Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TDI golf
Lite Member

Leeftijd: 36

Auto: Golf V 2.0 TDI 103 Kw
bosnia_herzegovina.gif
BerichtGeplaatst: di 01 mrt, 2011 11:44  Onderwerp:   [Golf V 2.0 TDI BKD] loopt niet lekker stationair. Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo TDI rijders,

Nadat ik mijn Golf IV ARL verkocht heb in oktober. Heb ik in een (sl)Opel corsa C 1.4 benzine rondgereden Huil Huil .

Na een paar maanden rond te rijden in dat (nietvooruittebradenbenzineslurpendegebak) heb ik deze verkocht en een
Golf V 2.0 TDI Sportline gekocht Heel blij
Bouwjaar 2004
Motorcode: BKD
Km Stand 217.000

De golf rijdt heerlijk en heeft voldoende pit! vergelijkbaar met mijn golf iv ARL.

Alleen is er een minpunt waar ik mee zit: Stationair loop deze niet echt altijd lekker en trilt en hikt de motor af en toe. Ik heb op de TDI Wiki gelezen dat er een softwareupdate hier voor is bij de dealer voor de 136pk versie.

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Dealer/Vagtechniek of kan ik zelf iets doen? Ben in bezit van Vag-Com.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Laatst aangepast door TDI golf op do 17 mrt, 2011 18:56, in totaal 1 keer bewerkt
Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI golfBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
TDI golf
Lite Member

bosnia_herzegovina.gif
BerichtGeplaatst: di 01 mrt, 2011 15:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb vandaag op internet gezocht wat de oorzaak kon zijn en kwam op deze topic uit op tdiclub.com

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=215202&highlight=idle+speed

Heeft iemand dit eerder gedaan wat er in de topic beschreven wordt??

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van TDI golfBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: di 01 mrt, 2011 16:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zoek op dit forum maar eens op nokkenas of nokkenas timing

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 mrt, 2011 16:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

TDI golf schreef:
Ik heb vandaag op internet gezocht wat de oorzaak kon zijn en kwam op deze topic uit op tdiclub.com

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=215202&highlight=idle+speed

Heeft iemand dit eerder gedaan wat er in de topic beschreven wordt??

Dat gaat over een 8V, jouw BKD is een 16V dus die vlieger gaat niet zomaar op.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Lampie
Lite Member

Leeftijd: 58
Auto: Seat Altea 2.0 TDi 140pk (verkocht)
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 01 mrt, 2011 19:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoi,

Ik heb ook een 2.0 tdi
Ook trillend stationair lopen en vooral raar gevoel bij afremmen voor een stoplicht, net voor stilstand.

Nadat mijn dynamo (vrijloopkoppeling) en het 2 massa vliegwiel zijn vervangen, is het nagenoeg weg.

Mijn Seat kwam nog in aanmerking voor "gratis" vervangen van het 2 massa vliegwiel. 228000km 03-2005
Uiteraard hebben ze meer gevonden, wat toch lekker doortelt, zoals een koppelingsset, platen waren nog goed, drukgroep bijna gebroken.

huidige auto : Seat Leon 1.4 TSi 2008

Vissen Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van LampieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
eg
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 mrt, 2011 12:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Massavliegwiel, mijn DSG liep ook niet lekker stationair terwijl de massavliegwiel toch geen raar geluid maakte (in het begin). Later is dat ding kapot gegaan, vervangen, super goed lopend diesel. Ik heb ook een BKD 16v 140 pk.

Wat jij verteld klopt exact met mijn ervaring trouwens, het lijkt net alsof een cilinder soms word overgeslagen ofzo. Het is niet trillend maar iets meer van een hikje af en toe. Trillen is zeer waarschijnlijk massavliegwiel trouwens, ik had dat in het begin niet, maar wel later toen dat ding steeds slechter werd.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van egBekijk gebruikers profielStuur PM
Sbngc
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 mrt, 2011 22:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn BKD heeft 177k gelopen en ik heb precies dezelfde kenmerken als 'eg' hierboven beschrijft, lichtjes getril zo nu en dan.. Ik merk wel als ik langere ritten maak en als ik de motor wat meer belast heb door beetje stevig door te trekken dat het erger wordt. Als ik rustig heb gereden merk ik geen getril.

Gaat een 2 massavliegwiel onverwachts kapot of kan je dit 'uitstellen' door bijv rustiger op te trekken en minder de motor te belasten? Als deze zeg maar aan z'n eind zit..

VerborgenPersoonlijke Gallerij van SbngcBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI golf
Lite Member

bosnia_herzegovina.gif
BerichtGeplaatst: do 03 mrt, 2011 16:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk niet het in mijn geval door de 2-massa vliegwiel komt. Ik heb verschillende auto's met kapotte 2 massa vliegwiel gezien en dan trilt de motor constant stationair en hoor je nog allemaal bijgeluiden waar je niet goed van wordt.

