Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2007 19:41  Onderwerp:   Knipperend voorgloeilampje (Jetta 2.0, 2005) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Betreft Jetta 2.0 TDI van oktober 2005.

Bij koude start met relatief hoge buitenlucht temperatuur gaat bij mij het lampje van de gloeibougie branden en krijg ik ook de boodschap "Motorstorung ..." etc te zien. Soms treedt dit probleem ook op tijdens het rijden, spontaan gaat dit lampje dan branden met idem boodschap als boven. Bovendien houdt de motor dan ook even in. Ik kwam er vandaag achter dat dan ook de airco ermee ophoudt. Had toevallig vandaag ook een afspraak met m'n garage over dit probleem. Eerdere keren zijn o.a. gaspedaalschakelaar en de bedrading daar naar toe vervangen, helaas was dit geen oplossing. Vandaag werd de boordcomputer uitgelezen maar helaas geen foutcode geregistreerd en (natuurlijk) trad het probleem niet meer op in de garage. Ik heb nu de afspraak met de garage dat als het probleem weer optreed dat ik dan weer naar de garage ga, maar dan niet de motor uitzet (anders wordt de foutmelding blijkbaar gereset). Heeft iemand misschien een suggestie wat hier aan de hand is?

Groeten,
Aaike

OfflinePersoonlijke Gallerij van AaikeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
audidriver73
Lite Member

Leeftijd: 40
Auto: SKODA Octavia Combi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 apr, 2007 22:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens mij blijven foutcode's er in staan na uitzetten van contact, mits deze voor een bepaalde duur aanwezig is heb ik eens ergens gelezen. Het zou dus best wel eens zo kunnen zijn dat er geen foutcode aanwezig is, dus dat wordt lastig zoeken, vooral dat je opgevallen is dat de airco ook stopt op dat moment, vreemde zaak. Zou toch eigenlijk niet mogen met een nog vrij nieuwe auto. Anders eens contact opnemen met PON of zo.

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
k_maat
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Opel Vivaro 2.5CDTI TEC-SHIFT
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 08:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een knipperend voorgloeilampje betekent vaak noodloop.

Heb je op het moment van knipperen nog wel je volle vermogen?

Gr. Kevin

Waterman  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van k_maatBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 19:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Volgens mij blijven foutcode's er in staan na uitzetten van contact, mits deze voor een bepaalde duur aanwezig is heb ik eens ergens gelezen. Het zou dus best wel eens zo kunnen zijn dat er geen foutcode aanwezig is, dus dat wordt lastig zoeken, vooral dat je opgevallen is dat de airco ook stopt op dat moment, vreemde zaak. Zou toch eigenlijk niet mogen met een nog vrij nieuwe auto. Anders eens contact opnemen met PON of zo.

Ergens op de TDIclub web-site heb ik een artikel gelezen met een titel dat zoiets was als EHBO (Eerste Hulp Bij Ongemakken) (ik kan het nu niet zo snel terugvinden), daarstond dat voor sommige zogenaamde intermittent storingen bij contact uit/aan de ECU gereset wordt.
De problemen die ik ervaar zouden inderdaad niet mogen voorkomen bij een zo'n jonge auto. Deze heb ik nu sinds 10 februari in bezit. Mijn ervaringen met vorige auto's (Vento D 1995-2001, Vento TDI 2001-2007) zijn gelukkig beter.
Ik begin me ook al af te vragen of de airco de oorzaak is van het probleem (ivm temperatuur afhankelijkheid van het probleem) ipv een gevolg. ????

OfflinePersoonlijke Gallerij van AaikeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2007 19:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Een knipperend voorgloeilampje betekent vaak noodloop.

Heb je op het moment van knipperen nog wel je volle vermogen?

Gr. Kevin

Aangezien ik nog niet zo vertrouwd ben met de brute krachten van een 140 pk TDI (ik was een 90 pk TDI gewend) durf ik dit niet met zekerheid te zeggen. Wel ervaar ik dat de motor even inhoudt als het lampje gaat knipperen.

Vandaag heb ik geen probleem gehad (het was vandaag ook niet zo bijzonder warm ....), maar zo gauw het probleem zich weer voordoet probeer ik het te achterhalen.

Weet iemand soms hoeveel vermogen je kwijtraakt in noodloop?

Groeten,
Aaike

Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: vr 20 apr, 2007 21:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Ergens op de TDIclub web-site heb ik een artikel gelezen met een titel dat zoiets was als EHBO (Eerste Hulp Bij Ongemakken) (ik kan het nu niet zo snel terugvinden), daarstond dat voor sommige zogenaamde intermittent storingen bij contact uit/aan de ECU gereset wordt.
De problemen die ik ervaar zouden inderdaad niet mogen voorkomen bij een zo'n jonge auto. Deze heb ik nu sinds 10 februari in bezit. Mijn ervaringen met vorige auto's (Vento D 1995-2001, Vento TDI 2001-2007) zijn gelukkig beter.
Ik begin me ook al af te vragen of de airco de oorzaak is van het probleem (ivm temperatuur afhankelijkheid van het probleem) ipv een gevolg. ????

Het is trouwens Eerste Hulp Bij Onregelmatigheden, het 2e topic in "Problemen en Oplossingen" door Gerrit Speek (doorklikken naar noodloop). Na nog eens goed nagelezen te hebben, moet ik toegeven dat Intermittent storingen toch nog geruime tijd geregistreerd blijven staan als zodanig. Dus als de garage inderdaad geen foutcode heeft uitgelezen dan wordt dit toch wel een moeilijk probleem.

