TDI Club Nederland

Nieuws - Volkswagen begint met terugroep actie.

Dick-S - do 28 jan, 2016 18:00
Onderwerp: Volkswagen begint met terugroep actie.
De Nederlandse importeur van Volkswagen is begonnen met het terugroepen van dieselmodellen met sjoemelsoftware.


Bron: Nu.nl
@jochenfijen - do 28 jan, 2016 22:19
Onderwerp:
Dan gaat het nu dus eindelijk gebeuren!

Ik laat me verrassen. Zelf heb ik een 1.6 TDI waar naast software ook een aanpassing in de hardware zal plaatsvinden. Ik probeer dit alles voor elkaar te krijgen in combinatie met een ander bezoek aan de dealer wat ik op korte termijn wil plannen. Ik hoop dat ik dit kan combineren met elkaar.
Met het oog op maatwerk-tuning lijkt me de software aanpassing verstandig om voor deze ingreep te laten verrichten.

Zodra ik iets heb geregeld en meer informatie heb maak ik hier melding van op het forum.
Funswijk - vr 29 jan, 2016 01:10
Onderwerp:
Is er al iemand die bericht heeft gehad van de dealer?
Ibiza130 - vr 29 jan, 2016 14:01
Onderwerp:
Ze beginnen mondjesmaat met de Amarok. PON heeft hier geen haast mee..
bertxl - vr 29 jan, 2016 15:17
Onderwerp:
Ibiza130 schreef:
Ze beginnen mondjesmaat met de Amarok. PON heeft hier geen haast mee..


Kost centjes en dat hebben ze bij PON nog niet genoeg....... Knipoog
Henkjan - vr 29 jan, 2016 20:42
Onderwerp:
Zal dit verplicht zijn? Ik geloof er namelijk helemaal niets van dat dit niet ten koste gaat van het vermogen en verbruik.
caddy3 - vr 29 jan, 2016 22:20
Onderwerp:
Ik heb helemaal geen vw software maar JD software?
nicotdi - vr 29 jan, 2016 22:38
Onderwerp:
Iemand die zin heeft om vermogen voor en na te meten??
fedde - zo 31 jan, 2016 13:07
Onderwerp:
nicotdi schreef:
Iemand die zin heeft om vermogen voor en na te meten??


Dit wil ik wel doen voor en na de tijd. als het een originele auto betreft
Dick-S - zo 31 jan, 2016 13:56
Onderwerp:
fedde schreef:
Dit wil ik wel doen voor en na de tijd. als het een originele auto betreft


Oke
MartenTDI - zo 31 jan, 2016 14:32
Onderwerp:
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Mijn 2.0 is nog origineel, ik zal de oproep eens afwachten..
bartel - di 02 feb, 2016 16:20
Onderwerp:
VW zal tot eind 2017 de sjoemelsoftware gratis aanpassen. Ruim de tijd dus om de effecten van de aanpassingen te evalueren.
Blijf je na eind 2017 de update weigeren bestaat de kans dat je voertuig uit het verkeer wordt gehaald. Al lijkt me dit niet evident…

bron:
http://www.zeit.de/mobilitaet/2016-01/volkswagen-vw-diesel-rueckruf-faq/komplettansicht
jansalden - vr 05 feb, 2016 16:59
Onderwerp:
Beste forumbezoekers,

Ik werk als redacteur bij EenVandaag en volg het dossier rond het dieselschandaal. Aangezien de terugroepactie nu officieel is begonnen ben ik voor een reportage op zoek naar Volkswagen-bezitters die nu al weten dat ze met hun auto naar de dealer terug gaan, én naar mensen die dat niet willen of daarover twijfelen. Type maakt niet uit, maar mocht zich hier iemand bevinden met een VW Amarok dan hoor ik dat graag, want die moet nu al terug....

Mailen kan naar: jan.salden@eenvandaag.nl, een privebericht sturen mag natuurlijk ook.

