Powered by Neostrada.nl


Plaats nieuw berichtPlaats reactie Vorige onderwerpEmail naar een Vriend.Sla dit onderwerp op als bestandPrintversieVolgende onderwerp
Auteur Bericht
erminio
Lite Member



Geregistreerd op: 22-9-2006
Berichten: 96


blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 21 mrt, 2010 21:11  Onderwerp:   Nieuwe BiTDI van VAG... Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

De nieuwste uitvoering van de 2.0TDI motor van VAG gaat 2 turbo's krijgen lees ik net :-))
Deze motor is nu al actief in de VW transporter T5 met 180pk, maar er schijnt dit jaar zelfs een 204pk versie te komen. Bij VAG intern schijnt er zelfs gesproken te worden over een 220pk versie.

Dit heeft allemaal te maken met downsizing. Hierdoor komt de 2.7TDI en zelfs sommige 3.0TDI te vervallen.

Het is te hopen dat deze motor ook in de snellere versies van de Seats, golfies, ect. komen :-))

Image

Hier info met als bron "Autobild";

Zitat:
Das Downsizing, also der Einsatz kleinerer Motoren zum Spritsparen, startet dem Bericht zufolge Anfang 2010. %u201EDanach beginnt die Benzinerpalette bei zwei turbogeladenen 1,2-Liter-Vierzylindern mit 85 und 105 PS. Der nächstgrößere 1,4-Liter-Benziner geht sogar in drei Varianten mit 80, 122 und 160 PS an den Start%u201C, informiert %u201EAutoBild%u201C und führt weiter aus: %u201EStatt des VR6 plant VW für das neue Golf-Topmodell einen aufgeladenen Zweiliter-Vierzylinder mit 272 PS. Der GTI bleibt dagegen dem Zweiliter treu, der im Editionsmodell stramme 240 PS leisten soll.%u201C Die neuen Diesel haben laut %u201EAutoBild%u201C-Bericht zwei Hubraumgrößen: Der 1,6-Liter mobilisiert 90 und 105 PS, der Zweiliter bringt es auf 140 und 170 PS. Dem Bericht zufolge ist der V6 TDI gestorben %u2013 nicht aber der Wunsch, auch im Diesel-Bereich die 200-PS-Hürde zu nehmen. Deshalb plane VW für den sportlich aufgemachten Golf GTD neben der 170-PS-Variante ab 2010 auch einen Zweiliter-Bi-Turbo-Überflieger mit zunächst 204 PS. Der Allradantrieb 4Motion profitiert nach Ansicht der %u201EAutoBild%u201C-Redaktion von der verbesserten Haldexkupplung und von der Kombination mit dem Doppelkupplungsgetriebe nach Audi-Vorbild. Die Ausstattungslinien, die Conceptline, Comfortline, Highline, GTI und GTD heißen, sollen nach Informationen des Magazins %u201Enoch in diesem Jahr um ein nobles Individualmodell und um ein sportliches R-Line-Angebot ergänzt werden.
Quelle: Autobild


... en nog wat nieuws gevonden....

Instapdiesel voor VW Touareg II

Nu de vijfcilinderdiesel van de Touareg geschrapt zijn, gaapt er een gat onder de kleinste diesel van de nieuwe generatie. Volkswagen past daar een mouw aan en introduceert een 2.0 BiTDI. Die motor werd voor het eerst gemonteerd in een Audi-concept in 2007 en zag onlangs het commerciële levenslicht in de T5 Transporter van Volkswagen. De Bi- in de naam staat voor een turbo met twee stappen, waardoor hij meer vermogen voortbrengt.

Voorlopig was dat beperkt tot 180 pk en 400 Nm, omdat de transmissie niet meer aan kon. Op de Touareg wordt echter gebruik gemaakt van een ander type versnellingsbak, waardoor plots wel een steviger vermogen mogelijk is. Met 204 pk en 450 Nm is dit de krachtigste 2.0 TDI van het ogenblik. Binnenkort wordt deze motorisatie ook in de nieuwe Passat en Sharan en de Audi A3 geplaatst. De huidige 3.0 V6 met 240 pk stijgt tegen 2011 ook een trapje, met de dubbele turbo bereikt hij een vermogen van zowat 300 pk.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van erminioBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Anil70_Tdi
Lite Member


Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 4-10-2009
Berichten: 1147
Woonplaats: Dordrecht
Auto: Caravelle 2.5TDI & Lupo 1.2 TDI
turkey.gif
BerichtGeplaatst: zo 21 mrt, 2010 21:41  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ik denk dat de Biturbo diesel ook in de A8 en Phaeton komt. Aangezien Mercedes ook een twinturbo 4 cilinder diesel heeft in zijn nieuwe S-klasse. Dit gaat VAG ook doen voor een beter label.

