Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 18:34  Onderwerp:   P2563 foutmelding: geen noodloop, actuator vervangen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bij mijn Golf Cabrio (2012) TDI 2.0 knippert iedereen het gloeispiraal wanneer ik tot stilstand kom of stilsta. De actuator is sindsdien vervangen, maar het probleem is er nog steeds. De garage heeft het daarna nogmaals opnieuw afgesteld, echter kwam het probleem binnen een dag weer terug. Echt om moedeloos van te worden, want voor de rest is er geen enkel probleem. Geen verlies van vermogen en geen noodloop, alleen elke keer dat knipperen van gloeispiraal en na verloop van tijd MIL.

Ik heb het testrapport hier liggen:

Ladedrucksteller ansteuerung: 100%
Ladedrucksteller ruckmeldung: 93,84%
Ladedrucksteller offset geschlossen: -29,74%

Bij offset geschlossen is er er een vraagteken neergezet.

Heeft iemand een idee?

OfflinePersoonlijke Gallerij van Z0merBekijk gebruikers profielStuur PM
Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 34

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 19:21  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

https://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-turbo-actuator-testing-and-replacement-mk5-mk6-tdi-engine/

Daarnaast kan natuurlijk ook de sensor of N75 defect zijn of een vacuŁmslang lek.
Lijkt op een te groot verschil tussen sturing in dichtstand dan wat hij zou moeten zijn.

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 19 feb, 2019 21:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
https://www.myturbodiesel.com/wiki/vnt-turbo-actuator-testing-and-replacement-mk5-mk6-tdi-engine/

Daarnaast kan natuurlijk ook de sensor of N75 defect zijn of een vacuŁmslang lek.
Lijkt op een te groot verschil tussen sturing in dichtstand dan wat hij zou moeten zijn.

Ja, gezien het feit dat het probleem na het afstellen een dag later direct voorkomt ligt het in mijn ogen voor de hand dat er een probleem is met een onderdeel en niet zozeer de afstelling. Kan een slecht werkende N75 ook zorgen voor een te groot verschil in dichtstand? Die is namelijk nog niet vervangen. De leidingen zijn volgens de garage gecontroleerd op lekken.

Banshee
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 11:56  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Zie https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18995.html voor wat er mogelijk mis kan zijn.
Weet het niet zeker maar meen dat je de sensor niet fysiek moet afstellen maar softwarematig moet nullen.

OfflinePersoonlijke Gallerij van BansheeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 13:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Banshee schreef:
Zie https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18995.html voor wat er mogelijk mis kan zijn.
Weet het niet zeker maar meen dat je de sensor niet fysiek moet afstellen maar softwarematig moet nullen.

Ik vermoed ook niet dat het afstellen het probleem is. Na het afstellen komt het probleem namelijk niet voor, echter een dag later is precies hetzelfde probleem er weer. Kan die negatieve offset waarde veroorzaakt worden door de N75? Aangezien die de actuator toch moet aansturen?

Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 19:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als ze hem met vcds hebben afgesteld in beide eindstanden op de juiste voltages en de schoepen lopen soepel, dan lijkt mij de N75 eens goed om uit te wisselen. Desnoods van een andere auto dan kost het je ook niets.

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 13:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Als ze hem met vcds hebben afgesteld in beide eindstanden op de juiste voltages en de schoepen lopen soepel, dan lijkt mij de N75 eens goed om uit te wisselen. Desnoods van een andere auto dan kost het je ook niets.

De N75 kost ook niet veel. Eenvoudig zelf te wisselen? Deze hoef ik zo te zien niet af te stellen.

Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 19:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is niet zo heel moeilijk.

https://youtu.be/IPkGonTLEE8

Maar ik zou eerst even goed gaan zoeken je hebt ook niet echt een foutcode of is de ladedruck offset een foutcode? Even uitlezen en een log laten maken rijdend.
N75 is ongeveer 135 euro maar zou er eerst even 1 proberen van een andere auto om eerst het probleem te vinden.

Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: do 21 feb, 2019 20:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Dat is niet zo heel moeilijk.

https://youtu.be/IPkGonTLEE8

Maar ik zou eerst even goed gaan zoeken je hebt ook niet echt een foutcode of is de ladedruck offset een foutcode? Even uitlezen en een log laten maken rijdend.
N75 is ongeveer 135 euro maar zou er eerst even 1 proberen van een andere auto om eerst het probleem te vinden.