Dank en groet!

Jan Salden, economieredacteur Eenvandaag
caddy3 - vr 05 feb, 2016 22:57
Onderwerp:
Ben wel benieuwd wat je daar mee doet het is nml zo dat de Brusselse eisen zgn milieu eisen juist slecht is voor de diesels. Gaan eerder stuk dus extra kosten en n onderdelen die dus oom milieu koste. Denk aan vervangen van kapotte dpf s enz enz.
Roy_01 - vr 05 feb, 2016 23:10
Onderwerp:
Ik doe er niet aan mee zolang er geen consequenties aan zitten. En zolang het niet verplicht is. (geen veiligheids issue).
bjkli - zo 07 feb, 2016 11:46
Onderwerp:
schandaal van de eeuw gewoonweg ze beweren dat bijna alle diesels meer uitstoten dan ze beweren maar enkel vw word bestraft ! ik denk dat er meerdere merken meer uitsoten maar ze hebben het op vw gemunt .
caddy3 - zo 07 feb, 2016 12:13
Onderwerp:
Dat is al gemeld in de media Mercedes tot 20 % meer, maar ja alle politieke leiders rijden Mercedes
muurman - zo 07 feb, 2016 15:39
Onderwerp:
caddy3 schreef:
Dat is al gemeld in de media Mercedes tot 20 % meer, maar ja alle politieke leiders rijden Mercedes

De meeste nederlandse politici rijden Audi
caddy3 - zo 07 feb, 2016 15:59
Onderwerp:
Ja dit ging over Duitsland daar wilde ze de bewuste nieuwe Mercedes van Decker hebben en over de wereld gezien is het nog steeds Mercedes
caddy3 - zo 07 feb, 2016 16:02
Onderwerp:
http://www.automotive-online.nl/home/14785-noxuitstoot_mercedes_tot_20_keer_zo_hoog_als_opgaaf.html
@jochenfijen - ma 22 feb, 2016 14:05
Onderwerp:
Ik heb contact gehad met mijn Dealer ( Wealer Heerlen ) over het feit dat ik graag een prijsopgave wilde hebben betreffende het vervangen van remmen.

Op mijn aanvullende vraag of het mogelijk was om tegelijkertijd mijn Software te upgraden was het antwoord:
Met betrekking tot uw vraag over de "sjoemelsoftware" is er nog geen informatie beschikbaar en word er nog niets gedaan aan deze voertuigen.

Met ander woorden: Bekijk het maar...
Funswijk - ma 22 feb, 2016 14:49
Onderwerp:
't Is toch eigenlijk te gek voor woorden, alle 2.0 TDI's zouden in het eerste kwartaal van 2016 teruggeroepen worden en we zitten al bijna in het tweede kwartaal ...........
bartel - ma 22 feb, 2016 14:59
Onderwerp:
Cfr autobild wil vag alles op orde hebben tegen eind 2017
Eerst hadden ze eind 2016 opgegeven maar dat hebben ze met 1 jaar verlengd.
muurman - ma 22 feb, 2016 20:16
Onderwerp:
Funswijk schreef:
't Is toch eigenlijk te gek voor woorden, alle 2.0 TDI's zouden in het eerste kwartaal van 2016 teruggeroepen worden en we zitten al bijna in het tweede kwartaal ...........

Zullen ze echt wel een goede reden voor hebben.
Mark90 - do 25 feb, 2016 19:57
Onderwerp:
Funswijk schreef:
't Is toch eigenlijk te gek voor woorden, alle 2.0 TDI's zouden in het eerste kwartaal van 2016 teruggeroepen worden en we zitten al bijna in het tweede kwartaal ...........


ik zou me er niet zo druk om maken... auto rijd toch verder goed? oké hij stoot wat te veel uit maar daar merk je als rijder niets van...

