Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
ketelapper
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: Audi A6 Avant S-line (2009)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2009 20:35  Onderwerp:   ketelapper Audi A6 Avant 2009 (presentatie p2, VagCom p3) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Na enkel stil lezen hier op TDI-club, weer een berichtje. Vanwege grote drukte in het werk, mede vanwege overname van huidige bedrijf ("management buy in"), passief geweest hier. Maar nu echt iets te melden, dus taadaa Cool

Het afscheid van mijn lieve huidige droomwagen is ingepland Duizel Ik ga jullie niet vervelen met de gedetailleerde achtergronden van de beslissing, maar dat is combinatie van zakelijke afwegingen en persoonlijke voorkeuren. Huidige A6 is privé en wordt door dealer ingekocht (of hier liefhebbers? Denk ), de nieuwe gaat onder onze kakelverse leaseregeling vallen.

Gisteren besteld, met verwachte levering begin mei:

Audi A6 Avant (facelift)
2.0TDi commonrail 140pk Multitronic

Af fabriek:
Pro-line (xenon, parkeersensoren, alarm, lichtpakket, multifunctioneel stuur, navigatie)
S-line (18", sportonderstel, sportstoelen met half leer / half stof, sportstuur, zwarte hemel, instaplijsten)
Upgrade MMI+ harddisknavigatie 3G
Telefoonvoorbereiding
Homelink (programmeerbare afstandsbediening in dakconsole)
Automatisch dimmende binnenspiegel
Zonder type-aanduiding

* lak = Monzazilver metallic (speciale S-line kleur)
* bekleding = zwart leer/stof, met zilveren stiknaden
* velgen = 18" 9-spaaks (winterset voor 17" in contract op laten nemen)

Nu alvast voorgenomen aanpassingen Smile
- gegraveerde knopjes van Cargravo gaan over
- vastzetsysteem uit kofferbak gaat over
- aluminium pedalen gaan over
- leds ambienteverlichting boven achterbank
- S6 deurskirts zonder chroomstrip
- S-line achterklepspoiler
- S-line diffusor achter (in autokleur, niet platinagrijs)

Levering wordt dus verwacht begin mei. Mooi vooruitzicht, maar ik weet ook zeker dat ik wel wat pijn in mijn hart zal hebben bij afscheid van mijn huidige auto. Is echt tot op het laatste schroefje MIJN auto, bevalt me al 29 maanden en ruim 100.000km helemaal super en biedt mijn liefhebbershart de kicks die ik zoek Heel blij

Link naar huidige A6-topic: http://www.tdiclub.nl/ftopic21049-0-asc-150.html

Laatst aangepast door ketelapper op di 11 aug, 2009 23:51, in totaal 3 keer bewerkt
Ram Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van ketelapperBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
gerardnab
Lite Member

Leeftijd: 38
Auto: Chevrolet Caprice Classic 1979 5,7 L V8
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2009 20:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nice Oke

The Only Thing That Beats A Chevy Is Another Chevy.

Waterman Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van gerardnabBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Greever
Lite Member

Auto: Audi
libya.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2009 20:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zeer mooie wagen en ik vind de kleur mooier dan Canyonrood...

Persoonlijk zou ik nooit 2 bijna identieke auto's na elkaar bestellen, zelfde motor, zelfde model. heb je ook nog een andere Audi overwogen? Een A5, nieuwe A4 Avant?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van GreeverBekijk gebruikers profielStuur PM
Dianick
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2009 22:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Monza is een mooie kleur, beetje blauw erin zo te zien ?
Vele malen beter dan dat "ouwe mannen rood" Knipoog
Veel plezier ermee.

Nick

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van DianickBekijk gebruikers profielStuur PM
ketelapper
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2009 22:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@greeven:
een A4 Avant heb ik heel serieus overwogen. maar na lang bestuderen geconcludeerd dat het op verschillende vlakken "minder auto" is dan een A6. logisch natuurlijk gezien prijsverschil, en objectief ook een fantastische auto, maar om mij gelukkig te maken na huidige A6 "no-go"...

A5 geen ruimte, Q5 mwah niet kapot van, A5 sportback komt te laat.
en alle 3 qua interieur zelfde beleving als A4 dus niet voor mij.

and never change a winning team Smile auto bevalt mij nog steeds helemaal super! alleen vanwege overgang privé naar lease nu keuze moeten maken en dus lekker vertrouwd!

pré's wel:
- facelift model
- nieuwe MMI 3G harddisk navigatie
- nieuwe cruisecontrol
- nieuwe commonrail diesel

contra's:
- afscheid van geliefde kleur
- afscheid van enkele opties (m.n. schuifdak) want totaal werd me te duur in lease cq. bijtelling

Laatst aangepast door ketelapper op wo 11 feb, 2009 10:22, in totaal 1 keer bewerkt
Ram Geslacht:Man Kat VerborgenPersoonlijke Gallerij van ketelapperBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
M@rcel
Lite Member

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 10 feb, 2009 22:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Van de week was de 3liter tdi van de A4 op rtl autowereld en moet zeggen dat het een hele mooie auto is. Waar de A6 een beetje log overkomt komt de A4 sportiever over. Maar ik zou ook gaan voor de A6, dat is toch de verstandige keuze.

