Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Fastmarc
Lite Member

Leeftijd: 54

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 18:55  Onderwerp:   Project Test Optimotor . Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

naar aanleiding van een discussie hier op het forum .
ben ik gestopt met de uitdaging .

Laatst aangepast door Fastmarc op do 22 mrt, 2012 21:13, in totaal 9 keer bewerkt
Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van FastmarcBekijk gebruikers profielStuur PM
ThijsvdVl
Moderator
Moderator

Auto: Audi A4 Avant B9 2.0 TDI S-Tronic
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 18:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Top! Veel succes!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van ThijsvdVlBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 19:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Denk dat zo'n test absoluut geen nut heeft, voorwaarde is dat je alle overige factoren gelijk houdt en dat is praktisch onmogelijk. Je kan gewoonweg nooit uitsluiten dat als er al een positief resultaat uit komt dit geen externe oorzaak heeft.

Wil je dit testen dan dien je dat in een lab te doen met gecontroleerde omstandigheden.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Flo-TLSC
Lite Member

Leeftijd: 59
Auto: VW Golf V 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 19:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gaaf Marc.

En inderdaad, veel succes en alvast bedankt voor al de moeite. Respect

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Flo-TLSCBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Martin_TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A6 TFSI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 19:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lucas schreef:
Denk dat zo'n test absoluut geen nut heeft, voorwaarde is dat je alle overige factoren gelijk houdt en dat is praktisch onmogelijk. Je kan gewoonweg nooit uitsluiten dat als er al een positief resultaat uit komt dit geen externe oorzaak heeft.

Wil je dit testen dan dien je dat in een lab te doen met gecontroleerde omstandigheden.

Maar als de verschillen zo groot zijn als ze zeggen dan hoef je toch niet achter de komma te meten?

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 19:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

[

Laatst aangepast door Fastmarc op do 22 mrt, 2012 21:13, in totaal 2 keer bewerkt
Steenbok Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van FastmarcBekijk gebruikers profielStuur PM
Brouwer
Lite Member

Auto: SKODA Superb 2.0 TDI 170 PK
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 20:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

gewoon gaan rijden,

je kunt altijd wel iets verzinnen waarom iets wel of niet kan

ZEER GOED INITIATIEF Oke

Ook vanuit Optimotor dat ze dit gewoon doen Klappen

Don't regret what you did,
Regret what you didn't do

Leeuw Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van BrouwerBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 20:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Maar als de verschillen zo groot zijn als ze zeggen dan hoef je toch niet achter de komma te meten?

Straks als het lente wordt dan gaat m'n verbruik ook met 1,0 omlaag, en dat zonder toevoeging....

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Princeps
Lite Member

Leeftijd: 27

Auto: Vw Golf V variant 1.9TDI (105pk) 2008
belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 20:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lucas schreef:

Absoluut geen nut vind ik een beetje kort door de bocht. De 'testopstelling' zoals die nu is, is best een mooie opstelling. Zonder er bakken geld tegenaan te gooien gaat er geen betere uit de bus komen.
Je hebt gelijk dat je met deze opstelling nooit een 100% zekerheid gaat hebben maar een indicatie is het wel. Als de golf nu plots 4.6l/100km gaat verbruiken ipv 5.1 en minder CO en NOx dan kan ik moeilijk geloven dat optimotor totaal geen effect heeft en dat dit enkel komt door externe oorzaken. Net zoals ik niet zou kunnen geloven dat optimotor wel effect heeft gehad als na de test dezelfde waarden als de referentiewaarden gemeten worden en dat dit dan verklaard zou worden door te stellen dat door externe oorzaken het verbruik vanaf de start van de test normaal hoger zou zijn en dat optimotor dit hogere verbruik weer compenseert tot de referentiemeting.

Hoop dat het een beetje begrijpbaar is wat ik net geschreven heb, ik ben niet zo een held in het neerschrijven van mijn gedachtegang. Engel
Dit is ook niet als aanval bedoeld ofzo, voor mij lijkt het enkel dat je de test al gedoodverfd hebt voor hij goed en wel begonnen is...

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van PrincepsBekijk gebruikers profielStuur PM
VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk dat je met het verbruik van vorig jaar alsmede de afgelopen weken als referentie kun je wel iets zinnigs zeggen over je verbruik. Daarbij hebben we de afgelopen tijd niets bijzonders aan weer gehad. Ik denk dat de meeste hier nog niet een heel bijzonder verschil in verbruik hebben gemerkt...

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

.

Laatst aangepast door Fastmarc op do 22 mrt, 2012 21:43, in totaal 1 keer bewerkt
VWim
Lite Member

Auto: VW Golf VI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Voor het meten van je DB's moet je wel even noteren waar je de meting heb gedaan en met wat voor wegdek en welke temperatuur. Afrolgeluid zal niet positief worden bevinvloed door een lage temperatuur verwacht ik. Daarbij is ook de kwaliteit van het asfalt behoorlijk bepalend.

VerborgenPersoonlijke Gallerij van VWimBekijk gebruikers profielStuur PM
Fastmarc
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

[

Laatst aangepast door Fastmarc op do 22 mrt, 2012 21:14, in totaal 1 keer bewerkt
muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Die k-power meting zou je dan op dezelfde plek moeten doen en dan in 2 richtingen denk ik.

Mooiste zou ik vinden als je er ook echt 150.000 km mee rijd en dan bv elke 5000km een rapport over verbruik e.d.

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
M@rcel
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2012 21:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Princeps schreef:
Dit is ook niet als aanval bedoeld ofzo, voor mij lijkt het enkel dat je de test al gedoodverfd hebt voor hij goed en wel begonnen is...

Met de feiten die Lucas aangeeft hoe je niet te wachten opdat de test begonnen is, om over het lange termijn effect nog maar niet te beginnen.

Ach, voor mij heeft de test in elk geval geen nut, want het goedje komt bij mij niet in de motor.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVTChiptuning Feno
Vagtechniek
JD EngineeringAutodiagnose-mobiel
JosUw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008