Mark.
Speedy - wo 09 mrt, 2016 15:03
Onderwerp:
Ik vraag mij af hoe het zit met de tuning die er nu opzit, Nu dus blijkt, dat ze bij VW de troep niet in orde hebben, ben ik na een update mijn tuning kwijt. En dat zal dan gaan inhouden, dat ik weer extra kosten moet maken om het zelfde vermogen terug te krijgen..
Ik ben van mening dat VW dit mag vergoeden.
rambocus - wo 09 mrt, 2016 16:37
Onderwerp:
Vandaag brief ontvangen, met de aankondiging dat het zeer gewenst is dat software wordt vervangen.

En dat ik binnenkort een brief zal krijgen wanneer de software is vrijgegeven en ik een afspraak kan maken. Wacht eerst wel even af wat de ervaringen wordt. Tja
fedde - wo 09 mrt, 2016 16:39
Onderwerp:
Speedy schreef:
Ik vraag mij af hoe het zit met de tuning die er nu opzit, Nu dus blijkt, dat ze bij VW de troep niet in orde hebben, ben ik na een update mijn tuning kwijt. En dat zal dan gaan inhouden, dat ik weer extra kosten moet maken om het zelfde vermogen terug te krijgen..
Ik ben van mening dat VW dit mag vergoeden.


volgens mij is het niet verplicht, als dit niet verplicht is, wat is dan het probleem? Grijns
struikie - wo 09 mrt, 2016 16:58
Onderwerp:
fedde schreef:
volgens mij is het niet verplicht, als dit niet verplicht is, wat is dan het probleem? Grijns


gezien hoe er tegenwoordig overal en nergens geld weg wordt gehaald...
zou het helemaal niet vreemd zijn dat de mensen die niet terug
zijn geweest naar de dealer en dus te boek staan als vervuilers,
tzt een wegenbelasting toeslag moeten betalen....

JW
Roy_01 - wo 09 mrt, 2016 17:45
Onderwerp:
struikie schreef:
gezien hoe er tegenwoordig overal en nergens geld weg wordt gehaald...
zou het helemaal niet vreemd zijn dat de mensen die niet terug
zijn geweest naar de dealer en dus te boek staan als vervuilers,
tzt een wegenbelasting toeslag moeten betalen....

JW


Dan zouden ze dat moeten vermelden in correspondentie vanuit de overheid. Tot nu toe heb ik niets gelezen over een verplicht karakter. Wel dat ze een wetswijziging willen doorvoeren om dit te kunnen veranderen. En een terugroep actie is naar mijn idee onbeperkt geldig. Als ik de aanpassing niet laat doen moet een volgende eigenaar toch gewoon de mogelijkheid hebben om het te laten uitvoeren.
caddy3 - wo 09 mrt, 2016 21:52
Onderwerp:
http://www.autoblog.nl/nieuws/lol-tesla-beboet-vanwege-te-hoge-uitstoot-85290

Lees dit maar eens maak me er niet druk meer over.
Roy_01 - wo 09 mrt, 2016 22:21
Onderwerp:
Haha heerlijk, lijkt me een broodje aap maargoed;) Dan zou je dus ook de raffinage kosten en de daarbij ontstaande CO2 voor ruwe olie tot en met brandstof moeten doorrekenen. Als de energie voor de elektrische auto 100% schoon wordt verkregen wat ook niet kan. Over de energie-opwekking voor de productie van de gehele auto nog maar niet te spreken. Ben bang dat alles hier in de toekomst wel naar toe gaat en ons t.o.v. landen zoals China helemaal scheel gaan betalen aan allerlei belasting. Waardoor de concurrentiepositie nog slechter wordt.
golfarl - vr 11 mrt, 2016 17:54
Onderwerp:
Gisteren bericht gehad. Vraag mij af hoe dit zit ivm chiptuning...
Aize - vr 11 mrt, 2016 19:21
Onderwerp:
golfarl schreef:
Gisteren bericht gehad. Vraag mij af hoe dit zit ivm chiptuning...

