Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
voodoo
Lite Member

Leeftijd: 39
Auto: a6
belgium.gif
BerichtGeplaatst: ma 05 dec, 2005 23:22  Onderwerp:   garrett gt1749vb,pp764 met sachs koppeling en chip Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hey ,heb onlangs een turbo met spruitstuk gekocht type gt1749vb ,en ik zoek namelijk reactie of het echt zin heeft om deze te plaatsen ,ik weet namelijk niet welke turbo er onder mijn wagen zit op het moment , het is een seat toledo van 1999 met 81kw,110 pk . deze turbo is van een 150pk motor en past mogelijk niet, dus graag jullie ervaringen hierover ,of het mogelijk is deze te plaatsen ,en het echt nut heeft tegenover de huidige turbo ,als iemand mij kan zeggen welke turbo er onder mijn wagen zit zou ook al veel geholpen zijn ....

Edited by - voodoo on 15 June 2006 22:46:20

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van voodooBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
JohnDeere
Lite Member

Leeftijd: 43
Auto: Seat Leon 1P
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 09:08  Onderwerp:   garrett gt1749vb,pp764 met sachs koppeling en chip Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

welke erin zit staat er natuurlijk gewoon op he

Tweeling Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van JohnDeereBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
voodoo
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 09:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ja dat weet ik wel , maar kan niet aan de turbo , heb geen brug en met een krik kan je niet hoog genoeg om aan de turbo te komen spijtig genoeg

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van voodooBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
dieselslurper
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 09:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Een brug heb je echt wel nodig.. Volgens mij moet eerst je aandrijfas er volledig onderuit om goed bij de turbo te kunnen en moet hij er langs onder uit.
In ieder geval moet de turbo van de 150 pk er langs onder weer terug in. Als hij zou passen.Ik heb wel gehoord dat het gewoon zou moeten passen maar echt zekerheid kan ik je daar ook niet over geven omdat ik het zelf nog niet heb geprobeerd.

Luc.

OfflinePersoonlijke Gallerij van dieselslurperBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
voodoo
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 09:43  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

als ik dan een 1749v heb onder de auto standaard, heeft het dan zin dat ik de gt1749vb eronder ga plaatsen ? heeft deze meer kracht of ben ik fout?? wat zijn de verschillen van druk bij deze turbo's?
greetz mitch

davy
Lite Member

Auto: golf 6 R20
belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 12:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Het zal niets uithalen volgens mij zonder de software aan te passen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je turbo die er nu op zit zijn beste tijd gehad heeft en daarmee kan je misschien terug je volle vermogen hebben.

Ik weet ook niet juist of die VB past op je 110pk maar als hij op de motor past moet je nog steeds een koppelstukje maken voor je IC buis, deze aansluiting is groter bij een vnt17 dan bij je vnt15... Ik zou ook de verstuivers upgraden en dan pas ga je het potentieel van die VB kunnen benutten.

grtzz

Kreeft  Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van davyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
voodoo
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 12:11  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

je zegt dat er een vnt15 op staat? kan je dat met zekerheid zeggen ? dan weet ik dat het plaatsen van de gt1749vb zeker al nut heeft, idd met softwareaanpassingen wel te verstaan ! bedankt voor de wijze raad !!! heeft me al veel geholpen ;hopelijk kan je me nog verder helpen mijn to-do is nieuwe verstuivers ofwel t4 ofwel die van Fratelli Bosio weet alleen niet welke van FB race 520 of powerplus764 ,en de gt1749vb turbo plaatsen
alle hulp is welkom !!!

dieselslurper
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 12:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou toch zeker eerst eens alles goed opmeten om te kijken of het enigzinds zou kunnen passen.

Houd ook rekenig met het feit dat je dus de diameter van het gehele traject luchtfilter,turbo,IC,inlaatspruitstuk eigenlijk ook mee moet vergroten wil het echt het gewenste effect hebben.

vermogenswinst zal je er zo niet van hebben eerder minder zeker als de turbine compressor combi werkelijk groter is zal er meer energie nodig zijn om hem te doen opspoolen.

En uiteraard, alleen meer diesel kan meer vermogen betekenen.

Luc.

OfflinePersoonlijke Gallerij van dieselslurperBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
davy
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 13:20  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

je zegt dat er een vnt15 op staat? kan je dat met zekerheid zeggen ? dan weet ik dat het plaatsen van de gt1749vb zeker al nut heeft, idd met softwareaanpassingen wel te verstaan ! bedankt voor de wijze raad !!! heeft me al veel geholpen ;hopelijk kan je me nog verder helpen mijn to-do is nieuwe verstuivers ofwel t4 ofwel die van Fratelli Bosio weet alleen niet welke van FB race 520 of powerplus764 ,en de gt1749vb turbo plaatsen
alle hulp is welkom !!!

