Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
I_Beaker
Lite Member

Auto: Ibiza 6J ST
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2014 21:26  Onderwerp:   Cheap Standkachel Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vandaag ff schakeling gemaakt.

overname van contactslot ,zodat de motor blijft draaien zonder sleutel.
Handig in de winter stoelverwarming aan en motor lekker warm

echter voor het dieven gilde bij koppelen en of remmen valt motor uit.
en er zit natuurlijk geen sleutel in .

Video klik klik

OfflinePersoonlijke Gallerij van I_BeakerBekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 14:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Alleen jammer dat het niet zo goed voor de motor is. Knipoog

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 16:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

TDI is dusdanig economisch dat het maar de vraag is of de motor op temperatuur komt door hem stationair te laten draaien bij temperaturen onder het vriespunt.

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
struikie
Lite Member

Leeftijd: 38

blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 17:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

dan moet het van de bij-verwarming komen ...

JW

Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van struikieBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 17:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hmmm, ik mis een posting van TS, daarop reageerde ik ...

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Thijs_Rallye
Lite Member

Leeftijd: 37

Auto: Polo 9N1 TDI / Peugeot 205 1.9 GTi / Peugeot 205 1.9 Rallye / Peugeot 309 GTi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 18 feb, 2014 13:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat wil ik ook hebben! Kun / wil je uit de doeken doen hoe je dat gefikst hebt?

Maagd  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van Thijs_RallyeBekijk gebruikers profielStuur PM
NickB
Lite Member

Auto: Audi A3 Sportback
belgium.gif
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2014 20:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zeer leuk :p

Moet je dan elke keer de koppeling nog eens intrappen als je hem nu wenst uit te schakelen?

OfflinePersoonlijke Gallerij van NickBBekijk gebruikers profielStuur PM
I_Beaker
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2014 20:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

in principe werkt het als volgt

smorgens auto starten
knop drukken voor overname.
sleutel eruit ,auto afsluiten

auto warm laten draaien

5-10 min later vertrek

auto openen
sleutel erin en weg rijden dan bij het koppelen vals de schakeling uit en neemt de sleutel het weer over.

aankomst locatie sleutel uit auto uit

dussss

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2014 21:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoelang moet je wel niet wachten totdat een TDI op die manier warm is, 30 minuten? Denk

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
I_Beaker
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2014 21:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

gaan t meemaken van de winter, en daarbij met een minuut of 2-3 is de stoel lekker warm

Funswijk
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2014 22:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Volgens kenners kun je beter starten en daarna gelijk gaan rijden, dus stationair warmdraaien heb ik dan ook nog nooit gedaan. Mijn vorige ARL zou dan na een half uur nog niet warm zijn ........

Timmer
Lite Member

Leeftijd: 39
Auto: VW Golf 4 66 kw 2000
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2014 23:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Funswijk schreef:
Volgens kenners kun je beter starten en daarna gelijk gaan rijden, dus stationair warmdraaien heb ik dan ook nog nooit gedaan. Mijn vorige ARL zou dan na een half uur nog niet warm zijn ........

dit heb ik ook geleerd maar bij de machine waar ik opgezeten heb moest ik (en dat staat in instructieboek) de motor minimaal 5 minuten laten warmdraaien(is wel een 4,7L 6 cilinder Deutz motor)

Ram Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van TimmerBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
NickB
Lite Member

Auto: Audi A3 Sportback
belgium.gif
BerichtGeplaatst: do 20 feb, 2014 18:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als het interieur maar warm is :p

OfflinePersoonlijke Gallerij van NickBBekijk gebruikers profielStuur PM
Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASZ
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2014 01:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Funswijk schreef:

Direct rijden hoeft ook niet en is ook niet goed. Een paar tellen laten draaien is prima.

Minuten tot een kwartier/half uur laten draaien is inderdaad zonde.

Wat ik altijd doe: instappen, gloeien, starten, vervolgens zaken zoals gordel / telefoon / radio etc aanzetten en dan wegrijden.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Tim_vr6
Full Member
Full Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: za 22 feb, 2014 08:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooie optie I_Beaker Oke

@tuxik,
De motor komt niet op temp. maar het koelwater warmt wel een beetje op.
En als je dan gaat rijden, dan word de kachel wel sneller warm, en daar gaat het om.

In de winter (als het gevroren heeft) laat ik de asz ook minimaal 10-15min warm draaien terwijl ik de hond uitlaat.
Heb een hekel aan ijskrabben.
Doe dit al jaren.

.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Chiptuning FenoJos
Uw advertentie hier? Mail ons!
JD EngineeringAutodiagnose-mobiel
VVTVagtechniek

© TDI Club Nederland 2008