Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
uptownwings
Lite Member

Auto: VW Passat
lithuania.gif
BerichtGeplaatst: vr 22 feb, 2019 15:16  Onderwerp:   Moeilijke start na afkoelen Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Howdy allen,

Na mijn avonturen met het vervangen van de nokkenassen en dergelijke, het probleem met de brandstofpomp, etc, heb ik een nieuw 'probleem' gemerkt waar ik me op wil focussen.

Koud (van +5 tot -30 C) start de auto prima! Hij loopt wat ruig met die temperaturen voor de eerste halve minuut, maar goed, gloeien en meteen starten, geweldig! Dat is geen klacht. Een diesel moet tenslotte rustig warm worden.

Maar nu de vraag:

Ik heb het idee dat de computer denkt dat de motor eerder warm is dan dat ie daadwerkelijk warm is. Of in andere woorden, ik heb het idee dat de gemeten temperatuur door de computer afwijkt van de werkelijkheid. Dat uit zich in het volgende:
Als de motor nog niet warm is (koelvloeistof onder de 90 graden) en ik sta stil met de automaat in D, dan moet de motor werken om aan te blijven. Omdat de motor in de lengte is geplaatst schudt de auto werkelijk een beetje.
Zodra die 90 graden is bereikt is dit verschijnsel ook over, alsof ie dan ineens wel goed afgesteld is.

Na de auto wegzetten en afkoelen, zeg een uur of twee, dan is de motor nog 'warm'. Dat wil zeggen een graad of, wat zal het zijn, 30?
Op dat moment is starten moeilijker. Ik moet dan echt even een seconde of 2 tot soms 5 doorstarten waar hij normaal meteen pakt.

Het lijkt er dus sterk op dat iets niet helemaal juist de temperatuur meet of doorgeeft.

Iemand bekend met dit verschijnsel en bereid om een mogelijke schuldige aan te wijzen?

Alvast bedankt!

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van uptownwingsBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member

Leeftijd: 45
Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 02 mrt, 2019 19:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

met VCDS de temperatuur sensor en de pomptiming controleren.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVTJD Engineering
Chiptuning FenoAutodiagnose-mobiel
Jos
VagtechniekUw advertentie hier? Mail ons!

© TDI Club Nederland 2008