Groeten,
Aaike

Pomitresi
Lite Member

Leeftijd: 31

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 23 apr, 2007 08:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo, ik heb een golf V 2.0 tdi van 2004, een tijdje geleden stond ik ergens aan te schuiven in een file aan een supermarkt, het was toen ook een hele warme dag. En ik kreeg precies dezelfde motorstoring alleen stond ik toen stil en een paar minuten daarna had ik parking gevonden en heb ik de motor afgezet. Sindsdien heb ik die storing al nietmeer gehad. Ik dacht waarschijnlijk dat de ECU het even te warm had gehad.
Voorlopig ben ik nog aan het afwachten totdat de storing zich nog eens voordoet, voordat ik naar de garage zal gaan.

Ram Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van PomitresiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
k_maat
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: Opel Vivaro 2.5CDTI TEC-SHIFT
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 apr, 2007 09:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij de noodloop gaat de auto in de ''veilige modus'' draaien. De turbo doet dan eigenlijk niet meer mee, je mist echt behoorlijk vermogen.

Uitlezen is de enige optie in dit geval.

Gr. Kevin

Waterman  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van k_maatBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2007 22:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Inmiddels zij we weer enige tijd verder, en het probleem heeft zich nog enkele malen voorgedaan maar dan op momenten dat het mij niet uitkwam om naar de garage te gaan. A.s. woensdag verwacht ik dat gezien de weersvoorspelling dat ik een bezoekje aan de garage ga brengen.

Ondertussen heb ik ook wat berichten op het forum gelezen en kwam zodoende uit op een site over foutcodes van climatronics:
http://www.xius.be/how-tos/electronica/uitlezen-met-de-climatronic.-voor-alle-modellen-met-clima.htm
Wat ik me afvroeg is of een sensor storing (bv binnen temperatuur) het probleem kan veroorzaken wat ik heb. Ik heb trouwens geen automatische airco (dus geen climatronic).

Groeten,
Aaike

Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2007 22:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_storing.html

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 21:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Afgelopen maandag toen ik vanaf m'n werk naar huis wilde gaan was het weer zover: voorgloeilampje ging knipperen. Dat kwam "goed" uit, de garage was tot 19:00 open dus ik rij er even langs. Op advies van monteur motor laten draaien en de diagnose-stekker werd aangesloten: geloof het of niet maar voorgloeilampje gaat uit en er was geen foutcode meer te vinden...

Afijn, woensdag zelfde probleem: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Nu had ik in de garage meer "geluk". Foutcode blijkt samen te hangen met gaspedaalsensor. Ik gaf al aan dat de gaspedaalsensor (+ bedrading) al eerder (maart/april) vervangen is, daarom heb ik voor verder onderzoek een afspraak gemaakt met de garage op 26 juni. Misschien heb ik gewoon de pech dat die sensor echt weer stuk is. Ik hoop op 26 juni of daaromtrent verder verslag te doen van dit VAGe probleem.

Groeten,
Aaike

Aangepast door - Aaike op 07 June 2007 21:29:18

Speek

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 21:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wat was dan de foutcode?
Een fout in een VAG-auto wordt (bijna) altijd aangegeven met een 5-cijferig getal.

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2007 21:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Wat was dan de foutcode?
Een fout in een VAG-auto wordt (bijna) altijd aangegeven met een 5-cijferig getal.

Sorry, weet ik niet. Ik was zelf niet aanwezig bij het uitlezen (klanten worden zoveel mogelijk geweerd in de werkplaats). Maar ik zal m'n best doen bij het eerstvolgende bezoek de code te bemachtigen.

Aaike
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2007 22:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Wat was dan de foutcode?

Sorry, weet ik niet. Ik was zelf niet aanwezig bij het uitlezen (klanten worden zoveel mogelijk geweerd in de werkplaats). Maar ik zal m'n best doen bij het eerstvolgende bezoek de code te bemachtigen.

Nadat op 26 juni weer de gaspedaal sensor vervangen is, trad afgelopen vrijdag weer het probleem op. Nu zelfs 2 keer op een rit, waarbij het gaspedaal "dood" bleef en het toerental terug viel naar ca 1200 rpm (ook stationair). Bij herstart kon ik gelukkig weer normaal rijden. Dat was dus zaterdag weer terug naar de garage. Nu had ik weer de kans om de foutcodes te zien en wat bleek:
    16610 (P0226) Sensor 1/2 voor gaspedaalstand -G79 + -G185, Onaannemelijk signaal, Sporadisch

18041 (P1633) Sensor 2 voor gaspedaalstand -G185, Signaal te zwak, Sporadisch

16611 (P0227) Sensor gaspedaalstand -G79, Signaal te zwak, Sporadisch

(Handig zo'n mobiele telefoon met camera ;-))
Diagnose is nu: bedrading stuk en dat is ook bij minstens 1 draad gezien. Dit kon helaas door gebrek aan klemmetjes niet permanent gerepareerd worden en zal bij de eerstvolgende service beurt (11 juli) "permanent" opgelost worden.

Ik zag bovenstaande foutcodes al bij Gerrit Speek in de VAG-COM lijst staan.

Bovendien heb ik nog even in het artikel "1,9 ltr-TDI-Industrial Engine" gekeken (is er ook een variant voor de 2.0TDI ?) en zag daar op blz 13 bij het hoofdstuk "Main influencing factors" een paragraaf staan over "Pedal position determined by G79". Met name bij de "substitute function" staat "If a fault occurs, the engine runs at a higher idling speed so that the customer can reach the next workshop. The accelerator position sender is then deactivated.". Nou dat heb ik afgelopen vrijdag ondervonden.

Moet nu wel gek lopen, als het probleem op 11 juli niet opgelost wordt.

Groeten,
Aaike

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>Diesel Service
VagtechniekJD Engineering
Uw advertentie hier? Mail ons!Jos
Celtemp<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>

© TDI Club Nederland 2008