Volgens mij is dit al eens behandeld...
golfarl - vr 11 mrt, 2016 19:34
Onderwerp:
Fijn Aize,

Ik koe it net fiene.
Aize - vr 11 mrt, 2016 20:01
Onderwerp:
de chiptuning word dus overschreven en die ben je dan kwijt.
Boy_c_1990 - ma 14 mrt, 2016 09:16
Onderwerp:
Heb vorige week een brief gehad waarin ze aangeven dat ze voor elk type motor inmiddels een aanpassing hebben geengineerd. Krijg te zijner tijd bericht wanneer ze hem willen upgraden. Nog iemand die het vermogen wil meten van mijn auto? Is een originele Caddy 2.0 TDI.
Henkjan - ma 14 mrt, 2016 12:45
Onderwerp:
Ik heb ook de brief van VW gehad voor mijn 1.6 TDI CAYC. Ik wacht eerst op ervaringen van anderen wat er gebeurt met het verbruik en vermogen.

Ik sta met mijn auto dus niet vooraan in de rij.
Speedy - ma 14 mrt, 2016 16:32
Onderwerp:
golfarl schreef:
Gisteren bericht gehad. Vraag mij af hoe dit zit ivm chiptuning...

Vorige week bij de dealer geweest en daar werd mij verteld. Dat je nog niet verplicht bent een update te laten uitvoeren sssttt. In België en Duitsland schijnt dit wel te moeten. Mocht de auto zijn voorzien van chiptuning door ABT of een andere tuner waar pon zaken mee doet, wordt deze vergoed. Het is alleen even wachten tot de tuner de software klaar heeft.
Funswijk - do 28 apr, 2016 12:16
Onderwerp:
Wordt de terugroepactie nu wel of niet verplicht?
Sommigen zeggen van wel, mede omdat er bij een ieder nu een notitie bij het kenteken staat (log maar in op de RDW-site).
Ik weet dat de Duitse goedkeurinstantie KBA Volkswagen AG heeft verplicht om deze terugroepactie uit te voeren, maar zijn de eigenaren verplicht om dit te laten doen?
Funswijk - do 28 apr, 2016 12:40
Onderwerp:
UPDATE: net gebeld met PON, terugroepactie is vooralsnog niet verplicht!
Mieztdi - do 28 apr, 2016 17:04
Onderwerp:
Ik had het ook gezien op de site van de rdw, schrok er wel een beetje van eigenlijk Denk

Zo staat het erop:
Categorie defect - Product voldoet niet aan de typegoedkeuringseisen
bartel - di 03 mei, 2016 10:39
Onderwerp:
Recall in Belgie niet verplicht door overheid cfr Dieteren (bericht dd 29/04/2016)
bjkli - di 03 mei, 2016 22:34
Onderwerp:
bartel schreef:
Recall in Belgie niet verplicht door overheid cfr Dieteren (bericht dd 29/04/2016)

super goede nieuws
caddy3 - wo 04 mei, 2016 22:46
Onderwerp:
Alweer
Roy_01 - ma 25 jul, 2016 11:32
Onderwerp:
Is er nog nieuws van de car claim stichting? Er zou in april een zitting zijn geweest om getuigen te horen van VW. Laatst is er een schikking gedaan voor de VS klanten. Daarna niets meer gehoord over Europa.
MartenTDI - do 28 jul, 2016 20:19
Onderwerp:
Maar eens contact gehad met de dealer. Mij konden ze helaas nog niet vertellen wanneer ik aan de beurt was met een 2.0 in een Tiguan. Zijn er al mensen geweest?
caddy3 - do 28 jul, 2016 22:39
Onderwerp:
Nee
muurman - vr 29 jul, 2016 22:00
Onderwerp:
Er zijn al mensen geweest.
caddy3 - vr 29 jul, 2016 22:06
Onderwerp:
Ik hoop dat ik nooit aan de beurt kom hou het wel bij jd software
muurman - vr 29 jul, 2016 22:24
Onderwerp:
caddy3 schreef:
Ik hoop dat ik nooit aan de beurt kom hou het wel bij jd software

