Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: wo 30 mrt, 2016 18:54  Onderwerp:   motor olie castrol en mobil Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

nu hoor ik dat castrol en mobil niet echte syntetische olien zijn terwijl op de nederlandse verpakkingen 100% syntetisch erop staat ,staat er bij de duitse verpakinge hc synthese !
nu blijkt dat castrol en mobil geen gele goud verkopen maar minerale olie met bepaalde dopes!

verklaart dit waarom er veel nokenassen problemen en sludge problemen zijn met vw wagens!

terwijl ik altijd dacht castrol beste van het beste was blijkt dat dit zever olie is !

liqy moly en motul die verkopen nog echte syntetische .

vanaf nu motul ! die duitsers die sjoemelen met alles laatste tijd precies !

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
audidriver73
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 14 mei, 2016 23:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik gebruik al jaren mpm, de 5w30ESP en de 5w40C3 nog nooit problemen met sludge of kapot gelopen motoren gehad.

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 09:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Rare is met motul olie tikken mijn hydro stoters eerste 3tal seconden niet meer en olieverbruik is ook nihil geworden,voorheen met castrol 700ml a 1 liter olieverbruik altijd met castrol gereden al13 jaar al met deze wagen,ik zweer bij motul vanaf nu aan,ik zeg niet dat castrol slecht is ,maar is geen echte syntetische olie,is een groep 3olie hydro crack olie ,motul is groep 4 en groep 5 kwaliteit is duidelijk beter en meteen hoorbaar,althans bij mij toch.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van bjkliBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 10:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

In o.a. de USA vallen oliŽn uit groep III, IV en V onder synthetische oliŽn, dus 3 groepen. In o.a. Duitsland vallen slechts de oliŽn uit groep IV en V onder synthetische oliŽn.
Dat een hydrocrack even goed presteert als een volsyntheet (PAO), lees ik er niet uit, slechts dat deze groepen tot de best presterende oliŽn behoren.

Mijn verhaal wil ook niet zeggen, dat een hydrocrack een slechte olie is, ik wil alleen zeggen, dat we misleid worden, en dat de echte volsyntheten nog beter presteren, en dat hydrocracks hier te duur worden verkocht.

De reden, dat Mobil het proces verloren heeft, ligt aan de uitleg van de USA-rechter van het begrip 'synthetische olie'.
Mobil is toen ook overgestapt op hydrocracks, omdat deze goedkoper zijn te produceren, maar even duur als volsyntheten verkocht kunnen worden. Dat had immers Castrol al bewezen, die al hydrocracks voor de prijs (en onder het mom) van volsyntheten verkocht.

De hydrocracks halen niet de kwaliteit van een echte volsyntheet, maar voldoen wel aan de zware keuringsnormen van o.a. VW 504 00 / 507 00, BMW LongLife 04 en Mercedes MB 229.51.
En dat alles vond Mobil niet eerlijk. Je biedt immers 2 verschillende oliŽn aan onder ťťn en dezelfde noemer.
En o.a. de Duitsers (sehr pŁnktlich) geven Mobil dus gelijk.

Fullhouse
Lite Member

Leeftijd: 34

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2016 09:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bjkli schreef:
Rare is met motul olie tikken mijn hydro stoters eerste 3tal seconden niet meer en olieverbruik is ook nihil geworden,voorheen met castrol 700ml a 1 liter olieverbruik altijd met castrol gereden al13 jaar al met deze wagen,ik zweer bij motul vanaf nu aan,ik zeg niet dat castrol slecht is ,maar is geen echte syntetische olie,is een groep 3olie hydro crack olie ,motul is groep 4 en groep 5 kwaliteit is duidelijk beter en meteen hoorbaar,althans bij mij toch.

Ik had dit met HC olie (Castrol) elke keer.

Toen ik dit las, dacht ik, why not, give it a try..
En wat denk je..ik hoor mijn klepstoters ook niet eens meer gelijk na het aanslaan van mijn motor Aanbid

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2016 21:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Welke olie heb je gebruikt,ben 15000 km verder olieverbruik is nihil niets dus,denk echt dat Castrol met praatjes hoog technologische olie verkoopt srry ma nooit meer Castrol voor mij

Laatst aangepast door bjkli op zo 26 jun, 2016 04:39, in totaal 2 keer bewerkt
bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: za 25 jun, 2016 21:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Me zwager ook tikkende kleppen verleden jaar alles vervangen na 25.000km weer tikkende kleppen,verleden week motul olie en tikt niet meer,boosdoener Castrol!

bjkli
Lite Member

nicaragua.gif
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2016 04:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Fullhouse schreef:
Ik had dit met HC olie (Castrol) elke keer.

Toen ik dit las, dacht ik, why not, give it a try..
En wat denk je..ik hoor mijn klepstoters ook niet eens meer gelijk na het aanslaan van mijn motor Aanbid

ben blij dat het voor u geholpen heeft !ik weet niet of je voorheen olieverbruik had , mocht je olieverbruik hebben zul ook merken dat dit zeker gaat verminderen met echt 100% voll syntetische olie.

als je u stoters niet meer hoort wilt dit zeggen je blok klinkt gezond zo denk ik erover , als u wagen ergens geparkeerd staat 8 tal uren en je start je wagen en je motor begint te tikken een paar seconden .... de mensen kijkten altijd raar naar mij
sinds ik met die olie rij heb ik zelf van 2 mensen een opmerking gekregen hey van u motor tikt niet meer heb je die laten maken !

Fullhouse
Lite Member

Leeftijd: 34

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 26 jun, 2016 11:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb motul 8100 in gegooid.

Ik had met castrol voorheen eerst met 5w30 iets meer olieverbruik ong 750 ml op 15000km.
Toen overgestapt op 5w40 omdat dit olie iets dikker was en mijn nokkenas en klepstoters beter beschermde..(ik heb dus al een keer ingesleten nokkenas en stoters gehad op 5w30)
Hier had ik olieverbruik van een half liter.

Nu 5w40 van motul..en ik moet zeggen dat het blokje beduidend rustiger loopt en na het aanslaan is het 'tractorgeluid' gewoon weggegaan.

Waterman Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van FullhouseBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
kaserian
Lite Member

Auto: Audi A4 B8 2.0 TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 27 jun, 2016 21:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als je je roetfilter hebt verwijderd kan je dan overstappen naar 5w40 of 0w40? Zo ja welke vw specificatie moet je aanhouden?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van kaserianBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVTChiptuning Feno
Vagtechniek
JosUw advertentie hier? Mail ons!
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008