Ik ben vrij zeker dat je een vnt15 hebt omdat je auto van 1999is. Of hij moest motorcode asv hebben dan is er kans dat er al een gt1749v opzit, wat niet wil zeggen dat die gelijk aan de GT1749VB, het binnenwerk en de afstelling van de vtg is anders.

Tja en die verstuivers, ik zou natuurlijk direct de zwaarste race 520 nemen maar dat moet jij voor jezelf weten. Je hebt dan wel een chip op maat nodig, maar dat is nu geen probleem denk ik.

Alles aanpassen aan die grote turbo kan je ook doen, dit zegt dieselslurper. Maar bij de r-tdi van uit de rally zijn ze verplicht een restrictor te gebruiken en dit geeft een positief resultaat volgens hun. Ze zeggen dat dit de luchtstroom versneld zodat ze meer vermogen hebben . Dus haalt het iets uit als je het inlaattraject mee vergroot?

grtzz

Aangepast door - davy op 06 December 2005 13:21:25

Kreeft  Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van davyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
voodoo
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 14:37  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bedankt alvast voor de hulp ,ik neem dan de raad van je op en neem de race 520 verstuivers, aangepaste chip ,en dan mijn turbo vervangen ,indien deze kan passen idd, dit is nog een twijfelgeval , daarom nog even wachten voor ik alles ga plannen, mijn huidige turbo werkt nog goed, dus eerst zeker zijn dat deze erop past,
graag iemand die dit kan bevestigen dat de gt1749vb erop kan passen ,mogelijk met wat aanpassingen ...

davy
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 17:35  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

bedankt alvast voor de hulp ,ik neem dan de raad van je op en neem de race 520 verstuivers, aangepaste chip ,en dan mijn turbo vervangen ,indien deze kan passen idd, dit is nog een twijfelgeval , daarom nog even wachten voor ik alles ga plannen, mijn huidige turbo werkt nog goed, dus eerst zeker zijn dat deze erop past,
graag iemand die dit kan bevestigen dat de gt1749vb erop kan passen ,mogelijk met wat aanpassingen ...

Raad is het niet echt hoor over die verstuivers, het ligt er aan hoeveel vermogen je voldoende vind. Persoonlijk zou ik wel de 520 race nemen, deze zijn goed tot ong 200pk. Ben je tevreden met minder vermogen, dan zou ik toch de 764 nozzles nemen, dit is minder belastend voor je motor dus ivm met de betrouwbaarheid zit je goed wat ik niet kan zeggen van die race nozzles....

Misschien heb je voor die race 520 wel een aangepaste vp pomp nodig? Voor concrete info zou ik naar fratelli of diesel service mailen.

Als je dan toch zou beslissen om die race verstuivers te nemen zou ik een andere uitlaatlijn aanraden van 63.5mm om dan toch die hete uitlaatgassens sneller buiten te krijgen. Volgens mij zal het kostenplaatje rond de 1500€ liggen aangezien je die gt1749vb al in je bezit hebt. Er komt heel wat bij kijken indien je het goed en betrouwbaar wil doen.

grtzz

fedde
Lite Member

Leeftijd: 32

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 17:39  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

bij race verstuivers moeten er dan ook grotere plunjers in je pomp gezet worden?

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
voodoo
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 18:29  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

mijn wagen moet nog wel betrouwbaar zijn en een redelijk aantal km's kunnen rijden ,en als er zelfs pompaanpassingen moeten gebeuren ,zullen toch de powerplus nozzles worden , zal ik wel aan een 180 pk graken of niet?? en een 2.3 turbodruk dan de verstuivers en aangepaste chip door Jeroen Dick van JD engineering

davy
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 18:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

mijn wagen moet nog wel betrouwbaar zijn en een redelijk aantal km's kunnen rijden ,en als er zelfs pompaanpassingen moeten gebeuren ,zullen toch de powerplus nozzles worden , zal ik wel aan een 180 pk graken of niet?? en een 2.3 turbodruk dan de verstuivers en aangepaste chip door Jeroen Dick van JD engineering

Dan heb ik liggen wat je zoekt. check PM...

grtzz

voodoo
Lite Member

belgium.gif
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2005 19:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

heeft er iemand ervaingen ermee, blijkt toch dat renate geen aanpassingen aan haar pomp heeft gedaan?? of heb ik het mis? ze heeft dus de race520 nozzles onder haar wagen met hybride turbo en aangepaste chip door JD

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Jos
VagtechniekVVT
JD EngineeringChiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008