Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
bregt14
Lite Member

Leeftijd: 37
Auto: Caddy 2.0CR 4motion DSG
belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 00:55  Onderwerp:   Definitief uitschakelen Safelock Caddy 2013 Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hallo,
Ik zoek een oplossing voor volgend probleem.
Mijn Caddy 2.0 CR TDI 4motion heeft de Safelock-functie.
Dit vind ik ongelofelijk gevaarlijk aangezien mijn auto een tussenschot heeft en ik zo dus kan opgesloten geraken in mijn eigen wagen.
Op de site van Gerrit Speek staat het volgende:
- [46-Comfortsysteem]
- [Hercoderen-07]
- Long Coding
- [Byte 00]: Central Locking without Safe-Function
Met mijn Autel Maxisys is er echter geen module 46 te vinden ( Geen verbinding).
Kan iemand me verder helpÍn aub?

Tweeling Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van bregt14Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Mari
Lite Member

Auto: VW Golf VII
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 12:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

... SafeLock wordt pas actief als je de auto afsluit, hoe groot is de kans dat je de auto afsluit als je er nog in zit? En daarbij heb je dan de sleutel in bezit dus kan je de auto ook weer openen...

Je krijgt bij uitzetten van de auto een melding op je display over SafeLock, dat je de handleiding moet raadplegen. Heb je dat gedaan? Zou zo maar eens mogelijk kunnen zijn dat dit op andere wijze dan hercoderen kan worden gedaan!

De aanpassingen die je kan vinden op de website van Gerrit Speek worden gedaan met VCDS, VCP en wellicht ook met OBDeleven.

OfflinePersoonlijke Gallerij van MariBekijk gebruikers profielStuur PM
bregt14
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 15:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Je kon er toch zelf van uit gaan dat ik de handleiding gelezen heb voordat ik overging tot het proberen herprogrammeren?
Als ik in mijn auto stap en ik steek 10 sec de sleutel niet in het contact, dan is safelock geactiveerd en zit ik opgesloten in mijn auto.
Als ik dus bezig ben in mijn laadruimte en de deur waait dicht zit ik dus vast.
Sowieso is ooit het batterijtje eens leeg van mijn afstandsbediening en kan ik er dan een raam uit schoppen. Als je rond googlet zie je dat het een situatie is die al veel voorgekomen is. Het is ook met reden dat VW van dit levensgevaarlijk systeem is afgestapt.

Tweeling Geslacht:Man Varken OfflinePersoonlijke Gallerij van bregt14Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Mari
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 19:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

... volgens mij staat er wat anders in de handleiding in betrekking tot safelock dan wat jij hier post... (moest er voor naar de auto lopen omdat de handleiding in de auto ligt Knipoog ) Uitschakelen SafeLock door 2x op sluiten te drukken bij afsluiten van de auto...

Heb je het geprobeerd? Je auto te openen, erin te gaan zitten en te wachten zonder je sleutel in het contact te steken? Ik wel, ook na 5 minuten kan ik gewoon uitstappen... Pas als ik de deur sluit met de sleutel of AB dan kan ik van binnenuit niet meer uitstappen... Dat is wat SafeLock behoort te doen!

Wat wel gebeurd is dat wanneer je de auto opent vanaf afstand met de AB en je open de deur niet binnen afzienbare tijd, de auto zich weer afsluit als beveiliging.

Bij de gevonden informatie op de website van Gerrit Speek staat ook dat het niet voor alle merken/modellen toepasbaar zal zijn. Om er achter te komen of het bij jouw auto op deze manier kan worden uitgeschakeld zal je even op zoek moeten naar iemand met VCDS...

Vreemd genoeg weinig posts hierover op dit forum, noch het VWForum, dus zal allemaal wel meevallen. Als ik al Google, dan lees ik in veel gevallen dat men niet weet hoe men het kan uitschakelen... ook lees ik verder nergens of het uit te schakelen valt met VCDS of eender welke andere tool dan ook!

Mari
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 20:02  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Overigens, het kan best zijn dat je helemaal geen module 46 in je Caddy hebt zitten... Kijk dan eens in Module 9, eerste byte (met VCDS)...

Roy_01
Lite Member

Leeftijd: 35

Auto: Scirocco 2010 2.0 tdi dsg
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 21:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Gaat de auto ook op safelock als je autoclose >30 km/h hebt aanstaan?
Volgens mij mag dit in Nederland ook niet meer geactiveerd verkocht worden.

Steenbok Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Roy_01Bekijk gebruikers profielStuur PM
bregt14
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 21:34  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb de nacht en zit op het werk, dus heb even een simpel filmpje gemaakt.
Hier zie je dus dat het zichzelf activeert.
safelock

bregt14
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2020 21:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou ook graag mijn auto gebruiken om in te camperen, maar dit gaat nu dus niet omdat het risico veel te groot is om er in opgesloten te zitten.

Mari
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 06:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Roy_01 schreef:
Gaat de auto ook op safelock als je autoclose >30 km/h hebt aanstaan?
Volgens mij mag dit in Nederland ook niet meer geactiveerd verkocht worden.

Dat is wat anders... Anti-Hijjack, wanneer je stopt kan je gewoon van binnenuit de deur openen door 2x de deurhendel te bedienen...

bregt14
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 12:36  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Anti hijack is niet actief. (Wat dan weer wel actief zou mogen zijn.)

Gbn
Lite Member

Auto: Seat Leon
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 15:19  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als ik dit zo zie, is de microswitch in je deur defect.
De auto detecteert niet dat de deur open is, en gaat 30 sec. na het open signaal van de afstandsbediening weer op slot.
als je witl testen, doe de deur open met AB, stap in in de passagierskant en check wat er gebeurd.

Haynes: Refitting is the reverse sequence to removal.
Translation: But you swear in different places.

OfflinePersoonlijke Gallerij van GbnBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
bregt14
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 15:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Daar dacht ik ook aan, maar mijn binnenverlichting gaat normaal aan.

Gbn
Lite Member

Auto: Seat Leon
blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 16:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ja, dat is normaal als je met de afstandsbediening de deur van slot haalt.
maar dat is niet hetzelfde als de binnenverlichting aan als je de deur open doet (zoals ik het in het filmpje zie)

Haynes: Refitting is the reverse sequence to removal.
Translation: But you swear in different places.

OfflinePersoonlijke Gallerij van GbnBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
bregt14
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 17:24  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik heb het even getest. Via passagiersdeur hetzelfde verhaal als in het filmpje.

Mari
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 18:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

... gaat je binnenverlichting ook normaal aan als je na een ritje thuiskomt, auto afzet en de deur opent?

Iets doet mij ook denken dat je auto niet registreert dat er na openen met de AB een deur wordt geopend en zoals ik al aangaf sluit de auto zich dan na pak hem beet 30 seconden weer af als beveiliging.

Maar kunnen en kort of lang over doorgaan, auto even aan een computer hangen met VCDS, dan kom je er ofwel achter dat er een probleem is met je deurslotmodule(s) danwel je kijkt of je de safelock kun laten uitschakelen!

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Uw advertentie hier? Mail ons!VVT
JosVagtechniek
JD Engineering
Chiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008