Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
TheGunners
Lite Member

Leeftijd: 23

Auto: Audi A3 8V Pro line plus
morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 17:10  Onderwerp: Nee ! Groot dillema, wat nu? Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik moet beginnen maar goed. Ik heb zelf geen verstand met logjes en etc, dus ik ben naar VAG-Techniek gegaan. Als conclusie dat mijn turbo niet goed functioneert.

VAG-Techniek heeft voor mij een logje gemaakt. Zij zeggen dat de turbo te veel bar geeft. (Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven)

Ik heb twee opties;
- Een nieuwe turbo monteren t.w.v. ongeveer 1500 euro
- Turbo schoonmaken ongeveer 200-300 euro

Ik zelf wil na 6 jaar weer op vakantie gaan (vanwege privé omstandigheden 6 jaar niet geweest) alleen ik weet nu niet wat ik moet gaan doen.

Mijn vader zelf zegt dat hij het niet gelooft dat de turbo niet goed functioneert en stelt me gerust dat ik gewoon die 3000 km kan maken....

Ik daarin tegen weet het niet. Iets in mijn achterhoofd zegt dat ik alles moet gaan annuleren en dat ik de auto noodgedwongen moet gaan verkopen...

Ik denk bij mij zelf of het nog waard is om geld in te pompen... ?

Mentaal ben ik even nu op zero...

Help

Image

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van TheGunnersBekijk gebruikers profielStuur PM
fedde
Full Member
Full Member

Leeftijd: 30

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 17:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ziet er inderdaad naar uit dat de schoepenverstelling vast zit, zou zelf voor de optie schoonmaken gaan, zou niet voor de optie zo op vakantie gaan.

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
TheGunners
Lite Member

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 17:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

fedde schreef:
ziet er inderdaad naar uit dat de schoepenverstelling vast zit, zou zelf voor de optie schoonmaken gaan, zou niet voor de optie zo op vakantie gaan.

Dat is naar mijn idee de juiste oplossing... Alleen het geeft geen garantie dat hij dan weer op de juiste waarde ligt.

Ik weet echt niet wat ik moet gaan doen.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van TheGunnersBekijk gebruikers profielStuur PM
Amaa
Lite Member

Leeftijd: 27

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 18:17  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zelfde probleem gehad, zat toen idd in te turbo helaas.

Vissen  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van AmaaBekijk gebruikers profielStuur PM
TheGunners
Lite Member

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 18:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Amaa schreef:
Zelfde probleem gehad, zat toen idd in te turbo helaas.

En wat deed je toen? Ook schoonmaken? Of helemaal vervangen?

Het is nu voor mij gewoon zwaar kl*te dat het in de vakantie periode valt. Ik wil sowieso dat dit wordt opgelost.

Amaa
Lite Member

Leeftijd: 27

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 18:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Schoonmaken, maar na 20.000km kwam het probleem weer terug.
Daarna hele turbo vervangen.

Vissen  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van AmaaBekijk gebruikers profielStuur PM
TheGunners
Lite Member

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 19:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Amaa schreef:
Schoonmaken, maar na 20.000km kwam het probleem weer terug.
Daarna hele turbo vervangen.

Daarom houdt het me weer tegen om voor het schoonmaken te kiezen. Stel dat het probleem weer terug komt na een aantal km's ? Of is dit niet zo snel.

Kijk schoonmaken kan ik moeiteloos voor kiezen, 250 euro is veel maar niet zoals 1200-1500 euro.

Of ik moet een tweedehandse turbo monteren of gereviseerde. Maar dan zit je weer met grote als als...

Dus mijn vraag is, wat is het beste om te doen? VAG-Techniek heeft mij aangeraden om de turbo schoon te maken. 70% dat het goed gaat het komen...

Heeft iemand anders buiten Amaa ervaringen met het schoonmaken van een turbo en wat is er daarna gebeurd.

muurman
Lite Member

Leeftijd: 47
Auto: Skoda octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als ze de turbo eraf halen en schoon maken dan zien ze op dat moment ook hoe ie er aan toe is toch?

Tweeling Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van muurmanBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Jordy101091
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: VW Golf 5 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo TheGunners,

Ik heb zelf een Golf 5 2.0 TDI met een VNT turbo.
Deze auto heb ik gekocht met 205k KM bij ongeveer 230k KM ging mijn auto in noodloop. het zelfde probleem als bij jouw een overboost condition.

Ben hiermee ook naar vagtechniek geweest, zij hebben voor mij de turbo gereinigd.
Ik kan je vertellen toen ik de auto terug kreeg reed en rijd nog steeds super, beter zelfs als toen ik hem kocht.

Ik heb het advies gekregen om af en toe de motor in zijn 3de versnelling door te trekken tot de 4000 toeren om zo de schoepen goed te laten werken waardoor er minder roet kan vast koeken.

we zitten nu bijna op de 250d KM er rijd nog altijd super goed.