Nou, daar werd bij de garage een groot vraagteken achtergezet, dus ik vermoed dat dit niet correct was. Het is bovendien opvallend dat het lampje alleen bij afremmen/stilstand begint op te lichten, dus je zou denken dat er iets misgaat bij het afsluiten van de klep met een offset van -30%. De foutmelding is een onwaarschijnlijk signaal, iets wat in mijn geval alleen voorkomt bij tot stilstand komen.

Het probleem is dat ik nu bij twee garages ben geweest, terwijl ik totaal niet verder ben gekomen. Alles is nu vrijwel gedaan wat onder de foutmelding valt: actuator vervangen (totaal nutteloos gebleken), leidingen gecontroleerd, actuator opnieuw afgesteld.

Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 17:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou even bij een forumlid langsgaan met vcds.
En dan een log maken van de actuator, N75 sturing, turbo druk etc en kijken welke fouten er allemaal voor staan en waarna het voorkomt. Turbo actuator duty cycle testen bij stilstand en rijdend kijken wat er gebeurt. Is er wellicht een kabelbreuk etc... Vanuit daar steeds zaken proberen uitsluiten.

Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2019 10:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Ik zou even bij een forumlid langsgaan met vcds.
En dan een log maken van de actuator, N75 sturing, turbo druk etc en kijken welke fouten er allemaal voor staan en waarna het voorkomt. Turbo actuator duty cycle testen bij stilstand en rijdend kijken wat er gebeurt. Is er wellicht een kabelbreuk etc... Vanuit daar steeds zaken proberen uitsluiten.

Ja, ga binnenkort naar een garage met wat meer verstand van TDI's. Ditmaal zelf de N75 vervangen, probleem is gisteren weggebleven, maar vanochtend weer terug. Dus inmiddels is de actuator en N75 vervangen, waardoor er niet veel opties meer over zijn. Lijkt weer zo'n eindeloos verhaal te gaan worden. Pissig

Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2019 17:57  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dat is balen maargoed een frisse N75 is wel fijn in je auto. Goed plan er zijn enkele sponsors van deze site die daar wel raad mee weten.

Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 02 mrt, 2019 19:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Dat is balen maargoed een frisse N75 is wel fijn in je auto. Goed plan er zijn enkele sponsors van deze site die daar wel raad mee weten.

Inmiddels bij Jos van JB Autoservice geweest en volgens hem was de actuator simpelweg verkeerd afgesteld. Paar testritjes gemaakt en naar huis gereden, nog geen problemen gehad. Sowieso een beter gevoel bij deze garage, omdat er naar data wordt gekeken in plaats van direct onderdelen te vervangen.

Roy_01
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 02 mrt, 2019 19:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Poeh kom je er goed vanaf. Tenminste iemand echt met kennis.
Raar dat de anderen een actuator niet goed kunnen afstellen de waardes zijn allemaal bekend voltage en vacuŁm.
Daarom ga ik altijd naar JB toe met motorisch onderhoud.

Z0mer
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: za 02 mrt, 2019 19:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Poeh kom je er goed vanaf. Tenminste iemand echt met kennis.
Raar dat de anderen een actuator niet goed kunnen afstellen de waardes zijn allemaal bekend voltage en vacuŁm.
Daarom ga ik altijd naar JB toe met motorisch onderhoud.

Ja, daarom wacht ik nog even met juichen. JB zei wel dat veel garages hier toch moeite mee hebben. De andere garage begon direct met het vervangen van de actuator, die blijkbaar helemaal niet kapot was maar simpelweg verkeerd was afgesteld. Er is namelijk een andere motor ingekomen en die is opnieuw opgebouwd (en blijkbaar verkeerd afgesteld), dus misschien hebben ze simpelweg die afstellingen overgenomen (weet niet of dit mogelijk is). Hij had het ook nog over dat ze de basisinstellingen niet hadden overgenomen.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VagtechniekAutodiagnose-mobiel
JosVVT
Uw advertentie hier? Mail ons!Chiptuning Feno
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008