Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Udo
Lite Member

Auto: VW Fox 1.4TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2020 16:27  Onderwerp:   KM-stand overnemen in andere tellerbak Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Rijders,

Bij mijn VW Fox (5Z) TDI was het geluidje voor o.a. de richtingaanwijzers, etc uitgevallen, dus een andere (2e handse) tellerbak door de dealer laten inbouwen.
Nu beweeert de dealer dat de KM-stand niet in te stellen is in deze andere tellerbak.
Toch wil ik graag gewoon 'doortellen' qua KM-stand.
Wie kan me vertellen met welke dealertooling en hoe dit te realiseren is?

Groeten,
Udo

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van UdoBekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 11 jun, 2020 22:07  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dit kan wel, met vag dash com.

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Udo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 jun, 2020 01:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dank; iemand met details hierover?

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van UdoBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 jun, 2020 07:15  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tip m.b.t. sponsor of andere partij die dit kan oplossen is ook welkom!

Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 35

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 jun, 2020 12:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bonny van het VWPassat forum kan dit voor je doen.

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
audidriver73
Lite Member

Leeftijd: 46
Auto: SEAT IBIZA ST FR + VW Transporter T5-2014
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 12 jun, 2020 21:16  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

VAG Techniek volgens mij ook

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van audidriver73Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Udo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 15:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

audidriver73 schreef:
VAG Techniek volgens mij ook

Helaas....

Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2020 16:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mogelijk Jos, maar garantie tot ik op enter heb gedrukt.

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 27 jun, 2020 12:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nog niemand gevonden die volmondig beweert e.e.a. te kunnen t.b.v. een VW Fox.
Daarom op Ebay maar een speakertje gescoord.
Daarmee ga ik proberen de zaak te vervangen op de oude tellerbak.

Vraag:
Kan ik deze oude tellerbak met nieuwe speaker testen zonder de tellerbak in te leren? (i.e.: alarmlichten aan en komt er dan een geluidje als de startblokkering etc er nog op zit?)

Thijs_Rallye
Lite Member

Leeftijd: 39

Auto: Polo 9N1 TDI / Peugeot 205 1.9 GTi / Peugeot 205 1.9 Rallye / Peugeot 309 GTi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 29 jun, 2020 14:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Wellicht dat het VAG K Can commander kan. Software werkt met de "blauwe" vagcom kabel. Je zou als test eens je immo kunnen dumpen met die kabel en dan inloggen met vagcom.

Maagd  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van Thijs_RallyeBekijk gebruikers profielStuur PM
RRider
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 11:53  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het speakertje kun je gewoon vervangen op je oude tellerbak als je dit netjes doet.
Wel de accu van tevoren loshalen, en naderhand pas aansluiten. Anders werkt de startblokkering niet mee. Dan hoef je verder ook niets in te leren.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RRiderBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 14:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Oh! Dat is interessante info.
Dus de startblokkering in de tellerbak kent de sleutels nog maar authenticeert zich dus niet specifiek tegen de computer die de motor beheert?

RRider
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 19:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb het topic nog eens goed gelezen, volgens mij is de nieuwe tellerbak al ingeleerd. Dan kan het inderdaad zijn dat de oude tellerbak niet zomaar werkt (zou je moeten proberen)

Het speakertje kun je wel vervangen en testen, want als je de lichten aan doet zonder sleutel in het contact met de deur open, dan hoor je als het goed is het vertrouwde geluid.

OfflinePersoonlijke Gallerij van RRiderBekijk gebruikers profielStuur PM
Thijs_Rallye
Lite Member

Leeftijd: 39

Auto: Polo 9N1 TDI / Peugeot 205 1.9 GTi / Peugeot 205 1.9 Rallye / Peugeot 309 GTi
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 jul, 2020 07:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Udo schreef:
Dus de startblokkering in de tellerbak kent de sleutels nog maar authenticeert zich dus niet specifiek tegen de computer die de motor beheert?

Ligt eraan of ze de ECU aan de tellerbak hebben aangepast, of de tellerbak aan de ECU. Insteken en proberen Knipoog.

Maagd  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van Thijs_RallyeBekijk gebruikers profielStuur PM
Udo
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 01 jul, 2020 08:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nouja...
Wil ik aan de slag met de tellerbak, dan blijkt het stukje plastic rond de LCD display en over de as van de snelheidmeternaald weg te zijn. (zie https://media.autoweek.nl/m/5l7y876by368.jpg voor een idee van hoe e.e.a. er uit zou moeten zijn)
Het was niet nodig om de originele tellerbak te openen bij wisseling met een vervangende bak.
Daarnaast heeft de dealer me niets gemeld hierover.
Hoe kom ik aan een werkende tellerbak met correcte KM-stand die ook optisch in orde is?

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVTVagtechniek
Chiptuning FenoUw advertentie hier? Mail ons!
Jos
JD Engineering

© TDI Club Nederland 2008