Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
leon turbo tdi
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30
Auto: Seat Leon businesline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2010 20:55  Onderwerp:   olie tekort na plaatsen turbo Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

zaterdag ga ik mijn turbo vervangen of als we wat vinden weer terug plaatsen.
maar nu zij de garagehouder met wie ik het zaterdag ga ondernemen dat de auto na plaatsen van de turbo eerst even doorgestart moet worden zonder aanslaan om de turbo te vullen met olie.
ik dit een kwestie van een relais los halen of is dit niet 1-2-3 mogelijk.

de turbo en slangen gaan we eerst controleren op verstoppingen.
aangezien ik de laatste 3 weken last heb van noodloop 17965, te hoge turbodruk.
een output test van de n75 gaat goed en de verstelling werkt.
de laatste dagen als ik de auto uit doe dan komt de motor met een lichte hik tot stilstand, en hoor ik de turbo fluiten.
komt deze klacht voort uit het noodloop probleem?
zijn er nog meer dingen die ik zaterdag in de gaten moet houden?

alvast bedankt voor de reacties,

het gaat om een seat leon uit 2001 met een asv motor en 303.00 km

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van leon turbo tdiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2010 21:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

stekker van de bdp sensor eraf halen, zit naast de stekker van de 3e verstuiver

als je auto uitgaat met een hik, dan zou ik controleren of de smoorklep het wel doet

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
handytoledo
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2010 21:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als je turbo druk tehoog zullen je slangen niet verstopt zijn. Dan hoor je turbo ook niet nafluiten als je motor uit zet.
Deze storing lijkt toch echt op een n75 die niet goed werkt de klep zelf hoeft niet defect tezijn kan ook een vacum lek zijn van 1 van de vacum slangen naar of van je n75.
Controleer of je wastegate niet Vast zit.
En het olie verhaal zou ik me niet druk over maken de olie is heel snel bij je turbo
En stationair draait je turbo bijna niet dus die 3 tellen even geen olie druk kan geen kwaat.
Gr. Coerd

OfflinePersoonlijke Gallerij van handytoledoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 22

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2010 21:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

n75 eerst proberen uiteraard, anders is het toch vaak de turbo
slangetje lek betekend een te lage druk

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
leon turbo tdi
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2010 21:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

met de output tes van de n75 blijft de stang boven of beneden staan. de slag is ongeveer 1,5 cm.
er schijnt ook nog een sensor na de intercooler te zitten die vervuilt kan zijn, zou dit mijn noodloop probleem zijn? en welke sensor is dit met een eventueel bestel nr. ? ik rij al 3 jaar zonder egr en kat rond.
de turbo ligt klaar maar liever niet natuurlijk.

Ram Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van leon turbo tdiBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
leon turbo tdi
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 19:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

gister avond de map sensor vervangen, en vandaag geen noodloop meer gehad.
op de snelweg even doorgetrokken in 3,4 en 5 maar geen ploblemen.
is het zinvol om de turbo op de plank te laten liggen of maar weer verkopen?
heeft het preventief vervangen van de n75 nog zin?
ik lees het wel weer

geert P
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: VW golf IV variant AXR
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 20:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je zegt dat je wagen nu goed rijdt na het vervangen van de map sensor. Gewoon even aanzien voordat je verder gaat vervangen van onderdelen. goed = goed nietwaar?

Waterman Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van geert PBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
TDIederik
Full Member
Full Member

Leeftijd: 29
Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 20:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik snap ook wel dat met jou rijstijl de turbo's en sensoren je om de oren vliegen!
In deuk

&
Mini Cooper 1300i, 60 pk,

Steenbok Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van TDIederikBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Diesel Service<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
<a href="redirect.php?banner_id=25" target="_blank">Chipmeister</a>
Paul Versteeg Autos<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>
Van der VeldenUw advertentie hier? Mail ons!
JosEenzet Automotive
VotradeJD Engineering
CeltempVagtechniek
Fasttech

© TDI Club Nederland 2008

Nedstat Basic - Free web site statistics