Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Martin_TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A6 TFSI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 17 aug, 2006 23:06  Onderwerp:   ASR inbouwen Golf4 wie helpt mee? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo iedereen,

Via GP (Gerrit) ben ik er achter gekomen dat ASR redelijk eenvoudig in te bouwen is in de Golf IV.
Gerrit wees mij op een topic die heeft gelopen op het tdiclub.com forum.
Nu ben ik Gerrit dankbaar voor de tip maar ik moet bekennen dat mijn engels niet zo goed is om dit topic te ontrafelen.

Vraag is dus:

Wie o wie wil samen met anderen dit topic (de feiten) vertalen en deze delen in dit topic.
Ik denk dat dit een leuk en goedkoop ombouw project kan zijn waar meerdere mensen interesse in hebben.

Hier de link naar het bewuste topic: [url="http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=37354"]ASR INBOUWEN[/url]

Mijn auto mag het proefkonijn zijn

Groeten,
Martin

Edited by - Martin_TDI on 17 August 2006 23:14:44

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 17 aug, 2006 23:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ASR is dat hetzelfde als TCS bij Seat?

Staat er ook ergens een handleiding, of is het dat topic gewoon? Staan een hoop reacties tussen die niet relevant zijn...

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 17 aug, 2006 23:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

ASR is dat hetzelfde als TCS bij Seat?

Staat er ook ergens een handleiding, of is het dat topic gewoon? Staan een hoop reacties tussen die niet relevant zijn...

Ha Lucas,

ASR is volgens mij idd TCS of te wel tractie controle.
ESP is weer wat anders zie [url="http://pics.tdiclub.com/data/500/6871ESP_Tutorial.pdf"]HIER[/url]

Gr Martin

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
GP
Lite Member

Auto: Golf IV R TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 11:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hey Martin

ESP inderdaad anders.

ASR gebruikt alleen de remmen voor.
ESP gebruikt alle remmen.

Groeten Gerrit

OfflinePersoonlijke Gallerij van GPBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Lucas
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 11:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Traction Control gebruik toch de remmen niet? Als ik volgas weg wil rijden dan gaat ie het slippen tegen? Gaat dat dan via de remmen?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
GP
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 11:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ASR(traction control) gebruikt de remmen ook!

Het wiel wat slipt wordt dan afgeremd.

Groeten Gerrit

OfflinePersoonlijke Gallerij van GPBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
TeazNutz
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 11:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk, dat zet ik ff om voor je.

Dat ZIJN 25 PAGINA"S MAN!!!

haha

OfflinePersoonlijke Gallerij van TeazNutzBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Lucas
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 11:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Groeten Gerrit

Ok beetje inefficiente techniek dan zou ik zeggen.... had altijd begrepen dat dat via het gaspedaal ging.

gerardnab
Lite Member

Leeftijd: 37
Auto: Chevrolet Caprice Classic 1979 5,7 L V8
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 12:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Ok beetje inefficiente techniek dan zou ik zeggen.... had altijd begrepen dat dat via het gaspedaal ging.

tis ook niet om te sprinten ofzo, gewoon voor de veiligheid

Waterman Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van gerardnabBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
GP
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 12:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Voor dat ik dit had gelezen dacht ik dat ook!

What added functionality does ASR give the car?

*Better acceleration habbits in slippery conditions.

I presume it is 'anti slip regulation', however, how exactly does it work?

*It uses the front brakes to slow down the wheel that is turning faster, thereby transfering tourque to the wheel that is not spinning as fast.

Is it different than ESP?

*Yes, ESP uses all 4 brakes to correct for mild over/under steer.

Could ESP be refitted to a 2002 North American Golf TDI?

*Anything can be retrofitted, but ESP requires extensive wiring modifications and replacement of most of the brake system. I would not see this as a cost effective project

Groeten Gerrit

Aangepast door - GP op 18 August 2006 12:35:51

dennis TDI
Lite Member

Leeftijd: 41

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 18:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Groeten Gerrit

Tot 20 km/h wordt het wiel dat het snelst draait afgeremd waardoor er meer koppel naar het wiel gaat dat het langzaamst draait (lees: wel grip heeft) boven die snelheid wordt alleen ingegrepen op het gas pedaal. Gevoelsmatig zou je inderdaad zeggen dat het een inefficiente regeling is, je gaat remmen terwijl je vooruit wilt. Het tegendeel is echter waar, zodra één wiel afgeremd wordt zorgt je diffirentieel er voor dat alle resterende krachten naar het andere wiel gaan (weg van de minste weerstand. Maar voorkomen is beter dan genezen, een goeie piloot heeft het niet nodig. Je hebt er ook niks aan als je met beide wielen op een gladde ondergrond staat (b.v. aangereden sneeuw) je komt dan nog niet vooruit.

groeten Dennis

Ram Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van dennis TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Henno
Lite Member

Leeftijd: 50
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 21:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Groeten Gerrit

Moet wel zeggen dat het handig is als je met 1 wiel in de modder staat werkt perfekt, voor de rest vind ik het niet echt lekker systeem, het begint nogal te klapperen onder de auto als ie ingrijpt, dus ik zou zeggen zorg dat je goed banden en onderstel hebt, dan is dit systeem bijna overbodig

Maar ja als Martin wat in z'n hoofd heeft, krijgt z'n vriendin het er zelfs niet meer uit

Succes

Gr. henno

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 21:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Maar ja als Martin wat in z'n hoofd heeft, krijgt z'n vriendin het er zelfs niet meer uit

Succes

Gr. henno

Ha Henno,

Ik hou Gerrit hier verantwoordelijk voor, ik had besloten te stoppen met ombouwen en mijn lopende projecten te gaan uitvoeren. Nu dit weer en ik hang er weer aan...
Wat mijn vriendin betreft die keek mij heel appart aan toen ik vertelde wat ik nu weer van plan ben.
Maargoed ik heb Gerrit gewoon de schuld gegeven en kom aardig onderuit geloof ik.

Groeten!
Martin

Henno
Lite Member

Leeftijd: 50
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 21:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Arme Gerrit

Succes Martin.

Gr. henno

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Martin_TDI
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 aug, 2006 22:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Arme Gerrit

Succes Martin.

Gr. henno

Idd mijn poesje kan aardig krabben

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JosVVT
Chiptuning FenoJD Engineering
VagtechniekAutodiagnose-mobiel
Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008