Ik vind het wel raar dat het op de tdi wiki bij BKD motoren stationair onregelmatig lopen wel bekend is maar dat er geen echte oplossing bekend is of ik heb niet goed genoeg gezocht Denk

jessy
Lite Member

Leeftijd: 30
Auto: VW Golf V 2.0 TDI Sportline 3drs 2005
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 mrt, 2011 16:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kabelboom kop?

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van jessyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
Lekker belangrijk
Lite Member

Auto: Audi A3 2.0 TDI Quattro 06/2005 BKD
germany.gif
BerichtGeplaatst: do 03 mrt, 2011 20:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb dit probleem ook gehad. 1 pompverstuiver was slecht/kapot.
Je moet eens de correctiewaardes van de pompverstuivers van de uitlezen.

Meer info vind je audi forum
http://www.audiforum.nl/forum/8p-2003-heden/58075-2-0-tdi-blijft-haperen.html

Heb zelf 1 pompverstuiver laten vervangen door een gereviseerde.
Motor loopt beter en is zuiniger en rookt minder.
Maar toen de boel los hadden bleken de andere 3 pompverstuivers ook niet meer zo fris. Als ik dat geweten had, had ik ze alle 4 vervangen

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van Lekker belangrijkBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
R@lph
Lite Member

Leeftijd: 39
Auto: Volkswagen Bora ARL-VW T5 GP CFCA
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 03 mrt, 2011 21:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

even de pompverstuivers vervangen voor nieuwe komt je op een rekening van ruim 2000 euri's

Waterman Geslacht:Man Haan VerborgenPersoonlijke Gallerij van R@lphBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI golf
Lite Member

bosnia_herzegovina.gif
BerichtGeplaatst: za 05 mrt, 2011 10:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bedankt voor de reacties en de link naar de audi forum. Hij hikt alleen als de motor stationair loopt. Verder rijdt de auto perfect en stottert helemaal niet tijdens het rijden. Ik zal vandaag eens de inspuithoeveelheid en de correctiewaardes met vag-com uitlezen.

Sbngc
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 08 mrt, 2011 22:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Sbngc schreef:
Mijn BKD heeft 177k gelopen en ik heb precies dezelfde kenmerken als 'eg' hierboven beschrijft, lichtjes getril zo nu en dan.. Ik merk wel als ik langere ritten maak en als ik de motor wat meer belast heb door beetje stevig door te trekken dat het erger wordt. Als ik rustig heb gereden merk ik geen getril.

Gaat een 2 massavliegwiel onverwachts kapot of kan je dit 'uitstellen' door bijv rustiger op te trekken en minder de motor te belasten? Als deze zeg maar aan z'n eind zit..

Sinds deze laatste post van mij is het getril steeds vaker. Nu trilt deze ook als ik rustig heb gereden, bijv half uurtje snelweg 100km/h 6e versnelling. Zodra de motor warm wordt begint deze lichtjes te trillen.
Verder geen last van trillen tijdens het optrekken of tijdens het rijden, dus alleen stationair getril.

Meer info:
- 80km/h in 5e versnelling en dan volgas zorgt voor geen gekke getril of overdreven geluiden (Massavliegwiel test?)
- Koppeling trilt alleen lichtjes als ik deze een paar cm indruk
- Verbruikt geen olie of koelvloeistof, heb niks bij moeten vullen de laatste 15k km.

Beginnen met uitlezen dan maar? Kan ik nog iets anders testen?

VerborgenPersoonlijke Gallerij van SbngcBekijk gebruikers profielStuur PM
yal
Lite Member

Leeftijd: 45

Auto: Bora Highline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 09 mrt, 2011 19:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Misschien kun je het stationaire toerental laten aanpassen/verhogen ben je wellicht van de trillingen af.
Als je de koppeling een paar cm indrukt is het volgens mij normaal dat je dan wat trillingen kan voelen.

Yal

Stier Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van yalBekijk gebruikers profielStuur PM
TDI golf
Lite Member

bosnia_herzegovina.gif
BerichtGeplaatst: do 17 mrt, 2011 18:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb eindelijk mijn vag-com weer aan de praat gekregen.

Ik heb groep 04 en groep 13 uitgelezen bij een warme motor, ik ben benieuwd of hier iets verkeerds aan is en of het de trillingen kan veroorzaken.

Kan iemand hier iets zinnigs over vertellen?

Alvast bedankt !

Image

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD EngineeringVagtechniek
VVTJos
Uw advertentie hier? Mail ons!
Chiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008