Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
passy20
Lite Member

Auto: VW Golf TDI/GTI
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 11 feb, 2009 22:07  Onderwerp:   powerbox .. ? hoog verbruik met rijden en stationair. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

vrijdag had ik dus me auto ff laten uitlezen en kwamen we erachter dat er een oude powerbox op me auto gemonteerd was, dus deze heb ik vanaaf ff ertussen uit gehaald en hoopte dat de boordcomputer nu niet meer een hooge waarde zou aangeven voor het stationair lopen, want de ene x loopt hij 7.1 L/100KM en de andere x 4.2 L /100KM (enkele voorbeelden) maar als het goed is moet hij stationair aangeven als hij warm is 0.8/0.9 L op de 100km.
nadat ik de powerbox verweiderd had merkte ik ook weinig verschil in vermogen. haast niks. maar het stationair verbruik was nog steeds hoog, hij heeft wel een x 2.5 L /100KM aangegeven. en ook als ik het gas zo zacht mogelijk intrap dan schiet hij zo al naar tussen de 14/17 L op de 100KM. hoort dit zo? of heeft iemand hier ervaring mee?
dan zou ik dat graag willen horen In deuk

hier wat foto's van de powerbox, miss bij mensen bekend...?
Image
Image
Image
Image

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van passy20Bekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 32

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 21:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

stationair moet het verbruik ongeveer 0,6 a 0,7 liter per uur zijn, als dit niet goed is staat vermoedelijk je nokkenas van tijd, bij uitgeschakelde verbruikers
dit kun je met vag-com uitlezen

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
passy20
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 22:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
stationair moet het verbruik ongeveer 0,6 a 0,7 liter per uur zijn, als dit niet goed is staat vermoedelijk je nokkenas van tijd, bij uitgeschakelde verbruikers
dit kun je met vag-com uitlezen

oke, k hoop dat dat het is, maar dat heeft verder geen ernsitge gevolgen?
jah ik ken vagcom wel, veel hebben dat ook zelf. maar kga dat niet persee aanschaffen, maar om het bij de dealer te laten doen is geloof ik ook nogal prijzig.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van passy20Bekijk gebruikers profielStuur PM
ToezeBroeze
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: VW Golf 4 - Brightgreen Perl - 1999
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 12 feb, 2009 23:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is een 'powerbox' van Aspen-Tuning uit eerst Scheemda en tegenwoordig Winschoten.

Ze beweren zelf dat het geen powerbox is omdat er een printplaatje met software inzit die vantevoren ingesteld wordt en zichzelf ook nog eens 'inleert' tijdens het rijden.

Je kunt dus settings softwarematig veranderen in het boxje als je deze aansluit op de pc. Dit werkt heel simpel met de lijnen in grafiekjes die je kunt 'verslepen' en het programma waarschuwt je als je de marges overschrijdt (maar is wel mogelijk).

Ik was er ooit bij toen dit bij een vriend van mij geinstalleerd werd.
Toen maakte hij trouwens ook voor het eerst kennis met 'noodloop' hahahahaha.

Mjin mening: nog steeds een powerbox met wat meer marketingtechnische prietpraat eromheen voor een hele dikke prijs (rond de 400 euri).

Ze beweren dat het ook bij motorfietsen werkt, dit is getest, maar werkte niet.
Wel keurig geld terug toen.

Hier wat sites:
http://www.aspen-chiptuning.nl/

Maar dit is een zelf bedachte naam, want het systeem komt oorspronkelijk uit Duitsland (ken de naam niet meer, 3 letters en het begon met een D).

Maagd Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van ToezeBroezeBekijk gebruikers profielStuur PM
Gurby
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 11:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

passy20 schreef:
jah ik ken vagcom wel, veel hebben dat ook zelf. maar kga dat niet persee aanschaffen, maar om het bij de dealer te laten doen is geloof ik ook nogal prijzig.

Een kabel kan je voor zo'n EUR 15 incl verzendkosten kopen, werkt prima. De software is een freeware uitvoering van, kan je geen waarden aanpassen volgens mij maar wel foutcodes uitlezen/verwijderen en log maken, dus de meestgebruikte functionaliteiten doen het gewoon!

Ik heb deze kabel en werkt perfect met de gratis uitvoering van VAG-COM:
LINK

Dit betaald zich dus bij de 1e storing terug dat je anders naar een garage zou moeten gaan!

OfflinePersoonlijke Gallerij van GurbyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
struikie
Lite Member

Leeftijd: 41

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 11:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ToezeBroeze schreef:
Maar dit is een zelf bedachte naam, want het systeem komt oorspronkelijk uit Duitsland (ken de naam niet meer, 3 letters en het begon met een D).

vast DTE...

http://www.dte-chiptuning.nl/

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
passy20
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 13:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ToezeBroeze schreef:
Dat is een 'powerbox' van Aspen-Tuning uit eerst Scheemda en tegenwoordig Winschoten.

Ze beweren zelf dat het geen powerbox is omdat er een printplaatje met software inzit die vantevoren ingesteld wordt en zichzelf ook nog eens 'inleert' tijdens het rijden.

