.

Als je echter meer wilt dan 180pk en je wilt dat het veilig blijft heb je andere verstuivers en de turbo van een 170 pk versie nodig.... begrijp ik dat goed?

Wat zijn de gemiddelde prijzen voor verstuivers en een vb turbo?
Ik ga er overigens vanuit dat een vb turbo plug n play voor een 140 pk versie of .....??
Iwan - zo 23 jan, 2011 14:09
Onderwerp:
vb turbo is een andere turbo als van een 170pk turbo, dat is een vc.
een vb is niet plug en play als ik het goed heb.
voor de kosten beter even contact opnemen met bijv JB of VVT
fedde - zo 23 jan, 2011 14:12
Onderwerp:
hangt er vanaf, is het een 2.0 tdi met roetfilter, of zonder?
als je een roetfilter hebt, dan past die van een vb gemakkelijk,
Iwan - zo 23 jan, 2011 14:13
Onderwerp:
klopt, ik doelde op de 16v
anielg - zo 23 jan, 2011 14:49
Onderwerp:
Heb een 2.0tdi 16v zonder dpf bij JD op maat ALLEEN CHIP op 197pk 407nm gezet in 2006. Tot 2009 mee gereden (leaseauto).
DieselBiatch - zo 23 jan, 2011 16:59
Onderwerp:
anielg schreef:
Heb een 2.0tdi 16v zonder dpf bij JD op maat ALLEEN CHIP op 197pk 407nm gezet in 2006.

Mooie waardes dan Aanbid

Iemand ook een idee wat zo'n dpf scheelt in vermogen?
ps - zo 23 jan, 2011 17:42
Onderwerp:
Ik had met een standaard ABT chip 187pk en ruim 400nm,
Hans had zelfs dik 190pk met een opmaat chip van JD.
Beiden zonder roetfilter.
Race Eend - ma 24 jan, 2011 08:53
Onderwerp:
Toch worden de passats nu wat ouder en de km-standen hoger.
De resultaten boven de 190pk kom je niet zoveel meer tegen. Zeker niet mét dpf.

Veel van deze passats hebben siemens verstuivers, die slechter worden met de loop der jaren (opbrengst minder). Hierdoor kan het resultaat lager uitvallen.

Koop je een A4 heb je hier minder last mee (bosch).

Een grotere turbo is overigens wel erg fijn, dan kun je betrouwbaar bovenin de toeren in blijven spuiten zonder dat je de turbo de nek om draait.


Hier even een voorbeeld van afgelopen week: (nieuwe verstuivers)

Image

Image

Image
muurman - ma 24 jan, 2011 12:19
Onderwerp:
Race Eend schreef:

Koop je een A4 heb je hier minder last mee (bosch).

audi is gewoon beter Grijns
emiel - ma 24 jan, 2011 20:42
Onderwerp:
Eigenlijk zou je dus minimaal je verstuivers moeten reviseren als je een goed resultaat wil behalen met een chip op maat?
fedde - ma 24 jan, 2011 21:28
Onderwerp:
hangt van de auto af.
de waarde`s die we hier zien zijn veelal gebaseerd op bosch volgens mij
de passat van 2006 kan zowel siemens als bosch hebben (8 of 16 klepper)

sommige hier hebben het over een bkd, of een audi met 2.0 16 klepper
emiel - do 27 jan, 2011 21:19
Onderwerp:
Oke passast is inmiddels aangeschaft en staat voor de deur.

Motorcode heb ik net gecontroleerd en is BKP.

Betekend dit dat 175-180 pk de max is?

Ik moet overigens zeggen dat ik de auto in vergelijking met mijn a4 2.5 tdi zeker niet traag vind. Is er een manier om te checken of hij wellicht al gechipt is?

Overigens zie ik meerdere van jullie praten over dpf. Kan iemand mij vertellen waar dpf voor staat?
Dick-S - do 27 jan, 2011 21:22
Onderwerp:
DieselPartikelFilter....Roetfilter dus.
emiel - do 27 jan, 2011 21:56
Onderwerp:
Klopt het dat ik ergens gelezen heb dat motorcode BKP geen roetfilter heeft??

Dat zou dan weer gunstig zijn ivm chiptuning....
Dick-S - vr 28 jan, 2011 10:40
Onderwerp:
http://wiki.tdiclub.nl/BKP
Ron1966 - di 01 feb, 2011 18:59
Onderwerp:
Het softwarematig aanpassen is het probleem niet.
Je kan diverse hardware componenten aanpassen. Ook het probleem niet.

Wat wel het probleem is de DSG bak. Je vliegwiel trekt het niet en de bak trekt het niet. Je kan maximaal de DSG bak zonder schade tot +/- 400NM tunen.

Alles kan!!!! maar blijft het ook heel???????
Het is waar je je centen aan wilt spanderen...........

Wat wij doen is max 193PK 400NM met DPF getest op een Dynobank

Anders komt de klant een keer terug met problemen.......
Jos_br - di 01 feb, 2011 19:12
Onderwerp:
Ron1966 schreef:
Het softwarematig aanpassen is het probleem niet.
Je kan diverse hardware componenten aanpassen. Ook het probleem niet.

Wat wel het probleem is de DSG bak. Je vliegwiel trekt het niet en de bak trekt het niet. Je kan maximaal de DSG bak zonder schade tot +/- 400NM tunen.

Alles kan!!!! maar blijft het ook heel???????
Het is waar je je centen aan wilt spanderen...........

Wat wij doen is max 193PK 400NM met DPF getest op een Dynobank

Anders komt de klant een keer terug met problemen.......


Wij hebben toch echt auto´s rondrijden met 430nm/230pk op een DSG zonder problemen...

Jos.
muurman - di 01 feb, 2011 19:30
Onderwerp:
Jos_br schreef:
Wij hebben toch echt auto´s rondrijden met 430nm/230pk op een DSG zonder problemen...

Jos.

De ene tuner kan veilig tunen tot 200pk , een goede meer Smile
anielg - di 01 feb, 2011 20:36
Onderwerp:
In dit recente draadje ook een discussie over DSG en tunen...

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=55560&highlight=
emiel - do 03 feb, 2011 18:04
Onderwerp:
Ron1966 schreef:
Het softwarematig aanpassen is het probleem niet.
Je kan diverse hardware componenten aanpassen. Ook het probleem niet.

Wat wel het probleem is de DSG bak. Je vliegwiel trekt het niet en de bak trekt het niet. Je kan maximaal de DSG bak zonder schade tot +/- 400NM tunen.

Alles kan!!!! maar blijft het ook heel???????
Het is waar je je centen aan wilt spanderen...........

Wat wij doen is max 193PK 400NM met DPF getest op een Dynobank

Anders komt de klant een keer terug met problemen.......


en wie is "wij" als ik vragen mag?
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB