Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 31 jul, 2017 11:24  Onderwerp:   iets heeel vreemds Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,
Ik heb iets heel vreemds met m'n skoda superb awx
Ik heb al een poosje last van een heel raar geschud tijdens het rijden
De auto wiel voor wiel opgekrikt om te zien waar het vandaan komt.
links opgekrikt en wiel laten draaien... niks te zien
rechts opgekrikt en laten draaien en zie opeens dat dat wiel niet eens constant blijf draaien. steeds een paar slagen rond en stopt een paar slagen rond en stopt. en de motor klapt er dan in. Wiel draait heel soepel en heb het idee dat dit door een sensor gebeurd. heeft iemand een idee wat dit nou kan zijn.
gr. Jan

OfflinePersoonlijke Gallerij van janmeppelBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member

Leeftijd: 44
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: di 01 aug, 2017 21:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

schud de neus van de auto heen en weer?

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 01 aug, 2017 22:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aize schreef:
schud de neus van de auto heen en weer?

klopt ..net of het voorste motersteun kapot is. maar als ik de stekker loskoppel bij de abs pomp dan draait het wiel wel constant.

janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 01 aug, 2017 22:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik denk trouwens dat dat schudden waar ik al heel lang last van heb best wel eens het vliegwiel zou kunnen zijn. Als ik de motor uitzet hoor ik vaak een harde klonk en bij optrekken soms ook een tik en bij gas loslaten soms ook. Ik heb bij 300.000km de koppeling laten vervangen omdat deze soms slipte. de monteur heeft toen niet het vliegwiel vervangen omdat deze volgens hem nog perfect was. Zou deze zoineens na 30.000 km zo slecht kunnen zijn vraag ik me af. heb inmiddels een splinternieuwe aandrijfas gemonteerd een andere voorpoot en de 2 met olie gevulde motorsteunen vernieuwd maar het geklapper blijft. als ik over een hobbel rij met het gas los klapt er iets als ik over diezelfde hobbel rij en optrek hoor ik niets. uitlezen geeft geen storingen. en het gekke is... het scgudden is zo ineens begonnen. rij van de snelweg met 140 naar een 80km weg en de auto schud als een malle alhoewel het is meer slingeren dan schudden
.

Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2017 06:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dus de binnenste homokineet is vernieuwd?

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Funswijk
Lite Member

Auto: Voormalig Golf 6 GTD, nu Mercedes GLA 220d 4Matic AMG Prestige
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2017 08:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aize schreef:
Dus de binnenste homokineet is vernieuwd?

Misschien geen vet erop/erin gedaan, heb ik 2 jaar geleden ook meegemaakt. Knipoog

Vissen Geslacht:Man Tijger VerborgenPersoonlijke Gallerij van FunswijkBekijk gebruikers profielStuur PMMSN Messenger
janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2017 11:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

alleen links is vervangen. zou dat de oorzaak kunnen zijn van het slingeren?
maar als ik de koppeling intrap onder het rijden blijft het geschud zet ik de motor uit bij +- 90 km/u dan is het weg

Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 02 aug, 2017 21:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zou ik toch de rechter binnenste homokineet even controleren.

janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 03 aug, 2017 22:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aize schreef:
dat is inderdaad de enige homokineet die nog niet vervangen is

janmeppel
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 26 aug, 2017 14:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aize schreef:

Aize je bent een TOPPER!!! probleem opgelost. dank je wel voor de tip

Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 26 aug, 2017 19:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mooi dat het weer opgelost is!

B5TDI
Lite Member

Leeftijd: 49
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 aug, 2017 11:38  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oke Oke

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVT
JosChiptuning Feno
Diesel ServiceUw advertentie hier? Mail ons!
Autodiagnose-mobielVagtechniek
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008