Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtDit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
FrankA4
Lite Member

Auto: Seat Altea XL BLH 11-2008
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 22:59  Onderwerp: Vraag Import uit ItaliŽ ? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben zo maar eens aan het kijken wat er allemaal aan TDi's aangeboden wordt...via de zoekfunctie van de duitse site mobile.de stuitte ik toevallig op een auto dit mij wel heel erg goedkoop leek: een Altea XL 1.6 TDI (=commonrail) van nog geen 2 jaar oud voor 6100 euro.
Dat kan toch bijna niet waar zijn dacht ik nog. Nou snap ik dat in Italie geen BPM bestaat en dat je bij import nog een deel van die BPM alsnog mag afdragen maar dan nog.
Heb nu maar eens wat andere leuke auto's laten zoeken icm een extreem lage prijsklasse en wat blijkt vaak duiken dan Italiaanse "privatanbieders" op met mooie auto's vol met opties voor heel weinig geld.
Zo kwam er ook een A3 sportback 2.0 TDI S-line (!!) uit november 2008 tevoorschijn voor iets van 8000 euro.
Wat ik me afvraag: waarom gaat een partikulier Italiaan een auto te koop zetten op een duitse site ? zijn auto's van niet-Italiaanse makelij daar niet te verkopen ? of zijn dit gestolen auto's die ze zo weer proberen op de markt te brengen ? overigens viel mij wel op dat bij een aanbieder de auto op foto omringd werd door auto's met een prijs op de ruit gekalkt...lijkt me geen partikulier dan.
Ik heb al wel uitgevonden dat de nieuwprijs van genoemde altea XL hier ruim 28k is en daar slechts net 20k.
Weet iemand hier meer over of heeft iemand ervaring met importeren uit Italie.
Als het echt zo veel scheelt heb ik er wel een keer een reisje voor over.

Gr. Frank

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van FrankA4Bekijk gebruikers profielStuur PM
bassie81
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 15:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

weet van het volvo forum dat daar veel gerommeld schijnt te worden met Km standen.

Weet uit eigen ervaring dat er heeeel weinig italiaanse auto's zijn die er een beetje netjes uitzien...

OfflinePersoonlijke Gallerij van bassie81Bekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Henno
Full Member
Full Member

Leeftijd: 46
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 17:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bassie81 schreef:
weet van het volvo forum dat daar veel gerommeld schijnt te worden met Km standen.

Weet uit eigen ervaring dat er heeeel weinig italiaanse auto's zijn die er een beetje netjes uitzien...

Klopt, maar ook de duitsers, hoef je het terugdraaien niet te leren, 100.000 terug draaien komt ook daar regelmatig voor, maar ook veel meer komt helaas voor.....

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 19
Auto: Caravelle 2.5TDI & Lupo 1.2 TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 21:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Paar jaar geleden gemaild via Mobile.de voor een X5 van 2005 voor 13000,-

Toen kreeg ik een mailtje dat de verkoper in Engeland woonde en werkte. De auto stond in Berlijn. Ik moest 5000,- overmaken en de rest in Berlijn bij het ophalen betalen.

Ik denk dat het oplichters zijn. Ga eens mailen met de verkoper.

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
bartel
Lite Member

Leeftijd: 35

Auto: Audi A6 2.0 TDI
belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 21:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

idd , te goedkoop = oplichters
vragen voorschot dat je nooit meer ziet via western union bank enz...
meestal in gebrekkig engels...

Kreeft Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van bartelBekijk gebruikers profielStuur PM
eg
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 21:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:
Klopt, maar ook de duitsers, hoef je het terugdraaien niet te leren, 100.000 terug draaien komt ook daar regelmatig voor, maar ook veel meer komt helaas voor.....

NL spant echt de kroon hoor. Zoek eens een G5 met 4 ton op de klok... Bijna niet te vinden want massaal teruggedraaid.

Ik heb meerdere gevallen op mp gezien waarbij de kmstand meer dan een ton is teruggedraaid.

Recent: e320 cdi van 2005 op mp 4+ ton te koop na een paar weken zelfde wagen 230 dzk op de teller.

330d 2003 van 270k naar 178k...

Beide enkele weken geleden gespot.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van egBekijk gebruikers profielStuur PM
Henno
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 23:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

eg schreef:
NL spant echt de kroon hoor. Zoek eens een G5 met 4 ton op de klok... Bijna niet te vinden want massaal teruggedraaid.

Ik heb meerdere gevallen op mp gezien waarbij de kmstand meer dan een ton is teruggedraaid.

Recent: e320 cdi van 2005 op mp 4+ ton te koop na een paar weken zelfde wagen 230 dzk op de teller.

330d 2003 van 270k naar 178k...

Beide enkele weken geleden gespot.

