Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
Boertie
Lite Member

Leeftijd: 42
Auto: VW Golf IV
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 21:27  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Een antivlokmiddel is niets anders dan een scheut benzine op een volle tank.

Vroeger werd het geadviseerd om bij strenge vorst benzine bij te mengen om vlokvorming te voorkomen. Tegenwoordig word dit al bij de/het raffinaderij/depot al gedaan. Dat ik ook te zien op de afleverbon. Als je winterdiesel gebracht krijgt staat dat ook op de bon.

als dat zo was dan zou je motor niet zo fijn meer lopen aangezien het TDI blokje Benzine niet zo goed kan waarderen dan de oude diesels.

tegenwoordig gooien ze petroleum ofzo erbij .

dat halve procentje merkt de tdi niets van. Ik heb ook wel eens perongeluk een paar liter benzine getankt, tank verder afgevuld met diesel en verder nog nooit problemen mee gehad

Boogschutter Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van BoertieBekijk gebruikers profielStuur PM
Michael_D
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 22:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

quote:

Vroeger werd het geadviseerd om bij strenge vorst benzine bij te mengen om vlokvorming te voorkomen. Tegenwoordig word dit al bij de/het raffinaderij/depot al gedaan. Dat ik ook te zien op de afleverbon. Als je winterdiesel gebracht krijgt staat dat ook op de bon.

als dat zo was dan zou je motor niet zo fijn meer lopen aangezien het TDI blokje Benzine niet zo goed kan waarderen dan de oude diesels.

dat halve procentje merkt de tdi niets van. Ik heb ook wel eens perongeluk een paar liter benzine getankt, tank verder afgevuld met diesel en verder nog nooit problemen mee gehad

Ok so cut the crap ...moet ik een tankauto met dat spul regelen ?
Ieder een multibox van 1000 liter ??

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Michael_DBekijk gebruikers profielStuur PM
GoIVerik
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: wo 07 nov, 2007 23:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

quote:

Als er iets schraal is en dus niet goed voor een diesel is het peteroleum wel.

@PjotrK
Als je een keer een paar liter rode diesel hebt getankt en dan een tijd lang niet kunnen ze dat heus niet meer vinden hoor.
Misschien zit er nog wat in het filter maar een monster nemen ze uit de tank dus daar vinden ze niks.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van GoIVerikBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
mindpicture
Lite Member

BerichtGeplaatst: do 08 nov, 2007 10:50  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk dat ik er een motor van een Leopard in gooi, dat rijd overal op ( benzine, diesel, kaarsvet, hout, piepschuim, aardgas, smoeders wiskey, ochtendzeik )

OfflinePersoonlijke Gallerij van mindpictureBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
Renate
Erelid
Erelid

Leeftijd: 54
Auto: Porsche Boxster S en Ibiza
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 20:33  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik kwam nog 2 oude foto's tegen toen ik dieselcontrole kreeg

Ram Geslacht:Vrouw Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van RenateBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepageMSN Messenger
Tim_vr6
Lite Member

Auto: MK IV 74kw 10-2002 / 81kw 2003.
suriname.gif
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2007 20:47  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

quote:

Hmmmm hier doen ze het nog netjes.
Had donderdagmiddag/avond ook een controle op de N381 vanaf Oosterwolde.
Ik zal je zeggen: de hele parkeerplaats lag onder de diesel.
Haalde de "lege" slang uit de tank, en liep gewoon door naar de volgende auto, niks niet opvangen, nee lekker laten lekken op het wegdek.
Niet te geloven.

OfflinePersoonlijke Gallerij van Tim_vr6Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
dj.verhulst
Lite Member

Leeftijd: 50

Auto: Skoda Octavia
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2007 08:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk dat de overheid dit zelf aanwakkerd.
hoe duurder de diesel word, met de meest stomme excusses
hoe intersanter het word ,, ik woon in het oosten bij de grens , ik ga geen rode diesel tanken mij te link .....