Je kunt dus settings softwarematig veranderen in het boxje als je deze aansluit op de pc. Dit werkt heel simpel met de lijnen in grafiekjes die je kunt 'verslepen' en het programma waarschuwt je als je de marges overschrijdt (maar is wel mogelijk).

Ik was er ooit bij toen dit bij een vriend van mij geinstalleerd werd.
Toen maakte hij trouwens ook voor het eerst kennis met 'noodloop' hahahahaha.

Mjin mening: nog steeds een powerbox met wat meer marketingtechnische prietpraat eromheen voor een hele dikke prijs (rond de 400 euri).

Ze beweren dat het ook bij motorfietsen werkt, dit is getest, maar werkte niet.
Wel keurig geld terug toen.

Hier wat sites:
http://www.aspen-chiptuning.nl/

oke bedankt voor de info,
maar ik hoor altijd slechte dingen over een powerbox, ik laat hem gwn chiptunen, dat lijkt me beter. maar aardige prijs ja voor een powerbox. ik verkoop hem dan wel gewoon tong uit

passy20
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 13:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gurby schreef:
Een kabel kan je voor zo'n EUR 15 incl verzendkosten kopen, werkt prima. De software is een freeware uitvoering van, kan je geen waarden aanpassen volgens mij maar wel foutcodes uitlezen/verwijderen en log maken, dus de meestgebruikte functionaliteiten doen het gewoon!

Ik heb deze kabel en werkt perfect met de gratis uitvoering van VAG-COM:
LINK

Dit betaald zich dus bij de 1e storing terug dat je anders naar een garage zou moeten gaan!

oke, jah dan is 15 euro niet duur,
dan kan k dat wel doen. maar die kabels verschillen tog ook per bouwjaar?
mijn auto is uit 99 en het blok uit 2003 en is die kabel daar geschikt voor, voor mijn golf 4?

ToezeBroeze
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: VW Golf 4 - Brightgreen Perl - 1999
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 15:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@ Struikie: Bedankt, die bedoelde ik ! Smile

@ Passy 20: Aan wie zou je de 'powerbox' willen verkopen als hier niet de software bijzit om het voor de betreffende auto "in te stellen'?
Wees dan wel zo fair om ze het adres te geven waar ze het voor de betreffende auto in kunnen laten stellen.
(ikzelf zou hem weggooien of weggeven)
Het lijkt me trouwens wel een ouder model, degene die ik gezien heb die had aparte stroomkabels om aan te sluiten op de polen van de accu voor stroomvoorziening.

En door schade en schande geleerd: een goeie chiptuning is wat mij betreft 'the only way to go'.

Groetjes Smile

Maagd Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van ToezeBroezeBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member

Leeftijd: 49
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 18:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

passy20 schreef:
oke bedankt voor de info,
maar ik hoor altijd slechte dingen over een powerbox, ik laat hem gwn chiptunen, dat lijkt me beter. maar aardige prijs ja voor een powerbox. ik verkoop hem dan wel gewoon tong uit

Ga wel even ter rade waar je gaat chippen. Bij sommige chiptuners kun je netzo goed een powerbox nemen!

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
stijnh
Lite Member

Auto: VW T4
blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 18:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

voor stationair

0.5a0.7 liter /uur dat klopt
maar aangezien de boordcomputer in L/100km staat moet die theoretisch onzindig veel geven

gelijk welke waarde die er staat, ze klopt NIET

rijdend dat is een andere zaak,
powerbox zal wel hoger verbruik geven maar daar weten andere veeeeel meer over

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van stijnhBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

stijnh schreef:
voor stationair

0.5a0.7 liter /uur dat klopt
maar aangezien de boordcomputer in L/100km staat moet die theoretisch onzindig veel geven

Ik weet niet wat je bedoelt, maar mijn BC schakeld bij stationair lopen over van l/100 km naar l/uur.
stationair staat er idd 0,7 l/uur (bij koude motor kan dit oplopen tot 2,5 l/uur)

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
passy20
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 19:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Ga wel even ter rade waar je gaat chippen. Bij sommige chiptuners kun je netzo goed een powerbox nemen!

ik wil hem laten chippen bij JD engineering in Lochem, veel goede reacties over hem gehoord.

stijnh
Lite Member

Auto: VW T4
blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 19:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
Ik weet niet wat je bedoelt, maar mijn BC schakeld bij stationair lopen over van l/100 km naar l/uur.
stationair staat er idd 0,7 l/uur (bij koude motor kan dit oplopen tot 2,5 l/uur)

dit is dus blijkbaar niet van toep bij de golf.

negeer mijn antwoord dan maar

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van stijnhBekijk gebruikers profielStuur PM
muurman
Lite Member

Leeftijd: 49
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 13 feb, 2009 20:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

passy20 schreef:
ik wil hem laten chippen bij JD engineering in Lochem, veel goede reacties over hem gehoord.

Is idd goed. Maar dan zou ik contact opnemen met jos van jbautoservice, hij levert jd software en kan dan tevens je egr dicht maken en je kat leeg slaan en je pomp op tijd zetten.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD EngineeringVagtechniek
Chiptuning FenoVVT
Uw advertentie hier? Mail ons!
Jos

© TDI Club Nederland 2008