Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Lecson
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 15 jan, 2019 17:06  Onderwerp:   Golf 6 VI Koppeling ontluchten lukt niet Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Goeie avond allemaal,

Schakelen lukt niet.

Het probleem is als volgt;
Koppelingspedaal was plat.
Netjes olie(Dot4) bijgevuld en ontlucht.
Nergens was een lekkage te zien.

Resultaat pedaal komt langzaam omhoog maar heeft niet genoeg druk hoe het normaal hoort te zijn.

Wat heb ik als vervolg gedaan;
-Nieuwe geverpomp gemonteerd(pedaal zijde).
-Nieuwe nemerpomp gemonteerd(op de bak).
-Nieuwe keringen op de leiding.

Ontlucht maar weer hetzelfde.
Ik heb vervolgens met een vacuŁm zuiger ontlucht, zonder betere resultaat.

Vervolgens:
Versnellingsbak Vork handmatig geprobeerd met extreem veel kracht komt hij een beetje in beweging.

Ik krijg gewoon minimale druk.

Waar kan het aan liggen ?

(Ps. Het gaat om een 6 bak met hydraulische druk pomp op de bak, en niet binnen de bak).

OfflinePersoonlijke Gallerij van LecsonBekijk gebruikers profielStuur PM
Riesjaar
Lite Member

Leeftijd: 51
Auto: Seat Leon 1M
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 17 jan, 2019 20:46  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou het eens op de volgende manier proberen.
Ontluchten door middel van druk op het reservoir ( Max 2 bar )
Dan 20 x het koppelingspedaal geheel intrappen en pedaal geheel naar boven laten
komen met de ontluchtingsnippel gesloten.
Dan weer ontluchten door middel van druk op reservoir

Zo doe ik het altijd, nog nooit problemen mee gehad

Tweeling Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RiesjaarBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lecson
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 18 jan, 2019 22:40  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik begrijp niet wat je bedoelt met; " Dan weer ontluchten door middel van druk reservoir ".

Ik heb zown ontluchtingstool die je aansluit op je reservoir en de ventiel(hier tussenin zit nog een potje waar je dot4 in moet doen).
Met de bedoeling dat die remvloeistof van de reservoir door drukt naar de ontluchtingsnippel.

Kan het mixen van 2 verschillende merken dot4 waarvan 1 nieuw en de ander flesje 1jaar geleden geopend was een probleem voordoen??
Want ik krijg bruisend olie uit de nippel als men 10x pompt(koppelingspedaal) en dan ingedrukt houd en ik de nippel open.

Riesjaar
Lite Member

Leeftijd: 51
Auto: Seat Leon 1M
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 17:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het mixen kan geen kwaad.
Ik gebruik altijd een ontluchter met een elektropomp die druk oppompt
tot 2 bar via het reservoir op de hoofdremcilinder en dan een potje
onder aan de nippel.
Dat de 1 e keer doen op deze manier tot je geen luchtbellen ziet in de slang ,
daarna druk van de ontluchter aflaten en dan 10 x pompen met de ontluchtingsnippel gesloten , dan nog eens ontluchten met de ontluchtings apparaat.

Tweeling Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RiesjaarBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lecson
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 22:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb dit gedaan met de desbetrefende tool die ik op de auto ventiel aansluit.
hiermee creer ik dus druk op de reservoir.

Ik heb de nipper klein beetje open gemaakt zodat de lucht er rustig uit stroomde.
Resultaat was weer een slappe koppelingspedaal, hij komt wel van zelf omhoog maar gewoon rustig.

Ik heb ernaa, al het olie eruit gehaald van de koppelingssyteem, een apparte reservoir aangesloten op de master cilinder. Nieuwe olie gekocht en gebruikt, tijdens het ontluchten in het begin kreeg ik onderin druk. Bij de derde keer pompen waarbij de druk ietsjes meer werd ging plotseling al het druk weg.

Ik heb de slang tussen de mastercilinder en slavecilinder met een leidingtang afgeknepen, als ik dan 2x de koppelingspedaal indruk dan is hij meteen KEI hard.

Ik raak onder tussen gefrustreerd omdat ik nu de volgende heb vervangen,
1x masterslave(sachs)
2x slave clinder(hitec)
de beide keeringen op de slang en nog steeds geen resultaat.

Het probleem nu is, dat ik geen druk kan opbouwen en het lijkt alsof er ergens een micro lek zit waardoor ik bij het openen van de nippel bruisend schuim krijg.
ook tijdens het pompen van de koppelingspedaal hoor je in de slavecilinder of de slang een geluid bruisend vloeistof op en neer gaan.

Kan dit ontstaan door troep olie? Merk = Atlantic Dot4

Kan het iets met mijn drukgroep zijn? of koppeling? of massavliegwiel ?

Ik heb de afgelopen dag nog een testrit gemaakt, en versnelling 1, 2 en 3 gebruikt. de auto rijd verder prima en slipt ook niet.
Schakelen kan door op bepaalde toeren de pook bijv. naar versnelling 2 te trekken.

Thijs_Rallye
Lite Member

Leeftijd: 38

Auto: Polo 9N1 TDI / Peugeot 205 1.9 GTi / Peugeot 205 1.9 Rallye / Peugeot 309 GTi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2019 08:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hitec is troep eerste klas. Enne, remvloeistof die al een jaar open is kun je beter niet meer gebruiken.

Wat bij motorfietsen goed werkt is met een grote injectiespuit en slangetje het systeem vullen vanaf de ontluchtingsnippel. Die krengen zijn ook altijd ruk om te ontluchten.

Maagd  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van Thijs_RallyeBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2019 22:14  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

je moet de nippel goed open draaien, dus niet een klein beetje.
even een goed doorzichtig slangetje er aan en doorlaten pompen totdat er geen schuim / luchtbellen meer uitkomen.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
RonaldTDI
Lite Member

Leeftijd: 33
Auto: Golf IV TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 31 jan, 2019 09:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

HITEC master-cilinder heb ik ook slechte ervaringen mee bij mijn Golf IV, bleef gewoon lekken op de aansluiting waardoor hij steeds lucht naar binnen trekt bij het op laten komen van de koppeling. na 10x ontluchten leek het even wat maar kwam hij nog niet vrij. Uiteindelijk een oude Sachs cilinder van zolder gepakt met 500.000 km ervaring en opgelost. Smile

Stier Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van RonaldTDIBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Chiptuning FenoUw advertentie hier? Mail ons!
Jos
VagtechniekJD Engineering
VVT

© TDI Club Nederland 2008