_________________
Audi A3 8V 1.4 TFSI S-Line

Boogschutter Geslacht:Man Hond OfflinePersoonlijke Gallerij van Anil70_TdiBekijk gebruikers profielStuur PM
Renkie
Lite Member



Geregistreerd op: 27-5-2003
Berichten: 9522
Woonplaats: 0597
Auto: Passat B4 ASZ
blank.gif
BerichtGeplaatst: zo 21 mrt, 2010 21:52  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Kijk kijk kijk, dat betekend weer mooie upgrade mogelijkheden.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van RenkieBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Henno
Lite Member


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 28-12-2003
Berichten: 14149
Woonplaats: Coevorden
Auto: Seat Toledo
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 21 mrt, 2010 22:10  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Image

Image

Dit is dus met roetfilter.

_________________
Gr. Henno

Mensen die liegen, kunnen de waarheid niet verdragen.

Maagd Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van HennoBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailBekijk de homepage
ps
Lite Member


Leeftijd: 56
Geregistreerd op: 18-3-2005
Berichten: 13597

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: ma 22 mrt, 2010 07:49  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

En het leuke is dat de 180pk een rode D en een rode I heeft.......er is dus nog ruimte voor een rode T in de toekomst.........

_________________
No touch, no talk, no eye contact

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
mcgrover
Lite Member


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 1-12-2003
Berichten: 290
Woonplaats: Lochem
Auto: Skoda Octavia II Combi Elegance 2005
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: ma 22 mrt, 2010 20:03  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Mercedes gebruikt al vanaf 2006 twin turbo's in de Sprinter ( huidige model zeg maar ).

Dit enkel alleen op de 4 cilinders. Hiervan zijn 3 motorvarianten, dan komt de V6 dat is ook een super motor !


Stier Geslacht:Man Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van mcgroverBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
erminio
Lite Member



Geregistreerd op: 22-9-2006
Berichten: 96


blank.gif
BerichtGeplaatst: wo 12 mei, 2010 21:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hij gaat er echt komen... Grijns

AMSTERDAM - Volkswagen werkt aan een nieuwe Passat. Eind 2010 moet hij klaar zijn, dit zijn de nieuwste foto’s van de sedan. De neus en de achterkant zijn nog ingepakt maar wat eronder schuilgaat is vrij goed zichtbaar.
© Autoweek

De nieuwe Passat komt uiteraard weer als sedan en als Variant. Eind 2010 moet hij klaar zijn. Dan is het dus logisch dat de auto nu op straat betrapt wordt. Weliswaar gecamoufleerd maar de vormgeving is goed zichtbaar. De nieuwe Passat wordt voorspelbaar, da’s wel duidelijk. We verwachten een neus in de stijl van de Phaeton- facelift.

Volkswagen gaat technieken als Dynamic Light Assist en Lane Departure Warning aanbieden in de nieuwe middenklasser.

En de Passat krijgt een bijzonder krachtige viercilinder diesel, de 2.0 BiTDI. Dat is de 2.0 TDI met twee turbo’s, een motor die al in de nieuwe Transporter ligt, maar in de Passat schopt hij het tot 220 pk en 450 Nm.


   OfflinePersoonlijke Gallerij van erminioBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
B5TDI
Lite Member


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 10-2-2005
Berichten: 7709
Woonplaats: Meppel e.o.
Auto: Passat 3BG
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2010 14:09  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Lijkt me dat de nieuwe Passat zwaar op de huidige is gebaseerd. Dikke facelift dus.

_________________
Groeten,

JR

Maagd  Aap OfflinePersoonlijke Gallerij van B5TDIBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
backfieldA3
Lite Member


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-10-2008
Berichten: 84
Woonplaats: Achterveld
Auto: audi a3 2001
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 jun, 2010 21:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Hoe ziet dat biturbo systeem er uit? past dat ook op onze oude 2.0 en 1.9 tdi motoren Heel blij, of is een fins turbotje beter en makkelijker?

Ik lees er nog niet veel over dus misschien is iemand al stiekem aan het sleutelen!


Stier Geslacht:Man Rat OfflinePersoonlijke Gallerij van backfieldA3Bekijk gebruikers profielStuur PM
anielg
Lite Member



Geregistreerd op: 4-9-2006
Berichten: 544


blank.gif
BerichtGeplaatst: vr 04 jun, 2010 23:22  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Dit is dus een andere DSG7 als in de TSI auto's? (Die ik meen 250Nm aan kunnen)? Of is het wel dezelfde versnellingsbak?

_________________
F30 328i HE Luxury Aut8. (Af fabriek: 350NM van 1250 tot 5000tpm, 0-100 5.6 sec).

CV: Skoda 1.9TDI BXE DSG6 Stage 3, 2.0TDI BKD 16v 200pk, 1.9TDI ASV 150PK.

