Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Turbus
Lite Member

BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2008 18:32  Onderwerp:   static foutcodes intermittend weergegeven? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo allemaal,

Bij het inbouwen van de AHF in mijn T3 zijn bepaalde onderdelen niet ingebouwd, dus de ECU mist enkele signalen. Deze foutcodes zouden volgens mij dus statisch moeten zijn. Echter bij het uitlezen van de foutcodes worden deze als intermittend weergegeven:

Zondag,20,Januari,2008,16:01:25:30760
VAG-COM Versie: HZH 704.1
Data versie: 20070422
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75
76

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Motor Labels: 038-906-012.LBL
Onderdeel No: 038 906 012 L
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2812
Codering: 00002
Werkplaats#: WSC 01317

5 Fouten Gevonden:
17653 - Sensor verstuivernaaldslag -G80: Kortgesloten aan Massa
P1245 - 35-10 - - - Intermitterend
18027 - Relais gloeibougies -J52: onderbreking of Kortgesloten aan Massa
P1619 - 35-10 - - - Intermitterend
18058 - Aandrijflijn Data Bus: geen signaal van Instrumenten paneel
P1650 - 35-10 - - - Intermitterend
18044 - Aandrijflijn Data Bus: geen signaal van Airbag regelapparaat
P1636 - 35-10 - - - Intermitterend
19561 - Omschakelklep voor inlaatspruitstukklep-N239 onderbreking/kortsluiting met massa
P3105 - 35-10 - - - Intermitterend
Gereedheid: N/A

Einde --------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

18058: Het klokkenhuis van de golf is niet aangesloten, dus permanent onderbroken signaal.
18044: Het airbagregelapparaat is niet aangesloten, dus permanent onderbroken signaal.
19561: N239 is niet aangesloten, dus permanent onderbroken signaal.
18027: Relais gloeibougies: Niet via Ecu bediend maar via een appart circuit (knop op dashboard), dus permanent onderbroken signaal.

17653: De G80 is uiteraard wel aangesloten. Ohmse weerstand gemeten op de kabels tussen de G80 en de ECU, geen kabelbreuk. Injector gewisseld, foutcode blijft en geen verbetering in rijvermogen. Weerstand over de G80 gemeten: 85 Ohm (moet tussen 80-120 Ohm liggen volgens autodata)

Bij de eerste keer uitlezen gaf VagCom aan dat de ECU in noodloop liep. Na het wissen van de foutcodes bleven deze 5 staan. Ik vermoed dat deze permanent zijn in deze setting, alleen snap ik de fout mbt de G80 niet.

Iemand ideeën?

Groetjes,
Boris

OfflinePersoonlijke Gallerij van TurbusBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
berg8683
Lite Member

Leeftijd: 51
Auto: VW Lupo
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2008 18:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lijkt me iets voor Diesel service,die bouwen TDI motoren om zodat ze een standaard diesel motor in een VW bus kunnen vervangen.Even een telefoontje naar hun kan geen kwaad,misschien een bekend probleem.

Leeuw Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van berg8683Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Turbus
Lite Member

BerichtGeplaatst: ma 21 jan, 2008 23:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo allemaal,

Het probleem rondom de G80 is opgelost, de kabel maakte massasluiting ergens in de kabelboom, maar was niet onderbroken.

De overige foutcodes zullen blijven, omdat deze componenten niet aanwezig zijn

Groetjes,
Boris

OfflinePersoonlijke Gallerij van TurbusBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Gbn
Full Member
Full Member

Auto: Seat Leon
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 23 jan, 2008 00:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het zal een AHF van na 2000 zijn, de codering zorgt ervoor dat de ECU wil/moet communiceren met de Airbag eenheid.
de codering van een AHF van na 2000(van de ECU):

Steuergerät Codierung (Motorkennbuchstaben AGP/AGR/AHF/ALH - MJ 2000 >)

STG 01 (Motorelektronik) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

00001 - autom. Getriebe
00002 - Schaltgetriebe (mit Crashabschaltung)
00003 - Allradantrieb
00005 - Schaltgetriebe (ohne Crashabschaltung)

(informatie komt van www.openobd.org)

Je ziet hier dat met de codering 0002 het een handgeschakelde uitvoering is, met Crashabschaltung.
Dat houdt in dat als er een ongeluk plaatsvindt en de airbag controller registreert dat, dan verzendt de airbagcontroller het crash signaal.
hierop worden bijv. de deuren automatisch geopend e.d., en bij deze AHF wordt dan automatisch de motor gestopt.

Als je de codering omgooit naar 00005 dan wordt het een regelapparaat zonder crash-stillegging en hoeft/wil je regelapparaat ook niet meer met je airbag controller te communiceren.
1 error minder.
Het zou kunnen dat dan ook je error over je instrumentencluster verdwijnt, aangezien dit over dezelfde can-bus loopt.
maar dat wordt een kwestie van proberen.

De N239 wordt gebruikt om in geval van nood de motor te stoppen (de zg. smoorklep). Die fout zul je waarschijnlijk wel houden, maar als je een weerstand over die aansluiting zet bij de ECU kabel, denkt de ECU dat deze aansturing wel aanwezig is en houdt dan op met zeuren.
Ik vermoed dat je nl. die smoorklep er niet meer op hebt, of anders niet gebruikt.

Gerard

OfflinePersoonlijke Gallerij van GbnBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Turbus
Lite Member

BerichtGeplaatst: di 12 feb, 2008 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Als je de codering omgooit naar 00005 dan wordt het een regelapparaat zonder crash-stillegging en hoeft/wil je regelapparaat ook niet meer met je airbag controller te communiceren.
1 error minder.

Gerard

Ik heb geprobeerd om deze waarde te wijzigen naar 00005, echter na het opslaan geeft ie nog steeds 00002 aan... met andere woorden, ik krijg de waarde niet opgeslagen. Moet ik iets anders doen dan enkel op uitvoeren klikken na het wijzigen?

Groetjes,
Boris

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekUw advertentie hier? Mail ons!
JosDiesel Service
<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
JD EngineeringCeltemp
<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>

© TDI Club Nederland 2008