Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
NickB
Lite Member

Auto: Audi A3 Sportback
belgium.gif
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2015 19:01  Onderwerp:   Golf 7 1.6tdi noodloop in ochtend Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sinds 1,5 jaar heb ik een golf 7 leasewagen, de 1.6tdi.

De motor is was van begins aan niet helemaal in orde, vreemde tikjes, ratels, maar men vond nooit iets en hij heeft me ook nog nooit aan de kant laten staan.
Vorige winter had ik geregeld in de ochtend het probleem dat bij koude ochtends de motor in noodloop ging. De gloeispiraal knipperde dan en uiteraard niets van vermogen. Dit was altijd in de eerste 500m rijden, even herstarten en voor de ganse dag in orde. Einde winter heeft VW dan een update gedaan aan mijn motormanagement en inderdaad een hele zomer niets gehad. Tot deze week, terug lagere temperaturen en ik heb het fenomeen weer in de ochtend. Bij VW vindt men uiteraard niets en omdat het niet zomaar herhaalbaar is kunnen ze weinig doen...

Heeft iemand enig idee naar waar ik de VW mensen zou kunnen laten kijken?
Liefst ga ik gewoon naar vagtechniek maar die optie heb ik gewoon niet met deze wagen.

Daarboven kan ik ook melden dat de wagen een licht koelvloeistof verbruik heeft dat men ook maar niet kan vinden. Op kosten van de leasemaatschappij heeft VW reeds zowat alles vervangen dat men kan vervangen maar het blijft. Het is niet het 2.0 verhaal want in de ochtend heb ik geen damp dat uit de uitlaat komt. Of dit iets met bovenstaande te maken heeft weet ik natuurlijk ook niet maar mogelijks leggen jullie een link.

Moest het iets uitmaken, nee, mijn wagen is geen dieselgate slachtoffer, dit ben ik zelf al nagegaan Smile

Alvast bedankt voor de reacties.

OfflinePersoonlijke Gallerij van NickBBekijk gebruikers profielStuur PM
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2015 19:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als ie in noodloop gaat dan zijn er foutcodes opgeslagen.
Uitlezen dus.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
NickB
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2015 10:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Inderdaad, alleen heb ik deze foutcodes niet en is mijn garage niet capabel om de juiste acties te nemen lijkt me.

Ik zal hen eens vragen of ze de foutcodes aan mij kunnen bezorgen.

Vandaag nam ik nog een aantal vreemde fenomenen waar, weliswaar niet zo erg.

1) De 'gong' bij het niet gebruik van gordels gaat ineens niet meer af, enkel nog het waarschuwingslampje.
2) Idem voor de tankwaarschuwing als deze bijna leeg is, geen gong, enkel nog een lampje.

Op zich maakt dit me niets uit, maar toch maar vreemd dat dit ineens niet meer werkt.

NickB
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: vr 27 nov, 2015 08:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hey,

het is weer winter en.... ik heb het probleem weer voor. De wagen is hiervoor in tussentijd al 5 keer binnengebracht. De laatste keer 'had men het gevonden': een asje aan de turbo? zat vast en dit hadden ze terug kunnen lossen. Niets is minder waar dus. Het is duidelijk dat VW dit niet voor me kan oplossen. Heeft intussen iemand anders ervaring met dit gelijkaardig probleem? Mijn motorcode is CLHA.

Het koelvloeistofverbruik is er ook nog steeds. Hiervoor heeft men een tijdje geleden de radiator al vervangen maar dat was het dus niet... Laatste nieuws hierover bij de garage was dat dit normaal is dat je om de 15k KM moet bijvullen. Bij overdruk zou er wat 'vocht' kunnen ontsnappen via het koelvloeistof reservoir? Hier is toch niets van aan? Kan iemand me dit bevestigen?

Tevens hebben wij thuis een 'nieuwe' golf, enkel de lichtste versie zijnde de 1.6TDI 90PK. Deze rijd naar mijn mening zelfs beter dan mijn wagen die intussen 61.000km heeft. Is het verschil tussen deze twee wagens echt zo klein dat je het niet voelt, of is mijn 105pk versie al 15pk verloren?

mvg

Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2015 12:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lichte koelvloeistoflekkage in een cilinder? Al eens een compressietest laten uitvoeren? En hoe groot is de correctie per cilinder op inspuiting (torque adjustment)?

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
NickB
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2015 19:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ze hebben die test al 2 maal uitgevoerd maar volgens mij snel snel overdag. Het is toch een volledig gesloten systeem niet? Ik wil Diemen zekerheid weten dan kan ik hen morgen hiermee confronteren want de wagen gaat terug.

Mvg

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Autodiagnose-mobiel
VagtechniekVVT
Chiptuning FenoUw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringJos

© TDI Club Nederland 2008