Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Thijs_Rallye
Lite Member

Leeftijd: 38

Auto: Polo 9N1 TDI / Peugeot 205 1.9 GTi / Peugeot 205 1.9 Rallye / Peugeot 309 GTi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 jan, 2020 17:50  Onderwerp:   ECU Polo 9N AXR Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi,

Weet iemand hier of een ECU van een Seat Ibiza 6L met ATD motor werkend te krijgen is op een AXR in een Polo?

ECU Polo: 038 906 019 HR / Bosch: 0 281 011 076 / 02-10-01
ECU Seat: 038 906 019 HQ / Bosch: 0 281 010 957 / 01-12-03

Ik wil wat dingen gaan proberen maar wil niet riskeren mijn eigen ECU te bricken aangezien het toch mijn daily is Smile.

Het heeft geen zin hier de immo vanaf te gaan halen als ik er verder toch niks mee kan. Zo inprikken en proberen vind ik nog net te link Knipoog.

gr. Thijs

Laatst aangepast door Thijs_Rallye op wo 08 jan, 2020 18:18, in totaal 1 keer bewerkt
Maagd  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van Thijs_RallyeBekijk gebruikers profielStuur PM
Tim_vr6
Lite Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 jan, 2020 18:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ooit een keer een ASZ motor op een AXR ecu laten lopen, geen enkel probleem.
(hij zag wel een crash-sensor waar hij niet mee kon communiceren, maar dat was ook alles)

.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Thijs_Rallye
Lite Member

Auto: Polo 9N1 TDI / Peugeot 205 1.9 GTi / Peugeot 205 1.9 Rallye / Peugeot 309 GTi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 jan, 2020 18:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is al hoopgevend. Heb je destijds ook een ander programma/calibratie geflasht of letterlijk een AXR ecu eraan geknoopt en gaan?

Aangezien ik nu toch de roettax moet gaan betalen ondanks OEM retrofit roetfilter heb ik maar besloten de hele zooi eronderuit te trekken en de motor een beetje te gaan kietelen. Er is toch geen mens meer die zo'n ding meer wil hebben nu.

gr. Thijs

Maagd  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van Thijs_RallyeBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2020 10:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

wil je zelf gaan tunen ?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Thijs_Rallye
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 jan, 2020 10:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is inderdaad het plan Knipoog . Recentlijk (jaartje geleden) heb ik het dubbelmassavliegwiel en de koppeling nog vervangen, dus die kan er nu wel tegen.

muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 08:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Verkeerde tuning en je kunt je dubbelmassavliegwiel nogmaals vervangen ;)

Maar heb zelf in het verleden op eigen auto's ook tuning gedaan. Als je het compleet zelf doet is het niet even.... Je moet het doen omdat je het leuk vind. Doe je het om geld te besparen kun je beter bij je baas overuren draaien en dan de tuning kopen. ( bij een goede tuner. Er zijn ook tuners waarbij je het alsnog netzo goed zelf kunt doen... )

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Thijs_Rallye
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 13 jan, 2020 11:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Verkeerde tuning en je kunt je dubbelmassavliegwiel nogmaals vervangen Knipoog

Maar heb zelf in het verleden op eigen auto's ook tuning gedaan. Als je het compleet zelf doet is het niet even.... Je moet het doen omdat je het leuk vind. Doe je het om geld te besparen kun je beter bij je baas overuren draaien en dan de tuning kopen. ( bij een goede tuner. Er zijn ook tuners waarbij je het alsnog netzo goed zelf kunt doen... )

Ik weet het Muurman. Ik heb inmiddels een 3 jaar aan tijd in een oude Motronic M1.3 gestopt dus ik weet wel wat er allemaal bij komt kijken Knipoog. Van die EDC15+ is alle documentatie (funktionsrahmen e.d.) goed beschikbaar maar dat kon ik van die M1.3 niet zeggen Knipoog.

Het is niet uit zuinigheidsoogpunt dat ik het zelf ga doen. Meer ter leering ende vermeack. Ik werk dagelijks met grote dieselmotoren die op dyno's staan, wat nog niet wil zeggen dat ik pretendeer het allemaal wel te weten.

Thijs_Rallye
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 24 jan, 2020 21:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het is gelukt, na het nodige gegoogle heb ik mijn immo zelf weten te clonen met een de blauwe kkl kabel en vag k can commander. Calibratie van mijn eigen ecu over gezet met MPPS. Nu nog wel heel wat werk te doen in winols, had niet gedacht dat ik die immo zo makkelijk overgezet zou krijgen.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!
VagtechniekJD Engineering
JosVVT
Chiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008