Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
VWGOLF/TDI/75
Gast

BerichtGeplaatst: zo 02 apr, 2017 16:54  Onderwerp:   Golf 5 Piept en klappert na Schroefset en koppelstang set up Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb mijn golf sinds een week voorzien van een nette Schroef set. Naast dit heb ik ook een set verkorte koppelstangen gemonteerd.

De golf is 4,5 cm omlaag gezet, voor en achter.

Nu heb ik de volgende problemen.

Tijdens het rijden over gewone straatstenen of drempels hoor ik iets klapperen, en dan wel heel lichtjes.

Nu denk ik dat het de top lagers zijn, wat ik ook op internet kan terugvinden.

Maar.

Na het monteren van de koppelstangen was er een moer niet goed aangedraaid. Hier kwam ik gelukkig snel achter omdat ik iets hoorde klapperen namelijk rechts.. eigenlijk hetzelfde geluid wat ik nu hoor.

Na deze vast gedraaid te hebben was het klapperen weg.

Maar nu maakt hij weer hetzelfde geluid terwijl de koppelstangen juist goed vast zitten, zijn het dan toch de top lagers? Of staan ze niet in de juiste stand.

Aangezien dit de eerste keer is dat ik een set koppelstangen heb gemonteerd vraag ik mij wel af of ze juist gemonteerd zijn. Ik vindt ze namelijk best stroef meedraaien.

Iemand tips ervaring hiermee?

Ik heb de set koppelstangen die je zelf in elkaar kan schroeven. Dus met verschillende delen.

Het volgende probleem is dat ik nu bij helemaal rechts indraaien een scherpe piep hoor. Dit was voorheen niet.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Oja de golf is netjes uitgelijnd, trekt niet dus dat is helemaal in orde...

Alvast bedankt!

Bert888
Lite Member

Auto: audi a4
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 23 apr, 2017 11:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb ooit het zelfde gezeur gehad. Uiteindelijk bleek de nieuwe FK verlagingsset de boosdoener te zijn. Er zat circa 1mm lengtespeling op 3dempers.
Uiteindelijk de set kunnen omruilen voor Eibach.

VerborgenPersoonlijke Gallerij van Bert888Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Diesel ServiceVVT
Chiptuning FenoAutodiagnose-mobiel
Vagtechniek
JosJD Engineering
Fullmember worden? Klik Hier!Uw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008