Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
fedde
Lite Member

Leeftijd: 32

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 21:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

de bb(botman bank)

omdat daar de meeste mensen op zijn geweest volgens mij
en dus het beste is voor de vergelijking

Maagd Geslacht:Man Slang OfflinePersoonlijke Gallerij van feddeBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
EJH
Lite Member

BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 21:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik zou met mijn ibiza (chip+nozzles) ook nog eens naar een rollenbank willen.

Lees uit diverse reacties dat er in de week van 19 februari een meeting zou zijn bij Freddy Cane in Gorredijk.

Alleen ben ik dan zelf een weekje met vakantie.

Wanneer is Botman weer in het noorden??

OfflinePersoonlijke Gallerij van EJHBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renate
Erelid
Erelid

Leeftijd: 54
Auto: Porsche Boxster S en Ibiza
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 21:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lees [url="http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15799&FORUM_ID=26&CAT_ID=4&Topic_Title=Vooraankondiging+meeting+12+Maart&Forum_Title=Meetings"]dit[/url] eens en sluit je [url="http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16104&FORUM_ID=26&CAT_ID=4&Topic_Title=12+maart+roetstoet+vanuit+hoge+noorden&Forum_Title=Meetings"]hier[/url] aan.

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Ibizi
Lite Member

BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 21:51  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

zolang die van mij nog 100% standaard is durf ik niet.

OfflinePersoonlijke Gallerij van IbiziBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
M@rcel
Lite Member

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 22:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Waar zit dan wel het verschil in met die nozzles, als 't niet in de pk's is?

piekvermogen is 1. Het lang vasthouden is 2.

Ik kan me voorstellen dat je met de aangepaste verstuivers niet zo zeer veel meer vermogen krijgt qua piek (dat is als de auto al gechipt is), maar meer vermogen verspreid over een breder toerengebied. Het piekvermogen is gekoppeld aan een maximum met de standaard turbo. Je kunt er wel meer diesel in gaan spuiten (grotere verstuivers), maar als er niet genoeg lucht bij komt (maximum van turbo), dan helpt het weinig. Zoals al eens eerder is opgemerkt in een andere topic krijg je door de aangepaste verstuivers vooral meer vermogen in de hogere toeren (+3500)

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van M@rcelBekijk gebruikers profielStuur PM
Renate
Erelid
Erelid

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 22:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Dan wacht je toch nog.
Er zijn er velen hoor die eerst de kat uit de boom kijken.
Maar als ze de keuze eenmaal hebben gemaakt dan . . . . .
Ga eerst maar flink lezen.

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
NEeLuS
Lite Member

Leeftijd: 37

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Als ik dit allemaal zo lees..is het zeker de moeite waard Smile
En wat zijn daar van de kosten? als je alles compleet onderhanden laat nemen? en ben je de auto dan langer als een dag kwijt?

Groeten Niels

Leeuw Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van NEeLuSBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renate
Erelid
Erelid

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 22:13  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Daarvoor kan je beter Jos bellen.

Ibizi
Lite Member

BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 22:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Dan wacht je toch nog.
Er zijn er velen hoor die eerst de kat uit de boom kijken.
Maar als ze de keuze eenmaal hebben gemaakt dan . . . . .
Ga eerst maar flink lezen.

ik bedoelde een meeting met rollebank he, dat ik naar het beruchte uffelte ga voor waarschijnlijk nozzle's, behandeling en een chip staat al zo goed als vast.

OfflinePersoonlijke Gallerij van IbiziBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
NEeLuS
Lite Member

Leeftijd: 37

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2006 23:45  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Aha..ik zal jos een deze dagen eens bellen over hoe en wat.

Weten jullie hoe het zit met de betrouwbaarheid van de tdi dan nog? en of je er geen problemen met de APK mee krijgt vanwege de lege roetkatalysator?

Leeuw Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van NEeLuSBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2006 00:59  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Aha..ik zal jos een deze dagen eens bellen over hoe en wat.

Weten jullie hoe het zit met de betrouwbaarheid van de tdi dan nog? en of je er geen problemen met de APK mee krijgt vanwege de lege roetkatalysator?