   OfflinePersoonlijke Gallerij van anielgBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
jessy
Lite Member


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 8-2-2009
Berichten: 509
Woonplaats: Winschoten
Auto: VW Golf V 2.0 TDI Sportline 3drs 2005
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: za 05 jun, 2010 18:23  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

backfieldA3 schreef:
Hoe ziet dat biturbo systeem er uit? past dat ook op onze oude 2.0 en 1.9 tdi motoren Heel blij, of is een fins turbotje beter en makkelijker?

Ik lees er nog niet veel over dus misschien is iemand al stiekem aan het sleutelen!


Bi-FIN Turbo Aanbid

_________________
VW Golf V 2.0 TDI DSG6 190KW
Audi RS2 2.2 20VT Hand6 260KW

Waterman Geslacht:Man Geit OfflinePersoonlijke Gallerij van jessyBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mailMSN Messenger
denbosse
Lite Member


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 2-6-2007
Berichten: 3065
Woonplaats: Halle (vlaams brabant)

belgium.gif
BerichtGeplaatst: zo 06 jun, 2010 00:25  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

jessy schreef:
Bi-FIN Turbo Aanbid


lol 2 x turbo aan 2000 euro per stuk Grijns

_________________
Assumption is the mother of all f*ck ups

Leeuw Geslacht:Man Kat OfflinePersoonlijke Gallerij van denbosseBekijk gebruikers profielStuur PM
Smoker
Lite Member


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 8-6-2012
Berichten: 18
Woonplaats: Overdinkel

netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 14:18  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Even dit topic nieuw leven inblazen, daar er weer wat "nieuws" te vermelden is...
Gisteren mogen lezen dat in februari 2014 (zucht...) eindelijk de BiTdi zijn opwachting maakt in de Passat.
Waardes, waar over gesproken werden;
236pk, 600Nm, gekoppelt aan een "nieuwe" DSG met 8 verzetten, op alle wielen aangedreven.
Vooral het koppel uit een 2 ltr blokje deed me knipperen, heerlijk als er zo'n dikke V8 naast je staat....

Nu moet mijn oude passat het nog even 120 dkm volhouden, of nog iets meer, daar ik wacht op de CC met dit blok...
Eindelijk, op de V6 na, een waardige motorisering voor dit practige koetswerk...


Stier  Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van SmokerBekijk gebruikers profielStuur PM
ps
Lite Member


Leeftijd: 56
Geregistreerd op: 18-3-2005
Berichten: 13597

Auto: VW Golf VI GTD
israel.gif
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 16:32  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Smoker schreef:
Even dit topic nieuw leven inblazen, daar er weer wat "nieuws" te vermelden is...
Gisteren mogen lezen dat in februari 2014 (zucht...) eindelijk de BiTdi zijn opwachting maakt in de Passat.
Waardes, waar over gesproken werden;
236pk, 600Nm, gekoppelt aan een "nieuwe" DSG met 8 verzetten, op alle wielen aangedreven.
Vooral het koppel uit een 2 ltr blokje deed me knipperen, heerlijk als er zo'n dikke V8 naast je staat....

Nu moet mijn oude passat het nog even 120 dkm volhouden, of nog iets meer, daar ik wacht op de CC met dit blok...
Eindelijk, op de V6 na, een waardige motorisering voor dit practige koetswerk...


Ik hoor het al......nog nooit in een cc met 170 pk CR gereden....."
Enne........ga mar vast 50 k sparen voor je nieuwe cc.... Knipoog

_________________
No touch, no talk, no eye contact

Kreeft Geslacht:Man Slang VerborgenPersoonlijke Gallerij van psBekijk gebruikers profielStuur PM
hendrikus
Lite Member


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 4-12-2004
Berichten: 306
Woonplaats: Onderdendam
Auto: VW T4 2.5TDI
netherlands.gif
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2012 18:44  Onderwerp:   (Geen Onderwerp) Reageer met quoteGa naar onderkant van PaginaNaar boven

Ben wel benieuwd hoe lang dit goed gaat met die 2l blokken.
Een dikke touareg van meer als 2ton, 3,5ton aan de trekhaak en nog een paar honderd kilo id auto. Moet je strx 6ton in beweging zetten met een ieniemienie blokkie.

In de t5 gp icm de dsg is ook al bekend dat er genoeg problemen zijn met bak met flink aanhanger gebruik. Hoop wel dat vw nu een betere en sterkere dsg bak maakt icm het hogere vermogen.

_________________
autoruit specialist
T4 2.5TDI

Boogschutter Geslacht:Man Haan OfflinePersoonlijke Gallerij van hendrikusBekijk gebruikers profielStuur PMVerstuur mail
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie  



VVTVagtechniek
Chiptuning Feno
JD EngineeringJos

© TDI Club Nederland 2008