Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtDit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Nils
Lite Member

Leeftijd: 35

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2012 18:28  Onderwerp:   Verkocht | Nils' Fabia Combi ASZ | 260 PK 490 NM Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fabia Combi Elegance1.9 TDI 100pk

Opties:
- Sportstoelen & leder stuurwiel
- Radio met Ipod / USB aansluiting in dashboardkastje
- Bluetooth carkit

Image

Image

Image

Aanpassingen:
17 inch MAK velgen
Nwe Michelin Pilot Sport 3 205/40R17
AP Schroefset gemonteerd
5mm spacers achter
Subwoofer weggebouwd in de dubbele bodem.
LED kentekenlicht
Logo's verwijderd

Image

Image

Image

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=62990

Laatst aangepast door Nils op do 27 nov, 2014 22:48, in totaal 23 keer bewerkt
Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van NilsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2012 18:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Subwoofer:
Rockford Fosgate Punch P3
P3SD210
10 inch
300 Watt RMS @ 2 Ohm

Versterker:
Kicker ZX300.1 mono versterker
300 Watt RMS @ 2 ohm

Image _ Image

Image

Image

Ik heb de kist in de grondverf gezet om het MDF te beschermen.
Vervolgens folie in de kofferbak gelegd en deze volgespoten met 2 componenten PUR schuim. Hier de kist (ook ingepakt in folie) weer in gedrukt om een bak te creren waarin de kist niet kan schuiven.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ik rij nu rond zoals op de foto hierboven. Als de kinderwagen er nu in moet leg ik de originele bodembedekking gewoon over de subwoofer heen.
Dit gaat prima omdat ik met de kleine in de auto toch de radio niet hard heb staan.

Image

Image

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van NilsBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
TDINewr
Lite Member

Leeftijd: 29

Auto: VW GOLF MK5 GT TDI
belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2012 19:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Netjes gedaan ! Goed bezig !

Ben benieuwd naar de volgende mods !

Kreeft Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TDINewrBekijk gebruikers profielStuur PM
Anne
Lite Member

Auto: vw touran
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2012 21:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Leuk ziet er goed uit

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van AnneBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2012 21:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Thnx!

Volgende mod is het verwijderen van de EGR klep en koeler.
Dit heb ik vandaag gedaan.

Hier gelijk even een how to voor geschreven.

Ik heb de klep volledig verwijderd en een Allard EGR Delete Kit besteld via Ebay.
Deze kit is ook voor de 2.0L TDI en voor 1.9 TDI's die de smoorklep los van de EGR klep hebben.

Image

De gedemonteerde koeler
Image

Hier mijn smoorklep voor en na
Image

Image

Mijn EGR klep voor en na. Hoewel ik deze niet meer monteer wilde ik hem wel schoon wegleggen.
Image

Image

En mijn inlaat voor en na
Het rode streepje onder de pijl is allemaal roet. Ook hier zeker meer dan 5mm roetaanslag rondom.
Image

Image

Hier afgemonteerd met de EGR vervangbuis.
Die glimmende pijp is lelijk, maar je zier er gelukkig niks meer van als de motor afdekplaat er weer op ligt.
Image

Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2012 19:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nog wat binnen gehad gister

Image
Privacy Shades

En zaterdag een ritje naar Marum voor de boeg Heel blij
Kannie wachten!

TDINewr
Lite Member

Leeftijd: 29

Auto: VW GOLF MK5 GT TDI
belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 31 jul, 2012 22:00  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat gaat vlot hehe! Dat maar snel zaterdag is benieuwd naar resultaat !

Kreeft Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van TDINewrBekijk gebruikers profielStuur PM
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2012 20:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vandaag 2 nieuwe banden gemonteerd op de vooras.
Michelin Pilot Sport 3 in 205 / 40 R 17.. rijdt gelijk 10 keer beter als de oude Conti's (maar daar zat ook hoogteslag in).

Nog ff een pic van de privacy shades op de auto

Image

Image

Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2012 21:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zoals op de foto hierboven al te zien, ben ik vandaag bij Van Vught Tuning geweest voor het afstellen van de Fabia.

Image

Image

Het was een warme dag, en het arme beestje had er onder te leiden.
Bij de standaard run kwam de inlaattemperatuur al aan de 110C. Huil

Hij stond daardoor enorm terug te regelen dus het was niet mogelijk om een mooie grafiek te draaien.