Die kan er daarna weer in Knipoog
caddy3 - vr 29 jul, 2016 22:30
Onderwerp:
Waarom moet het er dan in? Kan je dan toch gewoon overslaan.
muurman - za 30 jul, 2016 17:12
Onderwerp:
caddy3 schreef:
Waarom moet het er dan in? Kan je dan toch gewoon overslaan.

moet niet.
Maar wel is er een aantekening bij de rdw zichtbaar dat er een terugroep op is die niet gedaan is.
caddy3 - za 30 jul, 2016 18:11
Onderwerp:
Oh en dat betekent? Wie kijkt daar nu in
Roy_01 - za 30 jul, 2016 18:19
Onderwerp:
Nieuwe eigenaar en vw ter registratie. Dus mooi laten uitvoeren door de nieuwe eigenaar. De mogelijkheid blijft levenslang open staan volgens mij.
Dick-S - vr 19 aug, 2016 09:34
Onderwerp:
http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2016/augustus/dieselgate-vragen-en-antwoorden-over-de-recall
Renkie - za 20 aug, 2016 18:08
Onderwerp:
"Automobilisten kunnen op verzoek een certificaat krijgen waarin Volkswagen AG verklaart dat het uitvoeren van de terugroepactie geen negatieve gevolgen heeft voor het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot, het motorvermogen, het koppel en het geluidsniveau. De ANWB adviseert bij haar leden die de auto laten aanpassen dit certificaat op te vragen."

Ik geloof er niets van. Ben heel benieuwd wat een test op een rollenbank laat zien voor en na de software. Of ze zijn zich nu al aan het indekken want er staat natuurlijk alleen "koppel" en "motorvermogen". Er wordt niet gesproken over het moment waarop je die max waardes haalt en hoe bijvoorbeeld het koppelverloop is.
Roy_01 - za 20 aug, 2016 18:42
Onderwerp:
Inderdaad minder NOx bij een lagere verbrandingstemperstuur leid direct tot meer CO bij een dieselmotor verbranding. Lagere temperatuur bij een lagere druk in de motor, lagere turbo druk, dan heb je toch ook een lager vermogen?
Dick-S - di 23 aug, 2016 11:43
Onderwerp:
Gaat alleen niet helemaal naar wens oa bij de Audi Q5.

Bron: http://aftersalesmagazine.nl/nl/blog/item/Hogere_uitstoot_Audi_Q5_na_update_software/8290
caddy3 - wo 24 aug, 2016 19:45
Onderwerp:
Geld dus voor alle 2.0 TDI eu198 motoren
caddy3 - wo 24 aug, 2016 19:47
Onderwerp:
Gaat ze niet lukken alleen downsizen.
Roy_01 - di 06 sep, 2016 18:19
Onderwerp:
(Nieuw bericht van Volkswagen carclaim)

Sehr geehrte Teilnehmer der Stiftung,

Trotz großen öffentlichen Drucks verweigert Volkswagen beständig betroffenen, europäischen Fahrzeughaltern eine faire Lösung. Sowohl die technische Nachrüstung, als auch die Aufarbeitung des Abgasskandals selbst bleiben weiterhin intransparent. Währenddessen hat man sich in den USA bereits mit Fahrzeughaltern auf eine angemessene Lösung geeinigt.

Die Ungleichbehandlung ist offensichtlich dem vermeintlichen Fehlen einer geeigneten Verbrauchersammelklage in Europa geschuldet. Tatsächlich bestehend auch in Europa Instrumente kollektiven Rechtsschutzes, die zwar keinen Anspruch auf Ersatz für verursachte Schäden bieten, aber es erlauben den Druck zu erhöhen. Offenbar ist Volkswagen nur so zu einer Verhandlungslösung zu bewegen.