NAP zegt ook niks, maar Duitsland gebeurd het minstens net zo vaak, met name de lupo's en A2, maar ook de bomvolle S3/ S lines en leuk uitgevoerde G5 en A4.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Atilla
Lite Member

Auto: seat toledo
ussr.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 12:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

mijn lease bora TDI uit 2001 in 2004 ingeleverd met 180.000 km
5 jaar later zie ik hem op marktplaats staan met km stand 170.000 ofzoiets Smile

OfflinePersoonlijke Gallerij van AtillaBekijk gebruikers profielStuur PM
FrankA4
Lite Member

Auto: Seat Altea XL BLH 11-2008
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 13:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb maar eens een van die aanbieders een mail gestuurd en gevraagd om een kopie van de kentekenpapieren.
Als het zo'n afrikaanse oplichter is als hier via marktplaats aktief zijn dan haakt ie wel af.......
wacht even..... Grijns
hahahaha terwijl ik dit intyp komt er al antwoord, binnen een minuut en een lap tekst waar je minimaal 5 minuten over doet om het in te typen, heb alleen de eerste regels in koekel translate ingevuld: ik ben prive verkoper en woon in dumfries (schotland) de auto staat in italie en de papieren zijn daar ook.....Yeah right In deuk

iets verderop staat nog iets over banco union Grijns

Foto's zullen van een aanbieder "geleend" zijn.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van FrankA4Bekijk gebruikers profielStuur PM
yal
Lite Member

Leeftijd: 38

Auto: Bora Highline
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 13:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mijn bora heeft iets over de 2ton gelopen , bijna niemand gelooft het....
hoe zou dat nou komen Denk

In Spanje bijv. rijden ze allemaal diesel omdat de wegenbelasting net zo hoog voor een benzine auto is, dus ook al rijd je 5000km p/jaar maakt toch niet uit.

Grt yal

Stier Geslacht:Man Draak VerborgenPersoonlijke Gallerij van yalBekijk gebruikers profielStuur PM
teije
Full Member
Full Member

Leeftijd: 32
Auto: Seat Cordoba
barbados.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 13:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ook de nederlanders weten de weg naar de "terugdraai-garage" te vinden.
Powned heeft er nog een uitzending aan gewijd.

Er staat me iets bij dat de km stand ook in de ECU wordt opgeslagen (bij ietwat nieuwere can autos d8 ik ), en dat die km-stand moeilijk/niet terug te draaien is..
linkje:gevonden op Gerritspeek.nl "applicaties" edc16/16 km-stand

Vissen Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van teijeBekijk gebruikers profielStuur PM
Anil70_Tdi
Lite Member

Leeftijd: 19
Auto: Caravelle 2.5TDI & Lupo 1.2 TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 15:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Quote:
Er staat me iets bij dat de km stand ook in de ECU wordt opgeslagen (bij ietwat nieuwere can autos d8 ik ), en dat die km-stand moeilijk/niet terug te draaien is..
linkje:gevonden op Gerritspeek.nl "applicaties" edc16/16 km-stand

Wauw, dit is een goeie! Voortaan de laptop eraan hangen en dan pas kopen dus.

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Henno
Full Member
Full Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 17:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Anil70_Tdi schreef:
Wauw, dit is een goeie! Voortaan de laptop eraan hangen en dan pas kopen dus.

Als de stand precies overeen komt, klopt het ook niet.... tong uit

Maar hierdoor kun je idd mooi zien wat er geklooid wordt, laatste jaar heel wat ellende gezien op dit gebied.

En het ergste is, dat de zgn zekerheids labels, zoals NAP en Bovag, gewoon minstens net zo vaak fout zitten, geld verslindende machtsorganisaties, niks meer en niks minder.

teije
Full Member
Full Member

Leeftijd: 32
Auto: Seat Cordoba
barbados.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 17:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Henno schreef:
Als de stand precies overeen komt, klopt het ook niet.... tong uit

Maar hierdoor kun je idd mooi zien wat er geklooid wordt, laatste jaar heel wat ellende gezien op dit gebied.

En het ergste is, dat de zgn zekerheids labels, zoals NAP en Bovag, gewoon minstens net zo vaak fout zitten, geld verslindende machtsorganisaties, niks meer en niks minder.

Dat klopt idd ..
Als je ieder jaar voor de apk, (vlgns mij is dat HET meetpunt van de "km-checks" )
de teller terug draait, kun je gemakkelijk FRAUDEREN (want dat is het..) Pissig

Vissen Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van teijeBekijk gebruikers profielStuur PM
konnie1
Lite Member

Leeftijd: 30
Auto: Bmw 120d 163 pk/ beetle 1.9 tdi
blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 18:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Er zijn meerdere meetpunten, bij de meeste dealers worden de standen al overgenomen als die binnenkomt voor een reparatie.

Vissen Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van konnie1Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtDit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  

<a href="redirect.php?banner_id=9" target="_blank">OBD Chiptuning</a>Diesel Service
Celtemp<a href="redirect.php?banner_id=11" target="_blank">VVT</a>
VagtechniekJD Engineering
JosUw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008