Bij de tuning kwam Johan ook niet verder. Hij is ietsje verder getuned als de rollerbank laat zien. Bij de laatste runs was de buitentemperatuur in de rollerbankruimte bijna tot de 30C en de inlaat temperatuur tot boven de 110C de motorregeling uit veiligheid zelf het koppel gaat begrenzen.

Ik ben wel erg tevreden, hij staat nu op 146 PK en 332 NM en de auto loopt netjes en rookvrij.
Standaard kwam ik uit op 103 PK en 268 NM.

Een andere intercooler is eigenlijk wel een must... zelfs zonder opnieuw afstellen zal het koppel en vermogen dan al stijgen omdat hij dan het koppel niet meer begrenst. Tijdens het rijden merk je niks van het begrenzen en loopt hij vloeiend door.

Image

struikie
Lite Member

Leeftijd: 39

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2012 21:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

mooie vermogenswinst !
Fabia staat er mooi bij !

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 04 aug, 2012 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Thnx..

Voor een standaard auto zonder enige aanpassingen is het inderdaad een enorme vermogenswinst. De straatstenen trek je er niet mee uit de grond, maar rijdt een stuk fijner als de standaard 100 PK..

Had hem na de lange rit naar huis ook maar even gewassen en wat plaatjes geschoten..

Image

Image

Image

Image

Aankomende dinsdag wordt de auto nog professioneel gereinigd en gepoetst .
Dit wilde al doen sinds na de aanschaf van de auto, de auto is van binnen niet 100% fris en zit vol met krassen. Dinsdag gaat een poets bedrijf het volgende uitvoeren:

- Exterieur wordt gereinigd tot showroom staat
- Interieur wordt gereinigd dmv oa shamponeren van de bekleding
- Ozon behandeling tegen nare luchtjes
- Auto wordt volledig gepolijst
- Diamondbrite Lakverzegeling met 3 jaar garantie

bungg
Lite Member

Leeftijd: 33

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2012 09:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Heb je die privacy shades van ebay?
Vind het erg mooi eruit zien.

Kreeft Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van bunggBekijk gebruikers profielStuur PM
Race Eend
Sponsor

Leeftijd: 34
Auto: Audi A3 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2012 10:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nette resultaten Nils, originele vermogen valt erg tegen overigens. De meesten zitten minimaal aan 110pk.

Vissen Geslacht:Man Buffalo VerborgenPersoonlijke Gallerij van Race EendBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Nils
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2012 11:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bungg schreef:
Heb je die privacy shades van ebay?
Vind het erg mooi eruit zien.

Nee, gebruikt gekocht via forum lid op skodaforum.

Race Eend schreef:
Nette resultaten Nils, originele vermogen valt erg tegen overigens. De meesten zitten minimaal aan 110pk.

Zoals je in de originele lijn ziet zit er een enorme dip in.. dat is van het terug regelen ivm een inlaat temperatuur van 110C..

Maar ik heb meer problemen... Huil
Ik had de EGR koeler verwijderd ivm zeer minimale koelvloeistof lekkage. Zo,n 0,3 liter op 1000 km (1 fles kvstf in 3 weken). Ik had ook veel druk op het systeem en als ik de dop er af draaide kwam de koelvloeistof vaak weer naar boven.

Na het verwijderen van de koeler dacht ik dat het wel opgelost was, ik heb echter afgelopen week heel weinig gereden.

Op de rollerbank is hij natuurlijk extreem belast. Op de terugweg was de koelvloeistof tank bijna helemaal leeg. Voordat ik bij Johan op de bank stond had ik nog een volle tank (gecontroleerd voor hij op de bank ging).

Ik ben alle koelvloeistof verloren via de vuldop, er komt ook geen olie bij, alleen lucht in het systeem en door de extreme druk gooit hij het er bij de dop weer uit.
Gezien de EGR koeler weg is vrees ik het ergste. Ik zal van de week even een compressietest laten uitvoeren en als die gewoon goed is laat ik gelijk het koelvloeistof systeem op druk afvullen om te kijken of er toch niet iets anders mis is. Het enige wat het nog kan zijn is het resevoir zelf want de dop lijkt er heel losjes in te zitten. Toch als ik hem los draai hoor je hem sissen dus hij houdt hem er wel mee op druk.

Martin_TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A6 TFSI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 05 aug, 2012 12:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En weer een koppakking... Sorry Nils Knipoog

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtDit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  

Uw advertentie hier? Mail ons!Chiptuning Feno
JosVagtechniek
Autodiagnose-mobielJD Engineering
VVT

© TDI Club Nederland 2008