Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
eddy8ptdi
Lite Member

Auto: Audi A3 8P
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2017 23:14  Onderwerp:   Turbo vervangen, schoon laten maken of...? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,

Mijn vrouw heeft een Audi A3 2.0 TDI (BKD) uit 2005 met ca 315.000 km op de klok. Deze auto hadden we bij een handelaar gekocht (zonder garantie). Op de weg terug naar huis schoot de Audi in de noodloop na een snelheid van ca 130 km/h. Het vermogen was compleet weg en de auto ging haast niet meer harder dan de snelheid die mijn vrouw reed. Gas los en daarna gas bij gaf net zo min resultaat. De auto even uitzetten en weer starten en het vermogen was weer terug... totdat je weer tussen 130 en 140 km/h kwam. Het rijden op lagere snelheden geeft geen enkele problemen en je hoort de turbo op druk mooi fluiten.

Ik heb daarna de auto bij VAGtechniek in Nuenen meteen laten uitlezen. Zie uitdraai. Sip

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r270/20622063_10212026448369524_8899259557703610024_n.jpg?oh=11bb73f382723e41ba7c452970db5846&oe=59ED0CD9

Modje: We vermelden normaal gesproken geen prijzen van reparaties van onze sponsoren.

Het advies van VAGtechniek was, aan de hand van het type motor en de kilometerstand dat waarschijnlijk de turbo zijn beste tijd heeft gehad en schoonmaken een optie zou kunnen zijn, maar vervangen het beste is...

Ik las op internet het volgende:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html

waardoor ik me toch afvroeg of het inderdaad niet aan het magneetventiel en/of sensoren zou kunnen liggen? Want ik had inmiddels al allerlei verhalen gelezen, ook van mensen die hun turbo hadden laten vervangen en die daarna nog steeds last hadden van problemen met noodloop of iets dergelijks.

Wat is jullie advies? Ik heb in feite al de afspraak gemaakt om de nieuwe turbo in te laten bouwen, maar ik bedacht me enigszins na het lezen van de info op die site van Speek.

OfflinePersoonlijke Gallerij van eddy8ptdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 33

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 05:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zou kunnen dat de aansturing van de turbo defect is, het membraan.
Dit kun je testen door proberen er vacuŁm op te zetten.
Als dit niet lukt is het membraan stuk. Dan hoef je niet de hele turbo te vervangen maar alleen dit stuurpotje.

Stoelverw.|Facelift front|Xenon|Elec.klap spiegels|Gen3 climatronic|Ruitenwissernivo sensor|Kenwood DNX525DAB|Calearo DAB+|TPMS reset|Polar FIS PF03|Staging cluster|Rev. camera|Bearlock|AFS,Dyn&Stat.bochtverl|Lane/Grootl./Side assist|Vermoeidheidsdetectie

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Lite Member

Leeftijd: 36
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW T5 GP CFCA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 08:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het advies met deze kmstand is zeker te begrijpen. De vraag is hoe lang er met deze vervuilde turbo is rondgereden waardoor de uitlaatkant warmer is geworden dan normaal.

Stuurpotjes komen ook wel voor, weet niet of deze getest is? Het prijsverschil tussen reiniging of vervanging is groot maar bij het 1e krijg je nooit garantie en de kans is aanwezig dat deze na een X aantal kms nog aan zn eind van zijn latijn is met alle gevolgen van dien. Denk aan IC traject schoonmaken e.d.

Waterman Geslacht:Man Haan VerborgenPersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
eddy8ptdi
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 10:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het enige dat VAGtechniek had gedaan was voor een paar seconden de laptop aansluiten en dat was het. Ik kan ergens ook wel begrijpen dat ze kijken naar de km- stand, type motor en wat het probleem is en op basis van wat hun ervaring is met deze blokken een oordeel geven.

Maar ja, ik ben wel diegene die de rekening betaald. En ja, vroeg of laat zal de turbo wel een keer dood gaan. Maar als dat zou betekenen dat ik met schoonmaak de levensduur van de turbo nog even kan verlengen, dan zou ik dat erg leuk vinden. In deuk

En het risico dat de turbo te heet wordt door roetophoping met als gevolg dat de turbo naar z'n grootje gaat, hou je bij deze diesels toch altijd? Dat kan al gebeuren met een turbo die recentelijk is ingebouwd.

