Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Henno
Lite Member

Leeftijd: 50
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 10:36  Onderwerp:   Topic "dikste diesel" Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Om te voorkomen dat het andere topic "vervuild " wordt ,hier een andere belichting.

Ik begrijp dat het heel leuk is om over dikke diesels te kletsen, maar het lijkt zo langzamerhand een wapenwetloop te worden, gaat alleen maar om maximaliseren en niet om optimaliseren, héb hierdoor ook m'n zorgen, omdat mensen zich misschien hierin (on)gewild laten meeslepen en strakkies met een oud stuk ijzer zitten, waarbij je als tuner al snel in een slecht daglicht komt te staan en met de gevolgen wordt geconfronteerd wordt, volgens mij wordt hier niemand beter van.

Nou zullen mensen denken, je doet er zelf ook aan mee, met verschillende projekten, klopt, alleen durf gerust te zeggen dat mede door onze afhankelijkeheid van onze auto's en de afgelegde km's er nooit voor maximalisatie is gekozen, om zo toch de duurzaamheid te waarborgen, sterker nog ,omdat Jos steeds meer vragen kreeg naar de setting die er op de ibiza zit, hebben we het blok na zo'n 60.000 km met deze setting uit elkaar getrokken om te kijken naar slijtage, wat ons toen positief heeft verbaasd.

Daarnaast lijkt het nu soms voor buitenstaander dat het allemaal simpel kan, wat zeker niet een logische conclusie is.

Kijk wat iedereen met z'n eigen auto doet moet iedereen zelf weten, maar laten we elkaar niet opjutten, want daar komt gejank van.

Tot zover mijn ouwe *** gezwam van een bestuurder van een ouwe *** bak tong uit

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

Leeftijd: 59

Auto: Audi A6 3.0V6 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 10:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

In deuk Smile In deuk Super Henno.
Maar er zullen altijd mensen zijn die baas boven baas willen zijn.
Laten we hopen dat de miskleunen dan ook gepost worden, zodat de gevolgen van extreem tunen voor anderen dan ook zichtbaar wordt.

Schorpioen Geslacht:Man Varken VerborgenPersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
gerardnab
Lite Member

Leeftijd: 37
Auto: Chevrolet Caprice Classic 1979 5,7 L V8
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 11:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mee eens Henno.
Tis allemaal leuk en aardig, maar het moet wel heel blijven.
Vandaar ook mijn gematige setting Grijns

The Only Thing That Beats A Chevy Is Another Chevy.

Waterman Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van gerardnabBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 11:07  Onderwerp:   Re: Topic "dikste diesel" Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:
Daarnaast lijkt het nu soms voor buitenstaander dat het allemaal simpel kan, wat zeker niet een logische conclusie is.

Kijk wat iedereen met z'n eigen auto doet moet iedereen zelf weten, maar laten we elkaar niet opjutten, want daar komt gejank van.

Idd henno Oke. Dat dat het juist naar `nieuwelingen` toe wel zo fair is aan te geven dat er ook een keerzijde is aan de extreme tuning. Vaak wordt het toch allemaal ff te makkelijk gepresenteerd....

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
M@rcel
Lite Member

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 11:24  Onderwerp:   Re: Topic "dikste diesel" Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:

sterker nog ,omdat Jos steeds meer vragen kreeg naar de setting die er op de ibiza zit, hebben we het blok na zo'n 60.000 km met deze setting uit elkaar getrokken om te kijken naar slijtage, wat ons toen positief heeft verbaasd.

Kijk, dat vind ik nu klasse: tijd steken in lange termijn oplossingen door de gevolgen ook te onderzoeken. Jos heeft een mooi R&D koppel aan jullie!

Was er geen overmatige slijtage te zien Henno? Ook niet op de lagers ed?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PM
R@lph
Lite Member

Auto: Volkswagen Bora ARL-VW T5 GP CFCA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 11:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooi verwoord Henno.. Alleen jammer dat dit topic alleen voor Full-members is.. Of is dit bewust?