[url="http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15234&FORUM_ID=30&CAT_ID=2&Topic_Title=Tuning%2C+simpel+overzicht+mogelijkheden+voor+de+TDI&Forum_Title=F%2EA%2EQ%2E+%26+How%2DTo%27s"]Deze pagina[/url] geeft op al je vragen antwoord.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
DayWaLk3R
Lite Member

BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2006 06:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

de Botman bank (en elke andere mobiele bank) geven nooit een juiste waarde.. die dingen zijn zo onstabiel als ik weet niet wat.. iedereen haalt 10pk meer op een mobiele bank. een echte Rollerbank meting doe je op een ge-eikte bank, zoals die bij Rica of Freddy Cane..

dus ik weet niet wie der naar Freddy Cane gaat voor de bank.. maar misschien is het wel een uitdaging om een TDi derop te zetten die al eerder is geweest op een mobiele bank. (zonder tussetijdse aanpassingen dus). dan zal je zien dat die van Freddy Cane minder Pk's zal laten zien dan botman.

OfflinePersoonlijke Gallerij van DayWaLk3RBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Jos_br
Lite Member

Leeftijd: 61

Auto: Audi A3
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2006 08:04  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

de Botman bank (en elke andere mobiele bank) geven nooit een juiste waarde.. die dingen zijn zo onstabiel als ik weet niet wat.. iedereen haalt 10pk meer op een mobiele bank. een echte Rollerbank meting doe je op een ge-eikte bank, zoals die bij Rica of Freddy Cane..

dus ik weet niet wie der naar Freddy Cane gaat voor de bank.. maar misschien is het wel een uitdaging om een TDi derop te zetten die al eerder is geweest op een mobiele bank. (zonder tussetijdse aanpassingen dus). dan zal je zien dat die van Freddy Cane minder Pk's zal laten zien dan botman.

Dit is allemaal al eens gedaan en de verschillen zijn onderling ongeveer 1a2 pk.........er zijn ook auto`s in bijv. Duitsland gemeten en ook deze verschillen zijn te verwaarlozen.

Jos.

Kreeft Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van Jos_brBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Renate
Erelid
Erelid

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2006 08:12  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:
dus ik weet niet wie der naar Freddy Cane gaat voor de bank.. maar misschien is het wel een uitdaging om een TDi derop te zetten die al eerder is geweest op een mobiele bank. (zonder tussetijdse aanpassingen dus). dan zal je zien dat die van Freddy Cane minder Pk's zal laten zien dan botman

Ik ken er ook meerdere die ook op beide banken zijn geweest en wat bleek dat die van Botman paar pk's minder aangaf.

Ik ben ook op beide banken geweest en verschil is zowat nihil.

In drachten meeting met vele benzineslurpers was Eric er ook.
En de grootste gros van de benzinewagens gingen met de staart tussen de benen weg en schreeuwden dat de bank te weinig aangaf.
Op tussendoor op dezelfde dag zijn o.a. Yara, fasttdi en ik en nog meer er ook op geweest en er kwamen zeer mooie cijfers te voorschijn.

Bij meeting EPS kwamen er ook hele mooie cijfers eruit maar ook een paar waren terleurgestelt.
Die zijn terug gegaan naar hun chipper/dealer en wat bleek dat het ook ergens aan lag.

TeazNutz
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2006 09:30  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

volgens mij moet je het verschil zien in de voorgeschreven pks

voorgeschreven voor de gechipte 110 is 140pk
voor de gechipte en genozzlede 110 is 160
als de gechipte 110 160 haald
dan zou de genozzlede dus zon 180pk op de bank hebben

volgens mij is er nog geen genozzlede en gechipte 110 op de bank geweest

zou mooi zijn als jij de eerste bent

No way dat een 110pk met andere verstuivers en een chip 180pk gaat halen met een vnt-15 lader.
Ja moet rekenen op een 160pk met verstuivers en chip! Hoewel je altijd uitzonderingen hebt natuurlijk. Maar ik denk dat je gemiddeld gezien rond de 160 a 165pk zal uitkomen!

OfflinePersoonlijke Gallerij van TeazNutzBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

Chiptuning FenoJD Engineering
JosVVT
Vagtechniek

© TDI Club Nederland 2008