ik vind het zelf aanlengen van plantaardige olie met diesel wel intersant ,, als de kleur overeen komt heb je geen problemen met een rode diesel controlle , ze kijken naar de kleur ,, al zag ik op die foto's geen check op die marker ....
je bespaar wel een flink stuk

en die scheepsdiesel , er zijn best nieuw schepen die hoogwaardige diesel hebben die vergelijkbaar zijn met nieuwe vrachtwagens....
je zou eigenlijk eens met een binnenvaart schipper moeten praten die de blanke diesel in duitsland koopt ,,, wat de normen zijn en de handels namen voor hoogwaardige blanke (rode) scheepsdiesel......

en aangezien in duitsland diesel duurder is dan bij ons, moet daar ook wel een handel zijn in die blanke diesel......

ik hoop dat het wel gaat zakken ,, anders voorspel ik een toename diefstal van diesel , er staan genoeg vrachtwagens langs uitvals wegen in het weekend die de woonwijk niet inmogen.....
of op parkeer terreinen je tank leeg gezogen.....

Ram Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van dj.verhulstBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepageMSN Messenger
Michael_D
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2007 11:48  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik hoop dat het wel gaat zakken ,, anders voorspel ik een toename diefstal van diesel , er staan genoeg vrachtwagens langs uitvals wegen in het weekend die de woonwijk niet inmogen.....
of op parkeer terreinen je tank leeg gezogen.....
[/quote]

Leuk krijgen we van die Madmax toestanden, ik ga ff zo'n Helicopter inelkaar flansen.

Geslacht:Man  VerborgenPersoonlijke Gallerij van Michael_DBekijk gebruikers profielStuur PM
rubenverhaaf
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 01:28  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

beetje jammer dat dit toppic stopte, helemaal we nu zoon 6 jaar verder zijn..
is er al wat meer bekend over deze scheeps diesel ?

Grijns

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van rubenverhaafBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
golfiev5
Lite Member

Leeftijd: 41
Auto: Passat Variant
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 06:58  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

http://download.belastingdienst.nl/douane/docs/nieuwsbrief_rode_diesel_acc1121z1fd.pdf

Waterman Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van golfiev5Bekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
rubenverhaaf
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 11:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

aaaah, ze hebben weer een melkkoe gevonden.... Denk

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van rubenverhaafBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Timmer
Lite Member

Leeftijd: 42
Auto: VW Golf 4 66 kw 2000
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 14:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ze maken ook geen rode diesel meer aangezien dit zoveel kost is dat verschil bijna zo goed als weg in vergelijking met normale diesel.( dit is wat ze mij vertelde bij shell toen ik diesel moest hebben voor mijn machine)

Ram Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van TimmerBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
B5TDI
Lite Member

Leeftijd: 53
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2013 18:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

rubenverhaaf schreef:
aaaah, ze hebben weer een melkkoe gevonden.... Denk

Idd, we betalen nu fors meer voor de tractordiesel. Voordeel is wel dat ik nu de Passat ook gewoon thuis kan tanken. Prijsverschil met de onbemande pomp in het dorp is maar minimaal trouwens.....

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Ro'1
Lite Member

Leeftijd: 34
Auto: Seat Leon 5f ST FR
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 09 nov, 2013 01:05  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

larsvanderkaa schreef:
zit er aan te denken om gewoon rode diesel te gaan tanken, f**k de overheid, betaalde net 1.185* voor een liter blank goud!!

Dat waren nog eens tijden Huil

Ok people, move along. There's nothing to see here.

Ram Geslacht:Man Draak OfflinePersoonlijke Gallerij van Ro'1Bekijk gebruikers profielStuur PM
Boy_c_1990
Lite Member

Leeftijd: 31
Auto: Audi A3 Sportback 2.0TDI S-Tronic
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 23:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Nadeel is alleen dat het brandstofdiefstal erg in de hand werkt... Vroeger was rode diesel alleen te gebruiken in agrarische voertuigen en dergelijke en tegenwoordig is alles blank.

Bij ons op het werk is alleen dit jaar al zn 25.000 liter ontvreemd... Ze trekken gewoon je tank leeg Knipoog

Maagd Geslacht:Man Paard OfflinePersoonlijke Gallerij van Boy_c_1990Bekijk gebruikers profielStuur PM
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

VVT
JosChiptuning Feno
JD EngineeringVagtechniek

© TDI Club Nederland 2008