Udo schreef:
Waarom slippen 1, 2 en 3 dan niet?
Trek je wel door tot het koppelmaximum?
(Een andere koppeling kan dit probleem eenvoudig fixen.)
Omdat je langer in de 4 5 6 zit waardoor de turbo vol op druk (lees max koppel) kan komen. Dit is ook de reden dat je het beste een log maakt in een zo hoog mogelijke versnelling.
Ook is de koppelvraag in hogere versnellingen sneller hoger en je kan het koppel in hogere versnellingen beter "wegzetten" op de weg.
Ik weet niet hoeveel km deze koppelingsset er al inzit, maar in de regel gaan ze door het chippen niet langer mee nee. Ik durf het niet te zeggen of een koppeling van een 2 liter TDi past, dat hangt van nogal wat factoren af. (oa aantal bouten (vliegwiel, steek van die bouten, montageflens, priseas diameter en aantal splines, totale dikte van koppelingsset en vliegwiel enz enz.)