Wat vinden jullie van ovenreiniger in de turbo spuiten? Laat ik het anders zeggen: wat kan er in het ergste geval ermee mis gaan? Ik lees namelijk best veel goede verhalen van mensen die net als ik noodloopproblemen hadden, stroeve actuators en dat soort zaken, puur door roetophoping en rotzooi en door deze vrij simpele ingreep een "nieuwe" turbo kregen die weer helemaal functioneerde...

R@lph
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 10:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dan adviseer ik je een grondige reiniging in een zuurbak en terug monteren.

Waterman Geslacht:Man Haan VerborgenPersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
eddy8ptdi
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 20:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik ben vandaag onder de auto gekropen en de actuator gecheckt. Deze zit behoorlijk vast. Sterker nog: de slang naar de actuator hing er los bij! Zo goed als ik kon heb ik blind geprobeerd beweging in de actuator te brengen door er op te regelmatig op te duwen met een lange schroevendraaier van bovenaf, maar de beweging die ik kreeg was hooguit een paar milimeter. Dat lijkt me veel te weinig. De uitlaatzijde van de turbo had ik losgehaald en er een flinke hoeveelheid Mr. Muscle (ovenreiniger) ingespoten en 2 uur laten inwerken. Helaas geen resultaat, maar zonder de actuator fatsoenlijk in beweging zien te krijgen, lukt dat volgens mij ook helemaal niet.

Mijn monteur gaat de turbo loshalen en bekijken. Van daaruit bespreken we wat we er verder mee gaan doen.

R@lph
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 21:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dan zit deze goed vastgeroet.

eddy8ptdi
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 22:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het lijkt er wel op. Tenzij ik iets over het hoofd zie, lijkt mij dit geen probleem veroorzaakt door sensoren.

Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 58

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 22:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

eddy8ptdi schreef:

Mijn monteur gaat de turbo loshalen en bekijken. Van daaruit bespreken we wat we er verder mee gaan doen.

Denk

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
eddy8ptdi
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 22:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Klopt er iets niet?

Martin_TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 50

Auto: Audi A6 TFSI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 23:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Toch goed gezien in een paar seconde😂😂😂

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI golf
Lite Member

Leeftijd: 33

Auto: Golf V 2.0 TDI 103 Kw
bosnia_herzegovina.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2017 11:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste Eddy,

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn A3 BKD, na aankoop van de auto noodloop op de snelweg enz. Ik heb de volgende instructies met gevolgd :

http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=64719

Mijn auto had 360.000km op de teller, ik heb daarna nog 40.000km gereden zonder de turbo te vervangen of iets dergelijks. Daarna is de auto verkocht. Ik hoop dat je hiermee verder komt, ik heb er in ieder geval veel profijt van gehad. Succes

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI golfBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 58

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2017 11:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

eddy8ptdi schreef:
Klopt er iets niet?

Jawel hoor, vraag me alleen af wat je bedoelt met "mijn monteur".

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
anielg
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 11 aug, 2017 13:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

LOL MR Muscle gebruiken die heb ik in al de jaren nog niet voorbij zien komen.

Omdat je de auto niet vanaf dag 1 hebt kun je inderdaad niet weten of de huidige turbo meer dan 3 ton gelopen heeft, daar heb je gelijk in.

In ieder geval success met het oplossen en ik zou als het allemaal weer werkt af en toe flink gassen om het schoon te houden allemaal.

CV: Skoda 1.9TDI BXE DSG6 Stage 3, 2.0TDI BKD 16v 200pk, 1.9TDI ASV 150PK.

OfflinePersoonlijke Gallerij van anielgBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
eddy8ptdi
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 12 aug, 2017 18:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oh op die manier. Smile Ik zie hem als een soort van vertrouwenspersoon (als het om reparaties gaat aan de auto). Knipoog

Dick-S schreef:
Jawel hoor, vraag me alleen af wat je bedoelt met "mijn monteur".
.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVTAutodiagnose-mobiel
Diesel ServiceJD Engineering
VagtechniekChiptuning Feno
Jos
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008