Als je het geld hebt om de turbo te reinigen zal ik je dit zeker aanraden om te doen, en daarna als nog van je vakantie genieten.

Groeten Jordy

Weegschaal Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van Jordy101091Bekijk gebruikers profielStuur PM
TheGunners
Lite Member

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

muurman schreef:
Als ze de turbo eraf halen en schoon maken dan zien ze op dat moment ook hoe ie er aan toe is toch?

Lijkt me van wel ja...

Martin_TDI
Full Member
Full Member

Leeftijd: 51

Auto: Audi A6 TFSI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hebben we ook aangegeven.

Letterlijk: schoonmaken is een goede optie, geeft geen garantie tot goede afloop.
Je moet altijd voorbereid zijn dat je gebeld kan worden en geadviseerd wordt de turbo te vervangen.
En ik zeg het niet graag, luister deze keer niet naar je vader.....

Laatst aangepast door Martin_TDI op wo 24 jun, 2015 20:30, in totaal 1 keer bewerkt
Stier Geslacht:Man Aap VerborgenPersoonlijke Gallerij van Martin_TDIBekijk gebruikers profielStuur PM
TheGunners
Lite Member

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jordy101091 schreef:
Hallo TheGunners,

Ik heb zelf een Golf 5 2.0 TDI met een VNT turbo.
Deze auto heb ik gekocht met 205k KM bij ongeveer 230k KM ging mijn auto in noodloop. het zelfde probleem als bij jouw een overboost condition.

Ben hiermee ook naar vagtechniek geweest, zij hebben voor mij de turbo gereinigd.
Ik kan je vertellen toen ik de auto terug kreeg reed en rijd nog steeds super, beter zelfs als toen ik hem kocht.

Ik heb het advies gekregen om af en toe de motor in zijn 3de versnelling door te trekken tot de 4000 toeren om zo de schoepen goed te laten werken waardoor er minder roet kan vast koeken.

we zitten nu bijna op de 250d KM er rijd nog altijd super goed.

Als je het geld hebt om de turbo te reinigen zal ik je dit zeker aanraden om te doen, en daarna als nog van je vakantie genieten.

Groeten Jordy

Hey Jordy,

Goed dat het opgelost is en dat de auto nog goed rijdt. Ik heb sowieso het geld om de turbo te reinigen, dat is geen probleem. Het probleem is dat ik echt wil weten of het gaat helpen... Zoals fedde en VAG-Techniek concluderen zitten de schoepenvast. Dit moet (als goed is) verholpen zijn als ik de turbo schoonmaak.

Maar bij jou was het dezelfde probleem als wat ik nu heb? En na het schoonmaken rijdt de auto nog beter dan eerst? Dan denk ik toch dat ik toch echt voor het schoonmaken zal kiezen. Want de tijd begint te dringen...

En weet je wat raar is, ik rijd sowieso niet als een oude dame. Ik trap dat ding als het moet op zijn staart. En dan vlieg ik letterlijk weg.. Ik denk toch dat het door dat roetfilter komt wat er eerst in zat. En dat roetfilter heeft er denk ik lang in gezeten.

TheGunners
Lite Member

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Martin_TDI schreef:
Hebben we ook aangegeven.

Het klopt Martin, er is mij aangeraden om de turbo schoon te maken. En ik waardeer het ook van je dat je me gerust wilt stellen..

Alleen wil ik zeker van mijn zaak zijn. Ik heb hier van gedroomd om met deze type Golf op vakantie te gaan, en ik kan me het niet permitteren dat het niet door gaat. Sowieso niet voor de 7e jaar op rij...

Jordy101091
Lite Member

Leeftijd: 28
Auto: VW Golf 5 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ja precies,

ik weet ook niet welke opties jouw auto wel of niet heeft maakt eigenlijk ook niet uit.
En zoals aan gegeven krijg je bij vagtechniek altijd feedback over de staat van de turbo.

Maar geloof me, schoonmaken dat ding en op vakantie.

Gr Jordy

Weegschaal Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van Jordy101091Bekijk gebruikers profielStuur PM
TheGunners
Lite Member

morocco.gif
BerichtGeplaatst: wo 24 jun, 2015 20:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Jordy101091 schreef:
Ja precies,

ik weet ook niet welke opties jouw auto wel of niet heeft maakt eigenlijk ook niet uit.
En zoals aan gegeven krijg je bij vagtechniek altijd feedback over de staat van de turbo.

Maar geloof me, schoonmaken dat ding en op vakantie.

Gr Jordy

Wat bedoel je met het eerste? Maar oke, ik denk dat ik toch voor het schoonmaken ga.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!Vagtechniek
VVT
JosJD Engineering
Chiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008