Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
jarnovw
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2017 17:05  Onderwerp:   Noodloop bij cruisecontrol Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Beste Allen,

Ik had gisteren een vreemd probleem met mijn 1P 1.9TDI (BXE). Hij ging 2x achter elkaar in de noodloop bij het gebruiken van de cruisecontrol.

Beide keren was het in het geval dat ik van 100 optrek naar 140 en bij ongeveer 130 op het bovenste knopje van de cruisecontrol druk waarmee hij teruggaat naar de snelheid die ik ervoor reed (ongeveer 140). Dit doe ik altijd maar nu vond de auto het om de een of andere reden niet zo leuk. Ik heb na de eerste keer het contact uitgezet en weer aangezet om de noodloop te resetten. Direct erna probeerde ik het nog eens en toen deed hij het dus weer. Vandaag heb ik dit probleem niet kunnen reproduceren.

Ik heb wel met TorquePro gekeken of er foutcodes waren maar die waren er niet, ik heb ook geen CEL gekregen. Ik heb ook met een soort live logging kunnen zien dat ik geen last heb van "sticky vanes", maar de auto heeft ook 35k geleden een nieuwe turbo gekregen dus dat lijkt me ook nog niet van toepassing.

2 jaar terug is de cruisecontrol ingebouwd bij vagtechniek icm een tune naar 140pk. Het valt mij wel altijd op dat als ik het bovenste knopje van de cruisecontrol gebruik, het lijkt alsof de gasklep naar WOT gaat, ik weet niet of dit normaal is...

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Moet ik me hier zorgen om maken?

Mvg

Jarno

OfflinePersoonlijke Gallerij van jarnovwBekijk gebruikers profielStuur PM
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 58

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2017 21:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb je al ge´nformeerd bij Vagtechniek zelf?

Schorpioen Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
struikie
Lite Member

Leeftijd: 38

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 30 dec, 2017 22:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens mij moet een noodloop altijd een foutcode genereren...
wellicht dat TorquePro deze niet laat zien...

een resume op cruisecontrol voelt vaak aan als veel gas geven
omdat je het zelf niet doet...

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
jarnovw
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 13:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dick-S schreef:
Heb je al ge´nformeerd bij Vagtechniek zelf?

Nee nog niet, die wil ik na de feestdagen even bellen.

struikie schreef:
Volgens mij moet een noodloop altijd een foutcode genereren...
wellicht dat TorquePro deze niet laat zien...

een resume op cruisecontrol voelt vaak aan als veel gas geven
omdat je het zelf niet doet...

JW

In mijn ogen zou dat ook moeten inderdaad. Maar zover ik weet betekend een CEL niks anders dan dat er een code in de ECU staat. Geen CEL is geen code. Maar misschien dat vagcom iets meer kan zien maar dit heb ik niet.

Mijn vader heeft een 2.0FSI benzine, exact zelfde cruisecontrol op zn Golf. Deze resume knop geeft bij hem lang niet zo heftig gas als mijn TDI.

Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 10:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

en en en ??? Fluiten Fluiten Fluiten

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
jarnovw
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 11:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb vagtechniek niet meer gebeld. Het probleem is niet meer voorgekomen en ik heb sinds die avond alwer 6 a 700 snelweg kilometertjes ermee gemaakt.

Het lijkt bijna alsof mn ecu een hickup had. Mocht het nog een keer voorkomen ga ik vagtechniek inschakelen.

Ik houd jullie op de hoogte Smile

jarnovw
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 05 feb, 2018 10:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nu 5000km later is het nogsteeds niet opnieuw voorgekomen. Ik denk dat mn ECU gewoon een hickup heeft gehad. Thnx voor de suggesties. Mocht het nog eens voorkomen dan laat ik het weten :)

Edit: IK bedenk me net iets. Vlak voor dit gebeurde heb ik in de garage al mijn intercooler buizen voorzien van de "Tiewrap mod" mogelijk heb ik hiermee een boostlek opgelost die over tijd in mijn ECU gecalibreerd is. Dit kan een kleine overboost meting veroorzaken?? Zou wel verklaren waarom hij na een tijdje rijden dit probleem er weer uit calibeert...

Gr

jarnovw
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2018 17:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Net vol bepakt op en neer gereden naar Italie voor wintersport. Op de heenweg zowel als de terugweg is de auto een keer in de noodloop gegaan. 2e keer reed ik en deed hij dit bij optrekken in de laatste versnelling bij vol gas rond de 2500 toeren. Geen van deze keren is het motorlampje gaan branden dus ik kan niks uitlezen.

Als niemand hier een goed idee heeft zal ik komende week vag techniek een belletje geven.

Gr

Jarno

Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASZ
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 19 mrt, 2018 11:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nog steeds zal er een foutcode horen te zijn. Of je apparatuur qua uitlezen klopt niet of er is eerder iets met de ECU gedaan om foutcodes te verwijderen waarbij te veel weggehaald is.

Gezien het verhaal lijkt het op turbodruk die (net) niet goed afgeregeld kan worden, bv door een vuile turbo of verkeerde afstelling van de ruilturbo.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jarnovw
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 20 mrt, 2018 08:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hmm dat zou best wel eens kunnen. Ik krijg gewoon geen check engine light.

Vagtechniek zei dat ik beter kon wachten tot het erger werd. Wss gaan ze het ook niet vinden als het 1 keer per 5k km voorkomt.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Diesel ServiceJos
Chiptuning Feno
Autodiagnose-mobielJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek
VVT

© TDI Club Nederland 2008