In diesem Zusammenhang ist auch die umfassende Klärung des Sachverhalts von entscheidender Bedeutung, für die sich die Stiftung seit Bekanntwerden des Abgasskandals im Interesse geschädigter Fahrzeughalter einsetzt.

Die Stiftung beantragte in der Mulitdistric Litigation vor Judge Breyer in San Francisco ein Offenlegungsverfahren gemäß Section 1782 Title 28 United States Code. Ziel ist es Volkswagen zur Offenlegung aller Beweise im Zusammenhang mit der Abgasaffäre zu zwingen. Dies ist zur effektiven Prozessführung unumgänglich.

Die Klage wurde von einer renommierten Anwaltskanzlei in Kalifornien, USA, eingebracht und ist Ende Oktober 2016 mit einem ersten Ergebnis zu rechnen.
Roy_01 - za 17 sep, 2016 20:10
Onderwerp:
http://nos.nl/artikel/2132731-absurd-dat-volkswagen-niet-wordt-aangepakt.html
Speedy - wo 21 dec, 2016 10:34
Onderwerp:
De brief is binnen! En aan de hand van de brief eens even langs de dealer gereden. Met de vraag!, wie de tuning gaat vergoeden die er nu opzit. Hier kon de dealer geen antwoord opgeven.
Dan wacht ik nog even met een update tot dat ze het wel weten bij VW.
Want deze kosten ga ik niet betalen.
muurman - wo 21 dec, 2016 20:41
Onderwerp:
Speedy schreef:
De brief is binnen! En aan de hand van de brief eens even langs de dealer gereden. Met de vraag!, wie de tuning gaat vergoeden die er nu opzit. Hier kon de dealer geen antwoord opgeven.
Dan wacht ik nog even met een update tot dat ze het wel weten bij VW.
Want deze kosten ga ik niet betalen.

Heb jij fabriekstuning ?
Speedy - wo 21 dec, 2016 22:58
Onderwerp:
muurman schreef:
Heb jij fabriekstuning ?


Hij is door ABT gechipt volgens de vorige eigenaar. (Vertegenwoordiger van M.A.N,)
Henkjan - do 26 jan, 2017 10:47
Onderwerp:
Zijn er ook al eigenaren van een 1.6 TDI CAYC die de update al hebben laten uitvoeren?
Ik heb de brieven en de telefoontjes al wel gehad van VW, maar ben er nog niet op ingegaan.
GolfASZ - do 26 jan, 2017 22:33
Onderwerp:
Henkjan schreef:
Zijn er ook al eigenaren van een 1.6 TDI CAYC die de update al hebben laten uitvoeren?
Ik heb de brieven en de telefoontjes al wel gehad van VW, maar ben er nog niet op ingegaan.


Ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn zus heeft het ook gekregen. Ook zij gaat op aanraden van mij nog geen gehoor aan geven. Wachten wel eerst af.
muurman - vr 27 jan, 2017 07:41
Onderwerp:
Als je niet gaat dan vrees ik dat het je ook geld kost zo gauw je de auto inruilt.
( want zolang je niet gaat staat er een melding op bij de rdw volgens mij )

Ik zou informeren of er idd een termijn aan zit en zo ja evt pas gaan vlak voor inruil.
tja als je een dpf hebt wel laten halen tja dan zul je ook dan opnieuw moeten chippen..

ik zou met de tuner overleggen wat het hertunen kost.
Roy_01 - vr 27 jan, 2017 18:47
Onderwerp:
Een terugroepactie is levenslang geldig. als je het niet wilt doen dan is het slimste het te laten uitvoeren net voordat je hem gaat verkopen.
Henkjan - vr 27 jan, 2017 19:16
Onderwerp:
Roy_01 schreef:
Een terugroepactie is levenslang geldig. als je het niet wilt doen dan is het slimste het te laten uitvoeren net voordat je hem gaat verkopen.