En super dat jullie tijd en geld in steken om het blok is van binnen te bekijken..

Gr. Ralph

Waterman Geslacht:Man Haan VerborgenPersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Renate
Erelid
Erelid

Leeftijd: 51
Auto: Porsche Boxster S en Ibiza
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 11:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk dat dit openbaar plaatsen effectiever is. Knipoog
Ik zou geen reden weten waarom dat hier is geplaatst.

Om Patrick even voor te zijn.
Nee, ik kan het Henno nu niet vragen want hij is even de roets op. tong uit

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
R@lph
Lite Member

Auto: Volkswagen Bora ARL-VW T5 GP CFCA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Renate schreef:

Om Patrick even voor te zijn.
Nee, ik kan het Henno nu niet vragen want hij is even de roets op. tong uit

Ff mailen.. Grijns

Gr. Ralph

Waterman Geslacht:Man Haan VerborgenPersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
Henno
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Was er geen overmatige slijtage te zien Henno? Ook niet op de lagers ed?

Nee, sterker nog we hadden nieuwe lagers liggen, maar hebben de "oude"terug geplaatst, omdat er geen verschil meetbaar is, denk trouwens dat olie ook een belangrijke factor is in dit verhaal.

Quote:
Mooi verwoord Henno.. Alleen jammer dat dit topic alleen voor Full-members is.. Of is dit bewust?

Nee, maar vond het wel een uitlaatklep topic, maar van mij mogen de moderators het verplaatsen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Martin_TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A6 TFSI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hehe een super posting Aanbid
Hij zal eigelijk vast gepint moeten worden in "motorisch tunen" op de het forum.

Hoe zeggen ze dat ook al weer?
Bezint voor gij begint ofzo?

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Helemaal mee eens. Zet maar in "Motorisch Tunen"

Schorpioen Geslacht:Man Varken VerborgenPersoonlijke Gallerij van Dick-SBekijk gebruikers profielStuur PM
ibiza evo 2
Lite Member

Leeftijd: 41

Auto: Audi S3 8L
belgium.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mij interesseert het zelfs totaal niet dat er snellere zijn.
Als je dit zou aantrekken blijf je bezig.
Er zijn trouwens nog andere dingen in het leven dan enkel een auto.
Heb zonet 5000€ uitgegeven aan inboedel omdat ik deze maand alleen ga wonen.

Ik ben al tevreden dat ik 1 van de eerste ben met 220pk van op het forum Smile

Vissen Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van ibiza evo 2Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Dick-S
Bestuurslid
Bestuurslid

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

[

Ik ben al tevreden dat ik 1 van de eerste ben met 220pk van op het forum Smile[/quote]

Over een jaar is er wss een die dit zegt van 275Pk. Knipoog

ibiza evo 2
Lite Member

Leeftijd: 41

Auto: Audi S3 8L
belgium.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lol,wie weet Smile

Vissen Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van ibiza evo 2Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Henno
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 01 mei, 2008 12:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kijk ik heb niks tegen tuning, sterker nog vind het prachtig, tis verslavend, maar zie de laatste tijd redelijk wat schade en dan doel ik niet op een koppeling of een koppakking, meeste daarvan komt niet op het forum, waardoor je een scheef beeld krijgt, tuurlijk details zijn niet nodig, want ik snap best dat dit soms gevoelige info is, alleen moeten we in mijn ogen een beetje de realiteit onder ogen houden en durfen te constateren dat een auto die 10 of 20 pk onder z'n max draait misschien veel mooier loopt en nauwlijks minder snel is.
Wil je toch weer meer, dan zul je in mijn ogen weer meer hardware aanpassingen ( vaak dure ingrepen)moeten doen, om zo weer ruimte te creeren.

En iedereen is daar compleet vrij in, maar heb m'n zorgen.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Chiptuning Feno
JD EngineeringVVT
Autodiagnose-mobielUw advertentie hier? Mail ons!
JosVagtechniek

© TDI Club Nederland 2008