Powered by Neostrada.nl

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
timk1
Lite Member

Leeftijd: 48

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 21 mrt, 2015 00:35  Onderwerp:   cruise control stopt bij 115 km/uur Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

hallo
ik heb een motor en bak van een golf 4 in een golf 1 gebouwd. ik rij er sinds deze week mee. alles werkt prima, ook de cruise control. alleen werkt hij tot 115 km /uur en daarboven niet. iemand enig idee waar dit in kan zitten ?
het is een 1.9 tdi automaat uit een type 4 van 1999 .
alvast bedankt voor de reactie
tim

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van timk1Bekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member

Auto: Audi A4 Quattro 2.0 TFSI, VW transporter T5 GP
blank.gif
BerichtGeplaatst: za 21 mrt, 2015 08:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

je zal hem toch eerst uit moeten (laten) lezen op fouten.

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

Auto: Audi A6
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 21 mrt, 2015 13:01  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Denk dat het door de bandenmaat komt, dan ziet de motorcomputer niet meer in welke versnelling je rijdt.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
timk1
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 21 mrt, 2015 23:31  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

ik heb hem al laten uitlezen. komen geen foutcodes met betrekking tot dit probleem.
de wielmaat is 16 inch, vergelijkbaar met wat onder de golf 4 zit dus dat kan het probleem ook niet zijn.
nog meer of andere suggesties ?

Boogschutter Geslacht:Man Buffalo OfflinePersoonlijke Gallerij van timk1Bekijk gebruikers profielStuur PM
El Pino
Lite Member

Leeftijd: 35
Auto: Seat Leon 5F TSI & Ibiza 6L TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 22 mrt, 2015 00:08  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En wat is je bandenmaat? 16 inch is je velg maat.

Steenbok  Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van El PinoBekijk gebruikers profielStuur PM
Tyffoen
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 23 mrt, 2015 21:42  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Bandenmaat voor een golf 1 moet zijn, 195 45 16 . Betreft een golf 4 is dat 205 55 16. Als je 205 55 16 eronder hebt liggen , dan heb je met een afwijking te maken van 8,6 km/h verschil. Mocht het zo zijn zoals ik het hier beschrijf , dan zou ik toch voor een setje met de juiste bandenmaat gaan om zeker uit te sluiten dat dat het probleem niet is.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TyffoenBekijk gebruikers profielStuur PM
Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: ma 23 mrt, 2015 22:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Vreemd verhaal allemaal.
De snelheid wordt waarschijnlijk op de bak gemeten, dat wordt toch nergens met de ware snelheid vergeleken?

Vissen Geslacht:Man Tijger OfflinePersoonlijke Gallerij van AizeBekijk gebruikers profielStuur PM
timk1
Lite Member

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 23 mrt, 2015 23:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

klopt
de snelheid wordt op de bak gemeten dus al zitten er geen wielen onder de auto dan zou hij het nog moeten doen. staat volledig los van elkaar

Lucas
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 mrt, 2015 11:55  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Niet helemaal waar. Het baksignaal gaat naar de teller, wordt omgezet in een snelheidssignaal en dat wordt doorgestuurd naar de ecu tbv de cruise-control.

Daarom kun je de teller coderen vwb het impulssignaal van de bak.

Daarnaast; het snelheidssignaal en het motortoerental moeten een bepaalde ratio hebben. Als je de wielomtrek veranderd wordt die ratio anders lijkt me.

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van LucasBekijk gebruikers profielStuur PMBekijk de homepage
Tuxik
Moderator
Moderator

romania.gif
BerichtGeplaatst: di 24 mrt, 2015 14:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kan een gebrek aan ABS-sensors hier ook nog in meespelen ?

RB-TS-46 Golf 3 TDI
PZ-RB-36 Golf 3 TDI
HH-ND-35 Golf 3 TD
GS-67-BS Golf 1 LD

Geslacht:Man  OfflinePersoonlijke Gallerij van TuxikBekijk gebruikers profielStuur PM
Lucas
Site Admin
Site Admin

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: di 24 mrt, 2015 18:06  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Tuxik schreef:
Kan een gebrek aan ABS-sensors hier ook nog in meespelen ?

Volgens mij niet, snelheidssignaal via ABS is bij de Golf4 alleen gebruikt bij de R32 DSG bij mijn weten.

Aize
Lite Member

blank.gif
BerichtGeplaatst: di 24 mrt, 2015 18:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lucas schreef:
. Als je de wielomtrek veranderd wordt die ratio anders lijkt me.

Ben ik het niet helemaal mee eens.
Wat nog wel zou kunnen is dat de transmissie een slip heeft en zo de ratio in de war brengt.

Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  

JD EngineeringVVT
Jos
VagtechniekChiptuning Feno

© TDI Club Nederland 2008