Daar zat ik zelf namelijk ook aan te denken. Ergens heb ik gelezen dat dit levenslang geldig is.

Aangezien ik ook niet zeker weet of mijn auto een chip heeft, kan het voor mij alleen maar nadeliger uitpakken. (Voor een 105pk CAYC vind ik hem toch behoorlijk fel en alert in tegenstelling tot mijn vorige 105pk BLS welke getuned was naar 130/135pk)

Daarnaast lees ik verhalen op diverse forums dat de auto vaker gaat regenereren. Ik moet hierbij wel vermelden dat dat om 2.0 tdi motoren gaat.
bjkli - za 28 jan, 2017 10:44
Onderwerp:
en als de wagen gechipt is moet die dan eerst orgineel worden gezet eer dat ze die nieuwe software gaan zetten , heb vernomen bij de dealer dat het anders kan crashen als deze niet orgineel word gezet eer ze de nieuwe software gaan zetten!
kost weer een pak geld als de wagen een paar jaar geleden is gechipt!
Roy_01 - ma 30 jan, 2017 22:42
Onderwerp:
Lees de reacties hier eens onderaan de pagina brrr. Blij dat ik niks heb aan laten passen.

http://www.honestjohn.co.uk/news/volkswagen-emissions-scandal/8-reports-of-volkswagen-tiguans-losing-power-after-ea189-emissions-fix/
Dick-S - di 31 jan, 2017 00:12
Onderwerp:
Ja, gaat lekker zo te zien met die updates.
bjkli - di 31 jan, 2017 14:36
Onderwerp:
dus proberen zo lang mogelijk uit te stellen dan, hopelijk hangen hier geen sancties aan als je de update niet laat uitvoeren !
Henkjan - wo 01 feb, 2017 09:44
Onderwerp:
Nee, voorlopig hangen er nog geen sancties aan. Op www.rdw.nl staat wel een tekst dat er iets met de auto is.

De medewerker van VW die mij belde zei wel dat als ik het nu zou doen, het kosteloos was. Als ik het later zou uitvoeren kon het zijn dat er kosten aan verbonden waren. Ik geloof daar niet zo in.

Ook krijg je er een certificaat bij als de auto is aangepast, maar dat maakt bij mij niet veel indruk.

Wat ik ook wel zou willen weten is of er al iemand zijn 1.6 TDI heeft laten aanpassen en daarna zijn motor heeft laten chippen. Zijn er daar al ervaringen mee?
Roy_01 - vr 17 feb, 2017 18:03
Onderwerp:
En is er al iemand heen geweest? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Roy_01 - wo 22 feb, 2017 18:13
Onderwerp:
"Noticed "judder" on our 2011 Golf after emissions "fix" during lower revs in third and fifth gear. Today, however, the engine juddered and died completely when turning into a junction. Power completely died. It felt like I was in third gear trying to do a first gear manoeuvre, quickly checked (I was in first) and reapplied the gear but to no avail. The car behind me, also turning, nearly went into the back of me because of the power loss. I was then stranded at a busy junction with my car - dead - blocking the road. Thankfully, after trying to start the engine for about 60 seconds, it started again and I was able to get the car home. I have booked it into the VW garage from where it had the "fix" with the hope they can fix the problem."

http://www.honestjohn.co.uk/news/volkswagen-emissions-scandal/8-reports-of-volkswagen-tiguans-losing-power-after-ea189-emissions-fix/
Roy_01 - ma 08 mei, 2017 21:57
Onderwerp:
Problemen na update VW bij radar.

https://www.npo.nl/radar/08-05-2017/AT_2068226
Dick-S - ma 08 mei, 2017 23:50
Onderwerp:
Oftewel bij problemen na de update je knappe schoonzus inschakelen In deuk
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB