Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
ibiza biru
Lite Member

Leeftijd: 42
Auto: vw golf
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 13:22  Onderwerp:   Pd storing asz Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo Tdi-ers,

Vorig jaar september heb ik de kabelboom in de kop laten vervangen en daarne het brandstoffilter vernieuwd.
De auto geeft sinds vorige week een storing namelijk: code 4508 klep voor regelunit cilinder 2 regelgrens overschreden.
Kan het kabelboompje weer stuk zijn binnen een jaar?
Na flink trappen olie op bedrijfstemperatuur gaat het asr lampje branden.
Ik merk het af en toe dat de storing er is vooral in stadsverkeer (inhouden).
Soms treed de storing NIET op tijdens een rit.

(G) roet Robin

(golf 4 tdi asz)

Kreeft Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van ibiza biruBekijk gebruikers profielStuur PM
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 13:36  Onderwerp:   Re: Pd storing asz Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ibiza biru schreef:
code 4508 klep voor regelunit cilinder 2 regelgrens overschreden

Kan die foutcode niet vinden, ook niet als P-code,
kan het foutcode 17672 zijn ?

Edit: yep, 4508(hex) = 17672(dec)

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
ibiza biru
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 01 sep, 2014 13:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@Tuxik,

Ik heb hem met de bosch kast uitgelezen maar in vag com zou hij inderdaad 17672 geven.

Kreeft Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van ibiza biruBekijk gebruikers profielStuur PM
ibiza biru
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 02 sep, 2014 07:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan het zijn de het kabelboompje weer stuk is.
(de nieuwe kabelboom is 11 maanden namelijk half sept 2013)
Hij reed vanochtend wel beroerd.

ibiza biru
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 04 sep, 2014 21:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

update:ik heb de kabelboom toch vervangen; tcs lampje bleef uit. Ook na trappen.
Auto rijdt wel beroerd gaat echter niet in noodloop.
Ik ga hem morgen of maandag laten uitlezen rijdend. Zou de lmm toevallig ook kapot gegaan zijn. hij komt moeilijk op toeren en bij tussenaccelaries rijd hij sloom .. 500 meter later pakt wel op en voel je de turbo oppakken.

ibiza biru
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 05 sep, 2014 08:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Update 2:

Brandstoffilter vervangen (binnen een jaar) 35000km en rijdt weer zoals "vanouds" ik laat hem later rijdend uitlezen.

Renkie
Lite Member

Auto: Passat B4 ASZ
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 11 okt, 2014 21:54  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoe vies / zwart was het filter? Als er olie door zit moet je oppassen en kan bijvoorbeeld de tandempomp lekken.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Speek
www.gerritspeek.nl/vag-com
www.gerritspeek.nl/vag-com

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 11 okt, 2014 22:38  Onderwerp:   Re: Pd storing asz Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
Kan die foutcode niet vinden, ook niet als P-code,
kan het foutcode 17672 zijn ?

Je kunt op mijn site direct zoeken naar 'hexadecimale foutcodes':
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodes-hexadecimaal.html

OfflinePersoonlijke Gallerij van SpeekBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
ibiza biru
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 11 okt, 2014 22:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

@ renkie brandstofilter was niet zwart maar wel vuil ik had ook gekeken of r vuile brandstof uit het filter kwam uit de onderzijde draaidopje was gewoon. En ik had vorige week nog het T stukje losgehaald v h nieuwe filter was helder en schoon. Hij

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVTJD Engineering
Chiptuning FenoVagtechniek
Uw advertentie hier? Mail ons!
Jos

© TDI Club Nederland 2008