Alhoewel ik het mezelf heel moeilijk zou maken als ik moest kiezen tussen een A4 tdi 3.0 of een A6 tdi 2.0...

In elk geval een hele mooie auto!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PM
vpzeeman
Lite Member

Auto: BMW 535D touring
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 11 feb, 2009 07:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je hebt weer een hele nette auto samengesteld Oke.

Alleen is mijn mening dat het jammer is dat er geen 6-cylinder in ligt...

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van vpzeemanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Rupert
Lite Member

Leeftijd: 36
Auto: Bmw E60 + Golf V Sportline
neth_antilles.gif
BerichtGeplaatst: wo 11 feb, 2009 21:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nette wagen Vincent.

Alleen ben ik het met vpzeeman eens.
In zon wagen moet een 6cil zitten

Golf V Sportline

Stier Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van RupertBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepageMSN Messenger
Caddy
Lite Member

Leeftijd: 76
Auto: VW/Caddy2 (blokkendoos)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 01:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Poficiat met die kleurkeuze Vincent!
Denk Je lijkt wel vader -in blijde verwachting- te zijn...

Stier Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van CaddyBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
ps
Lite Member

Leeftijd: 55

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 09:26  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hele mooie auto, lijkt een beetje op mijn Quartz grijs .
Vwb de motor ben ik het eens met Rudger en Vincent. Een A6 hoort een 6 cyl. in. Een 20TDI is "onderbemeten"voor zo een grote auto.

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
ketelapper
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 10:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dank weer heren!

ach, een 6 cilinder had ik ook best gewild. als ik door was gegaan met privé auto rijden, was de kans groot dat er een 2.7tdi quattro was gekomen. eigenlijk niet eens vanwege 6 cilinder, maar vanwege quattro...

maar ja, leaseregeling met maximum budget vraagt om keuzes. 6 cilinders zijn in lease onevenredig duurder door onderhoud, afschrijving, gewicht en verbruik.
en ik meen nog altijd oprecht dat de 2.0tdi multitronic riant voldoet in de A6. ik heb inmiddels ruim 100.000km ervaring en ben nooit ontevreden geweest over vermogen.

dus liever de stilte en superieure afwerking/materialen in een A6 met nuttige opties (voor iedere km) dan een kalere A4 met meer motor (voor één sprintje per jaar).

proefritten hebben mij duidelijk bewezen dat een A6 2.0tdi stiller is van binnen dan een A4 2.7tdi (want geprobeerd heb ik het wel Knipoog ) ik vond ook de "samenwerking" van de 2.7tdi met de multitronic minder, leek veel zenuwachtiger / wisselvalliger dan in mijn 2.0tdi?

life is all about choices! mijn keuze is stilte, luxe en ruimte ipv vermogen. en omdat er mensen zijn met andere voorkeuren, zijn er zoveel modellen...
voor MIJ is dit helemaal de juiste keuze!

@caddy:
gelukkig duurt het wachten tot deze "bevalling" geen 9 maanden!!!

ps
Lite Member

Leeftijd: 55

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 10:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De multitronic in de A4 is een 8 traps, integenstelling tot jouw multitronic.
Nerveus is deze bak totaal niet, mss is het een exemplarisch geval geweest bij je proefrit. In de s stand is het idd wel zo. Kan ook zijn dat er met de demo zo veel getrapt/snel gereden word dat de bak zich heeft aangepast aan de rijstijl van de proefritten. Maar de 27CR is zo een fijn, snel en vooral stil blok, dat ik na ruim 50k nog steeds erg blij ben.Maar vwb jouw mening: je hebt helemaal gelijk als je spreekt over persoonlijke voorkeur. Ieder zijn meug........ Knipoog

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
ketelapper
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 12:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

een demo wordt wisselvallig bereden, dus daar zou het idd wel aan hebben kunnen liggen.

Sedat
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2009 07:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou ook voor de A6 gaan, straalt wat mij betreft ook meer klasse uit. Als je van de dealer nog een ABT-chipje krijgt.. kom je volgens mij ook al een heel eind met de 2.0 tdi

OfflinePersoonlijke Gallerij van SedatBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renate
Erelid
Erelid

Leeftijd: 52
Auto: Porsche Boxster S en Ibiza
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 19 feb, 2009 07:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ziet er goed uit Vincent Oke

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekJos
Uw advertentie hier? Mail ons!
Chiptuning FenoJD Engineering
VVT

© TDI Club Nederland 2008